onednovellstorys

2012-12-23
19:58:22

Nobody compares to you - Kapitel 7

Sista andeblicken; 

- Nej Louis sluta jag vill inte säger jag och försöker stanna kvar. Jag hade tagit av min klackar nu så jag blev kortar än Louis, han la armen om mig.
- Okej bara för denna gången. Klockan var någon minut i tolv nu och alla stod på balkongen.
- Tio, nio hörde jag de ropa, men jag stog helt plötsligt och stirrade in i Louis ögon.
- fyra, tre, två , ett. Och när alla ropade Gott nytt år möttes mina och Louis läppar.  


 
 

 

Nästa morgon vaknade jag av mig själv, eller morgon frågan var vad klockan var, jag öppnade ögonlocken och tittade försiktigt upp, halv två. När kom jag i säng ens, jag tittade ner jag hade fortfarande klänning på mig och jag kände hur allt mitt smink hade smetats sig över ansiktet. Jag satte mig upp på sängkanten. Mitt huvud gjorde ont och min kropp kändes tung, jag måste duscha tänkte jag och gick långsamt ut ur mitt rum, när jag kom ut i vardagsrummet var Andy redan i full fart och städade.
- Vad är det för fel på dig? Frågade jag och min röst bröst sig lite eftersom min hals var så torr. Han tittade på mig och flinade lite.
- Jag vaknade för en timme sen tänkte lika bra att få undan allt s¨å kan vi dö lite tillsammans sedan.
- Låter skit bra svarar jag.
- Tuff natt? Frågar Andy sedan och skrattar år mig.
- Ha-ha jätte kul säger jag och går in i badrummet och slänger av mig mina kläder och hoppar in i duschen.


Det varma vattnet rinner skönt längst med min kropp och en del av spänningarna i huvudet försvinner och min kropp känns inte lika tung längre. Jag skulle kunna stå där hur länge som helst men drar mig tillslut ur duschen dra på mig morgonrocken och går in på mitt rum, där ett par mjukis, linne och en hudtröja med inneskor åker på sedan går jag ut i vardagsrummet där Andy har städat klart. Han är klädd likadant som jag ungefär och sätter sig brevid mig och ger mig en av de ben and jerrys jag köpte igår och ger mig en sked jag ler emot honom och börja äta den, den smälter i munnen på mig och jag ler så gott det är.
- hade du kul igår då? Frågar Andy mig efter en stund.
- Du för att vara ärlig jag kommer inte ihåg någonting typ säger jag och flinar.
- Vad kommer du ihåg?
- Typ första timmen av festen efter jag tog en drink med Liams kompis Louis är det svart.
- Jaha så du kommer inte ihåg det säger Andy och flinar.
- Kommer ihåg vad?
- Vem du kysste igår vid tolv slaget säger han och flinar ännu mer.
- Jag? Kysste någon? Du måste säga vem?
- Är du säker? Frågar han och ler lurigt emot mig.
- Hundra.
- Du kysste mig säger han och försöker se allvarligt ut, jag tittar på honom och börjar sedan gapskratta och jag kan inte sluta, tårarna börjar rinna på mig till och med.
- Bra försök säger jag till en skrattande Andy efter en stund.
- Jag var tvungen säger han.
- Så vem var det?
- Louis säger han kort nu, så jag förstår att han säger sanningen nu.
- Fan också säger jag lite väl högt och lägger mig på Andys mage.
- Varför ett fan?
- För jag ville inte kyssa någon, du vet hur jag känner om sånt. Jag vill inte ha något med någon kille att göra.
- A det har gått lite med en två år sedan du måste komma över det som hände.
- Jag har kommit över det jag är bara rädd att det ska hända igen säger jag samtidigt som min mobil plingar till. Jag tittar skrämt på den och luften upp den.

- Är det Louis? Frågar Andy.
- Nej, jag vet inte ens om jag gav honom mitt nummer.
- Vem var det då?
- Liam han säger att han måste snacka med mig om en grej.  


Tänkte vara snäll och ge er ett kapitel nu eftersom det är jul imorogn, det kommer kanske upp ett kapitel på onsdag annars torsadg jag har mycket att göra denna vecka. 
Men ni får ha en fin jul allihopa!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: