onednovellstorys

2012-04-03
23:52:26

More than this - part 12

sista andblicken :

- Sure thing babe svarade jag och kysste han  ända tills louis tutade otåligt sen var han tvungen att gå . jag fixade til disken och de inna jag satte mig i sänen med vara pjamas kläder och datan framför mig jag gick in på twitter och såg att jag hade fått sjukt många följare och att harry hade nämnt mig i en bild . en bild som jag gissar att louis hade tagit . eftersom den förestälde mig och haryy när vi dansade . vi två så nära som de gick på bilde såg man harry som höll om mig och mitt huvud på hans axel och alla bubblor runt omkring oss , och texten va , me and my love och sedan min twitter . jag var så lycklig över de , att jag svarade me and my big love , sen la jag ifrån mig datan la mig i sängen och somnade nästan direkt med ett leende på läpparna.



 

 

 

Nästa morgon vaknade jag tidigt , för tidigt kände jag , jag tittade på klockan halv tio . nej tänkte jag , jag vände mig om och försöket somna om , men du funka inte . Jag gav upp och satte mig upp i sängen och luktade på mitt hår , hmm de luktade tomatsås , jag log för mig själv och sprang in i duschen. Jag var klar rätt snabbt och tog på mig ett par mjuka shorts med en t-shirts och gick ner och gjorde frukost .

De va söndag på söndagar var det en tradition att jag och Conny gjorde pannkakor så jag tänkte göra de , de tog inte så långt tid och vid tolv hade jag ätit och diskat undan , jag skulle träffa Simone vid två lika bra att göra mig iordning jag kunde vara rätt seg. Jag fixade håret och mitt smink , de vanliga jag plattade håret och sminket ja foundation , macara , eyeliner , kajal och ögonbryns penna. Kläderna var också något jag brukade ha på mig rätt mycket där hemma , ett par söndriga jeans , med ett vitt linne och en rutig sjorta med mina gula converse som jag köpt i veckan . Halv två var jag klar.

Jag slö kollade på simpsons innan jag gick. Jag såg Simone på långt håll hon hade på sig långa smal ljusa jeans med en långarmad grön tröja hon hade sått blonda hår nersläppt och de skimrade som guld i solljuset.

-          Tja sa hon när jag kom fram .

-          Hej svarade jag .

-          Så ja , vad vill du se , London ? eller kanske shoppa lite ?

-          Ehh båda om de funkar .

-          Hahah klart detta är London , everything is possible darling skrattade hon fram.

-          Awesome svarade jag .

-          Let’s go . Sen tog hon min arm och började gå ner runt centrum . Vi gick först mot The London eye .

-          Ska vi åka upp frågade jag osäkert .

-          Vi kan , det är inte så mycket folk idag .

-          Ehh okej . Jag började bli nervös, min rädsla för höjder bara förvärrades varje år och London eye va så väldigt hög så jag blev lite skakis att titts upp på den. Simone tittade på mig.

-          Är du höjdrädd eller ?

-          Ja , väldigt , det är läskigt att titta på den här ifrån .

-          Men då skiter vi i det . Sen ringde hennes mobil , jag kände igen signalen, de va my humps av the black eyed peas . Hon pratade i någon minut innan hon la på.

-          Gammal låt sa jag skämtsamt.

-          Hahah ja men jag tycker om den , den har fastnat så jag tänkte om jag har den som ringsignal och väckar klocka skulle jag tröttna men nej jag har inte gjort de än . Så min plan va inte den bästa direkt.

-          Hahah nej kanske inte.

-          Men ska vi dra in i till centrum istället , jag behöver nya löparskor .

-          Visst sa jag . jag kunde också behöva ett par .

 

När vi gick mot centrum så såg jag att flera tjejer stog eller gick och tittade eller stirrade på mig och viskade . Kunde man känna igen mig så enkelt tänkte jag . Vissa tjejer log mot mig och jag log tillbaka medans andra sneade eller ärligt talat mördade mig med blickarna . jippi tänkte jag , jag kommer bli hur omtyckt som helts.  Simone verkad också märka de men hon frågade inget eftersom hon nog såg mitt frågade utryck . Vi kom mot centrum och vi gick in i en stor sport affär .

-          Wow var allt jag kunde säga eftersom affären hade nog över tusen par skor och hur mycket kläder som helts.

-          Affärerna är minder där hemma eller ?

-          Ehh ja mycket mycket minder , man skulle nog få plats med typ minst tre stadium här inne .

-          Äsch bryr dig inte om de . Sen drog hon bort mig till skorna och jag hittade de senate reebook easytone skorna som verkade helt okej , sen hittade jag tränings legings , sport-bh och linne . de då va de klart . sen gick vi vidare till h&m där jag hittade en söt klänning och en blommigtop och Simone ett par jeans . Klockan hade blivit fem typ när vi gick ut ur h&m och Simones telefon ringde igen , samtalet var lika kort som innan .

 

-          Min bror och hans kompisar är i närheten och undrade om vi ville följa med och käka med dem , vad tycker du ?

-          Ehh okej , de går väll bra , jag måste ändå börja lära känna lite folk här gissar jag .

-          Haha ja , men kom vi sak träffa dem runt hörnet , du gillar italienskt va ?

-          Ja klart jag gör .

-          Bra för de har en ur mysig italiensk restaurang runt hörnet , vi äter där hur ofta som helt .

-          Jaha okej , de funkar.

Vi började gick ut ur gallerian och längst ner på gatan där det fanns en liten mysig italiensk restaurang. Utanför stog tre killar en lång blond kille som jag gissade var Simones bror efter som de va sjukt lika varandra brevid han en svart hårig lite krampig kille med ögonbryns pircing och en brunhårg med massa fräknar . När jag såg den svarthårig tänkte jag direkt på mitt ex hemma i Malmö Adam , de va såna killar jag brukade falla för , Harry var tvärtemot , vilket jag var glad över , för de killarna hade alltid varit dåliga nyheter men de va inte Harry . Vi kom fram till dem och den blonda gick direkt fram till Simone .

-          Hi sis sa han sen vände han sig mot mig .

-          Och du måste vara Felicia , jag är Simon . Han sa det på svenska , så han kunde också de.

-          Haha ja de är jag , Simon och Simone är ni tvillingar eller , ni är väldigt lika. Båda två skrattade.

-          Nej det är vi inte jag är nitton och Simone är sjutton .

-          Jaha och kan dina kompisar också svenska , det hade ärligt talat inte förvånat mig .

-          Nej de kan de inte sa han och log . Ey guys come over here and say hi . Killarna kom fram. Den första som presenterade sig va brunneten .

-          Hi I’m Daniel sa han och tog fram handen , jag skakade den .

-          Hi I’m Felicia . Sen kom den svarthåriga .

-          And I’m Ed.

-          Felicia , is Ed your real  name .?

-          Haha no it’s Edward skrattade Simon fram . Ed skojboxade på honom som svar .

-          Boys can you ever stop suckade Simone fram .

-          Ahh lighten up sis , but now let’s go and eat .


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: