onednovellstorys

2012-04-22
02:36:46

More than this - part 20

sista andblicken :

Jag stannade en gång under min språng och de var när jag hade sprungit i ca tjugo minuter och började hitta bakvägaran som skulle leda till mitt hus slutligen . Då stannade jag , värmen , saknaden av vatten och verkligheten slog till och jag böjde mig över en buske för att kräkas . Sen sprang jag igen och stannade inte förens jag stog framför mitt hus , då sprang jag in , upp för trappan in på mitt rum där jag stängde dörren och låste , sen ställde jag mig med ryggen mot den gled ner och började gråta .



 

Jag reste mig från golvet efter att ha suttit där i över en timme jag sparkade av mig skorna och la mig i min säng drog täcket över huvudet och somnade .

 

 

Jag vaknade flera gånger av min mobil , Simon , Ed , Simone och Harry ringde och smsade , jag smsade Simon att jag mådde illa och att jag behövde sova , jag ringde Harry och sa att jag blivit sjuk och behövde vila och som den underbara pojkvän han är så ville han komma över men jag sa att jag behövde sova och vara ensam och ville inte smitta honom och jag hade någon bakterie . Jag hatade att ljuga för honom men jag orkade inte berätta om Adam för han , de va saker han inte behövde veta. Jag stängde av ljudet och somnade om .

 

 

Mamma väckte mig nästa dag och undrade om jag var okej , jag sa att jag behövde sova . Jag sov genom den dagen också . Jag förstog inte hur jag kunde sova så mycket , jag vaknade mitti natten av en mardröm , Adam var i den  mer kunde jag inte minnas bara att han var där jag sprang till min toa för att kräkas.

 

 

Nästa morgon vaknade jag av att de knackade på dörren .

-          Älskling hur mår du hörde jag mamma ropa.

-          Jag mår bättre mamma men jag tror jag ska vara hemme en dag till.

-          Så du vill inte följa med mig och James på en konstutställning som ligger en bit utanför i London i en mysig stad . Jag tittade på klockan , den var halv 8 .

-          Mamma det är för tidigt , jag stannar nog hemma .

-          Okej gumman , men vi kommer hem sent , vi hade tänkt äta ute och lite annat också , är det okej för dig ?

-          Ja mamma , jag klarar mig .

-          Okej vi lämnar mat pengar i köket , puss älskar dig .

-          Älskar dig med mamma .

 

 

Jag låg kvar i sängen en stund men var i trött längre , jag kollade igenom min mobil och hade fått jätte gulliga sms från Harry som undrade hur jag mådde . Jag svarade han att jag mådde bra . Jag duchade och satte på mig mjuka bekväma shorts med et star wars tröja med höga strumpor som gick till knäna , sen gick jag ner till köket för att äta något , jag hittade lite fil som jag tog med flingor sen sjönk jag ner i soffan och kollade på Fresh prince of bel-air . Jag satt där ett tag tills de ringde på dörren . Då reste jag mig långsamt upp och gick med långsamma steg ditt . Och när jag öppnade dörren kunde jag inte fatta vem som stog där , jag höll på att kräkas igen .

 

 

-          Adam stammade jag fram , Va fan gör du här . Eftersom han stog utanför min dörr , hur hade han hittat hit , och vad var det han gjorde här .

-          Hej på dig med Felicia sa han och log , nu blev jag arg.

-          Adam vad gör du här sa jag och spände käkarna .

-          Jag ville träffa dig , liksom vad är oddsen att vi skulle träffas här , jag hörde att du skulle flytta hit med vad är oddsen egentligen . Du fattar inte hur svårt de va att hitta hit , men de killarna som du va med här om dan hjälpte mig .

-          Aha svarade jag . Jag skulle mörda Simon total mörda honom .

-          Så får jag komma in frågade han och tittade på mig .

-          Aldrig i livet , vad får dig att tror att du skulle få komma in .

-          Men kom igen nu stumpan sa han och smekte min kind , jag slog bort hans hand .

-          Gå , nu Adam .

-          Kom igen , varför så hård.

-          Gissa Adam , jag tycker inte om dig , jag hatar dig , de sista jag vill är att stå och hålla ett samlat med dig , gå.

-          Du brukade älska mig .

-          Brukade ja , de va innan du gick och hade sex med allt och alla bakom min rygg de va innan du slog mig , de va innan du kallade mig hemska saker , de va innan du gjorde allt för att såra mig halv skrek jag i frustation , kunde han inte bara gå.

-          De va länge sen sa han och nu började han också bli arg . Jag har ändrats .

-          Så du trodde att du skulle kunna komma hit och jag skulle katsa mig i armarna på dig eller , jag har gått vidare , jag har hittat någon som faktiskt uppskatar mig och inte behandlar mig som skit.

-          Haha skrattade han fram . Ja jag såg de , sen när tycker du om små fjolliga pojkar som sjunger smörlåtar , Felicia vi båda vet att du tycker om killar som är tuffa och inte lyssnar på mes musik eller sjunger om de .

-          Jag tycker verkligen inte om killar som behandlar mig som skit , så du kan inte säga vad jag tycker om eller inte tycker om , jag är inte som jag va innan , nu faller jag för killar som tycker om mig för mig , som jag har gemenskap med och som inte behandlar mig som skit . Gå nu sa jag och spottade mot han. Loskan landade på hans sko.  Han tittade ner och sen på mig , hans ögon var svarta nu .

-          De skulle du inte ha gjort röt han fram och knuffade mig så jag ramlade in på golvet . Han gick in och stängde dörren .

 

 

Jag tittade förskräckt på han  , han böjde sig över mig och lyfte upp mig och tryckte mig mot väggen .

-          Adam släpp mig skrek jag och kämpade för att komma loss . Han var för stark han höll fast mina armar och tryckte sin arm mot min strupe så mitt skrik kvävdes.

-          Tyst med sig slyna , du förkännar detta de vet du .

-          Släpp mig Adam . Han gav mig en hård örfil så jag flög ner på marken igen , min läpp sprack och blodet började spruta ut , jag såg på hans ögon hur upphetsad han började bli , han var sjuk i huvudet . Sen såg jag något annat i hans blick , jag visste vad det betydde . Jag reste mig och försökte springa jag kom inte långt . Han tryckte ner mig mot marken igen och la sig över mig . Han höll fast mina armar så jag inte kunna fösa undan han . Sen kysste han mig , jag försökte vända bort huvudet sen började han kyssa min hals jag försökte vrida mig ur hans grepp.

-          De gillar du eller hur viskade han i mitt öra .

-          Hjälp skrek jag så högt mina lungor kunde , sen skrek  jag bara . Han la sin ena hand över min mun .

-          Shyys du kommer gilla nästa del , jag lovar dig . Han tog bort handen från min mun och jag fattade vad han menade . Jag kunde inte skrika , jag hörde en bil som stannade utanför och en dörr som smälldes , jag hoppades på att vem den nu va så skulle personen hitt.  Adam började dra ner mina shorts , jag började kämpa som aldrig för . Så hörde jag hur någon började knacka på dörren sen hörde jag Harry ropa.

-          Felicia are you ther ? Min röst kom tillbaka och jag skrek av allt jag kunde .

-          Harry Harry help , help me . De tog inte ens två sekunder för att dörren att flyga upp coh där stog Harry han såg på mig sen Adam sen mig igen , mitt annsikte som jag kände de måste vara tårdränkt och fullt av panik .Och scenen kunde också förklara mitt anskite , Adam som låg ovabn på mig och som försökte dra ner mina shorts och jag med en spräckt läpp , detta hände på två skeunder innan Harry reagera .

 

 

 

Harrys perspektiv :

I had planed to go home to Felicia to see how she was feeling , but the scene I saw when I came there was not what I had planed to see ,  a guy was laying over her , with his hand on her shorts as he was pulling them down , Felicias face was the worst I ever seen , her lip was bleeding and she was crying and panic was written on her face , I understood immediately what was happening .

-          What are you doing I shouted then I pushed him away from Felicia , she crawled in to the corner . The guy got up.

-          Oh now pretty boy is her to save the day . He took a step to me and hit me in the stomach.

-          Adam sluta I heard Felica screm she was standing up now . She ran to him and knockt him beet win  the legs right in the balls , he felt down she ,tookt him in the arm and started to pull him ut of the house , but he push her to the floor and she hit the bureau and didn’t move .

-          What is your problem I yelled then I jumpt him and kickt him in the stomach and startade to drag him out of the house , when I got him to the rood I said to him .

-          You are never coming back here  I will kill you . He got up.

-          This thing is not over pretty boy then I walkt away .

And I ran back to the house to Felicia .

 

 

Felicias perspektiv :

Jag reste mig långsamt upp , mitt huvud gjorde ont och när jag satte handen där kände jag att de va svullet , jag tittade upp Harry kom gående fram vägen där jag såg skymten av Adam gå iväg , vad hade precis hänt , jag va skärrad och började gråta igen , jag kröp till dörröppningen vid köket , Harry kom in och stängde dörren . Han tittade på mig .

-          Felicia baby sa han och satte sig brevid mig och jag kramad han , han lyfte upp mig i hans famn som jag var ett barn och höll om mig de hårdaste han kunde , jag fortsatte att gråta , jag kunde inte sluta . efter en stund började tårarna sluta och jag tittade han rakt in i ögonen .

-          Can you tell me what that was about . Jag tog ett djupt andetag , tydligen var jag tvungen att berätta .

-          That was my ex började jag .


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: