onednovellstorys

2012-04-21
02:01:36

More than this - part 19

sista andblicken :

Jag tittade runt omkring mig , hur kunde jag haft sån tur att få sån underbar pojkvän , och så underbara ny kompisar och hur kunde jag ha en sån underbar bästa kompis . Jag log av alla lycka som flödade genom min kropp.

Jag var lyckligt omedvetande , eftersom olyckan var precis runt hörnet . och den skulle snart komma .


 

 

 

 

Dagarna flög förbi och till min stora sorg var de dags för Conny att åka.

Vi stog på flygplatsen och kramde varande länge och hårt , som vanligt grät jag , jag kunde vara en riktig lipssill ibland .

-          Jag saknar dig redan sa jag genom tårarna .

-          Jag saknar dig med svarade hon och jag märkte att hon också börjat gråta .

-          Flight 45 to Chopenhagen , pleas go to gate hörde vi en metallisk kvinns röst säga genom högtalarna .

-          Jag måste gå sa hon .

-          Jag vet sa jag och släppte henne , nu rann tårarna ännu mer  .

-          Jag ringer ikväll .

-          Bra sa jag , och vi måste prata mycket oftare nu .

-          Ja svarade hon och började gå mot gaten .

-          Älskar dig bitch ropade jag .

-          Älskar dig med bitch svarade hon och log . Jag stog kvar och kollade efter henne tills hon försvunnit . Jag vände mig om , bakom mig stog Simon och Ed , Simone var på kusten med deras pappa och Harry skulle vara i studion idag .

-          Så de va inte så farlig sa Simon och dunkade mig i ryggen .

-          Nä de va ju inte de och pekade på mitt tårdränkta anniskte .

-          Hmm sant sa han , jag vet lite italiensk glass kommer pigga upp dig och sen började han dra mig mot bilen.

 

Vi körde in mot staden så jag fick tid att fixa till mitt smink eller ja de som återtog av de  .

-          Simon de finns ingen chans att du har typ babyservätter eller något ? frågade jag hoppandes .

-          Vet inte , Ed can you check in the back form some napkines . Ed stökade runt lite där .

-          Here you have sa Ed och sträckte fram packetet .

-          Thanks sa jag och började torka av mig sminket , mitt hår såg inte speciellt bra ut heller så de åkte upp i en knut och , de va ännu en varm dag i London och jag kände mig otroligt varm i mina short som jag hade med ett vitt linne och en svart lång kofta som var otroligt tunn.

 

Vi stannade utanför en italiensk glassbutik , den var liten och såg otroligt mysig ut och låg ett stenkast ifrån Trafalgar Square. Vi gick in och jag  kände blickar från några små tjejer som satt längst in i den lilla affären . Vi beställde , jag tog choklad och jordgubbskulor de va så otroligt gott .  Vi gick ut och satte oss på en bänk nära fontänen så hade man tur kom lite vattenstänk på en  vilket var behövande en sån här dag .

 

-          I’m dynig sa jag .

-          Me to svarade båda samtidigt .

-          Let’s do something sa Ed .

-          It’s to hot to move klämde jag ur mig.

-          Oh come on , now you are just lazy .

-          No , I just think it’s to hot , I’m from Sweden .

-          So what ?

-          In Sweden you can have all the four seasons in one day .

-          True story sa Simon .

-          How about this , you cool down then we do something sa Ed lite utmanande .

-          Like what ? sa jag undrande .

-          Jump in the fountain sa han och log . Ideen kändes lookande men de va fullt med folk och jag gissade att man inte fick göra de direkt .

-          Can you even do that , I mean arent cops or something going to stop you ?

-          It’s no coops here sa Ed efter att ha kollat omkring sig .

-          I dont want to do it alone , it’s to embarrassing .

-          I’ll Do it with you , but Simon have to hold your stuff sa Ed och log . I to hot myself.

-          Sure thing sa Simon , I just have to get this on video .

 

 

Jag och Ed tömde våra fickor och gav innehållet till Simon . Eftersom jag hade en liten väska jag la allt i min och hängde den över Simons axel , Ed gav över sin telefon , nycklar och plånbok till Simon .  Simon tog upp sin mobil och började filma . och rullade med fingret och mimade * say something * Jag visste direkt vad jag skulle säga .

-          Hello my name is Felicia and this is Ed sa jag och pekade på han . And this is Jackass .

-          Today we are goning to jump in this fountain , watch this .

 

Sen tog han min hand och vi sprang rakt fram till fontänen hoppade upp på stegetoch sedan rakt ner I vatten , Hela jag blev blöt jag jag kände hur det svalkades härligt , Ed stog brevis mig coh njöt av den avsvalkande känslan. Simon stog och filmade oss och skrattade för full hals jag stämmde in i de skrattet och de gjorde Ed också . Nu kollade jag runt omkring mig och massa människor stog och stirrade , vissa verkade filma och andra fota , lite längre bak i folksamlingarna på torget såg jag en blå klädd man som gick med snabba steg emot oss , tur nog kopplade min hjärna snabbt .

-          Cops ropade jag , Ed såg han i samma sekunda jag ropade , vi hoppade ur fontänen och vi alla tre började springa ut från torget , polisen hade sett oss och började springa efter oss , men vi hade ett stort försprång och Simon sprang vant in genom gator och efter fem minuters språng marsh hade vi sprungit igenom säkert tio gatuhörn och fem små gränder . Nu när vi hade stannat , hade vi hamnat i en bodstads ort med färgglada hus som jag gissade var lägenhets hus och en stor fotbollplan .  Vi gick fram mot fotbollsplanen där några ungdomar spelade . De verkade tydligen känna Simon efter som en gick fram till han .

-          Ey whats up Simon ?

-          It’s cool Jeremy , think we can join for a game .

-          Sure thing bro ,  we are soon done with this one then you can join , sen såg han Ed och mig .

-          Oh shit sa Simon , This is my best friend Ed and this is a good friend of mine and my sisters Felicia .

-          Hello sa killen som tydligen hette Jeremy , han var lång , hade en brun men ändå en guld aktig färg I sitt hår med gröna ögon .  Do you guys wanna play to ?

-          Yeah sure sa Ed och jag samtidigt . Vi satte oss ner i gräs mattan och väntade på att matchen skulle vara slut , de satt en tjej där , en väldigt bekant tjej , med rött lockigt hår . Hon tittade på mig .

-          Felicia , sa hon osäkert , do you remeber me Caroline , from yesterday with Niall .

-          Yeah sure sa jag när jag kom på vem det var .

 

 

Jag satte mig och pratde med henne . Jag fick reda på att detta orådet var det populärt att man hyrde ut lägenheter till turister och att minst hälften av alla ungdomar som man kunde se nu , inte va här ifrån . Caroline var en otroligt snäll tjej och jag frågade faktiskt om hennes nummer , jag ville försöka mer vänner här i London . Match tog slut och vi hoppade in , Caroline följde också med .

 

Efter en timmes spelande hade jag konstigt nog lyckats göra ett mål och tacklat en kille och gjort en snyggpassning , men jag hade också ramlat ca fem gången , blivit tacklad tre och missat bollen typ tio gånger , fotboll  var inte mig grej . Match tog slut och mitt lag hade vunnit .

-          Yeah ropade jag och gjorde high fives med de i mitt lag . Suckers ropade jag till Simon och Ed som varit i motståndar laget .

-          Haha very funny . Vi satte oss ner och pratade med fotbolls killarna och alla var rätt trevliga , sen hörde jag en kille som ropade .

-          Hey Adam , come her . jag kunde inte hjälpa de , fast vi hade gjort slut för over ett år sedan och jag hade världens bästa pojkvän nu kunde jag inte sluta reagera och titta när jag hörde de namnet . Jag trodde heller aldrig att jag skulle se de svinet igen och speciellet inte här i London , vad var chanserna , de va en positivt sak med att flytta hit att aldrig behöva se hans fula tryne igen .

Jag vände huvudet och höll på att tuppa av , de kunde inte vara sant , de kunde inte , min hjärna la av , slutade fungera , strömmen gick i mitt huvud och allt gick helt plötsligt i slow motion . På andra sidan fotbolls planen gick Adam ….. Adam mitt ex som skulle vara hemma i Malmö , vad gjorde han här . Jag drömde , detta var en mardröm , jag testa nypa mig själv . Tittade igen men allt var som de varit innan jag blundade fast nu verkade allt gå mycket snabbare än normalt . Adam närmade sig men ovanligt  snabba steg . Min hjärna startade igen . Jag reste mig upp , nu var han tio meter ifrån mig och såg mig rakt i ansiktet , han såg chokad ut i tre sekunder när han såg att de var jag , sen sprack de upp i ett leende , de leendet var de äckligaste jag visste jag blev illamående att titta på han . Jag tog min väska sen började jag springa . Bakom mig hörde jag en röst som ropade på mig och jag uppfattade att de var Simons röst , sen hörde jag en annan röst . och jag var säker på att de var Adams .

 

Jag stannade en gång under min språng och de var när jag hade sprungit i ca tjugo minuter och började hitta bakvägaran som skulle leda till mitt hus slutligen . Då stannade jag , värmen , saknaden av vatten och verkligheten slog till och jag böjde mig över en buske för att kräkas . Sen sprang jag igen och stannade inte förens jag stog framför mitt hus , då sprang jag in , upp för trappan in på mitt rum där jag stängde dörren och låste , sen ställde jag mig med ryggen mot den gled ner och började gråta .


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: