onednovellstorys

2012-04-10
19:17:09

More than this - part 14
sista andblicken :'

-          Settle down with me , and I'll be your safety , you'll be my lady, I was made to keep your body warm , but I'm cold as the wind blows so hold me in your arms. Det var de sista jag hörde inna jag somnade .



 

Harry hade väckt mig tidigt på morgonen när han skulle gå , han hade kysst mig viskat jag älskar dig sen hade han smugit ut , sen somnade jag om .

 

Jag vaknade av att jag hörde massa skratt på nedervåning , jag gissade på att de va mamma och James så skrattade åt något dåligt morgonprogram sen tittade jag på klockan , den va redan elva . Jag flög upp med vindens kraft slängde på mig ett par jeans och min Metallica t-shirt  drog på min turkosa convers satte upp håret i en hästasvans drog på mig mina solglas ögon tog min mobil innan jag sprang ner till köket samtidigt som jag ropade på mamma.

-          Mamma vi måste åka klockan är över elva , hennes plan kommer tolv vi får inte vara sena . sen sprang jag in i köket . Och där satt min mamma helt lugnt med James och mellan dem satt en person med stort lockigt hår och världens största leende när hon såg mig.

-          Conny skrek jag , hon hoppade upp och vi flög i varandras armar.

-          Hej babe sa hon och kramade mig hårdare .

-          Vad gör du här vi skulle hämta dig tolv .

-          Jag hade bestämt mig för att ta ett tidigare flyg för att överaska dig .

-          Oh gud jag har saknat dig sa jag och jag kände att mina ögon blev tårfyllda , jag kunde inte hjälpa de .

-          Gråter du sa hon och skrattade .

-          Ja jag kan inte hjälpa de , jag har saknat dig så himla mycket.

-          Sluta muppa dig nu , jag har saknat dig med .

 

Vi hade suttit med mina föräldrar en stund innan vi gick upp på mitt rum hon blev som jag förväntat mig helt exatied över Hayley väggen . Sen gick hon in och duscha , då passade jag på att sminka mig och fixa till håret . När Conny kom ut sminkade hon också sig och tog på sig nästan identiska kläder som mig ljusa jeans fast med en Mustasch tröja och vita convers . Sen sminka hon sig snabbt sen gick vi ut på stan . efter en runda i några affärer gick vi till milkshake city.

-          Så berätta nu , vad har hänt ? frågade Conny mig medans vi gick.

-          Du vet typ allt svarade jag.

-          Men de är genom telefon du säger aldrig allt genom telefonen , so sing it out cinderella .

-          Okej vad vill du veta .

-          Börja med din lööver sa hon med ett filn . Jag skrattade åt henne.

-          Ja okej , jag är så himla kär just nu , jag kan inte fatta de , han är så gullig . Han är allt . Sen pratade jag om Harry i en halvtimme minst .

-          Okej de räcker nu sa Conny tillslut . Du har snackat om snubben i en halv timme jag förstår att han är världens mest perfekt snälla gulligaste sexigaste och allt annat sa hon .

-          Ja okej då men du frågade svarade jag henne med ett flin.

-          Men jag vill inte vara elak , men jag ser på dig att du verkligen älskar honom , hela du lyser upp när man nämner hans namn och du pratar om han som det vara han som höll dig kvar på jorden . Jag har inte sett dig så här innan .

-          Jag är en helt ny människa känns det som , han är perfekt .

-          Perfektion har alltid en baksida svarade hon .

-          De vet jag tack du svarade jag . Sen blev vi båda tyst , vi visste båda vad jag menade , Adam , men jag sköt undan tanken , han skulle inte förstöra detta , tack och lov skulle jag aldrig träffa han igen.

 

Connys synvinkel :

Jag såg hur Felicia sjönk in i sina tankar , fan jag skulle inte sagt något . Adam var inte de bästa samtals ämnet , även om de måste varit över ett år sedan de gjorde slut så kunde hon fortfarande försvinna i sina tankar när han kom upp på tal , han hade krossat henne så duktigt hon var inte sig själv på flera månader , fast hon döljde de bra , jag tror nästan jag var den ända . Jag tänkte snabbt på alla gånger hon suttit hemma hos mig , hos henne , ut , på fester och gråtit över vad han gjort . Han hade gjort så himla mycket också , varit otrogen flera gånger , hotat henne att om hon lämnade honom skulle hon få ångra det , han hade slaggit henne två gånger första gången för hon försökte göra slut , de fick inte jag veta förens de hade , men hon sa att de bara hade varit en örfil men hade hon sagt de då hade jag nog strypt honom , andra gången när hon hade kommit på han att vara otrogen igen och gett honom en örfill och gjort slut , då hade han gett tillbaka men då hade jag varit där och hoppat på han efter den kvällen var det slut . Jävla idiot , tänkte jag , alla de tankar hade flugit igenom mitt huvud på minder än sekunder .

 

 

-          Berätta om hon Simone sa jag , allt för att få henne på andra tankar.

-          Simone är snäll och är rolig hennes bror är skit ball och sjukt snäll han med .  Sen pratade hon på om dem en stund . Jag tycket att de var något skumt med den där Simone men jag sa inget , jag hade redan sagt för mycket .

-          Så när får jag träffa den här berömda Harry ? frågade jag med ett leende . Hon log mig tillsvars .

-          Om några dagar när han kommer hem .

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: