onednovellstorys

2012-07-11
23:48:10

Moments - kapitel 16
Sista andeblicken:
När Nina hade gått in till sitt rum, tog jag fram m min gitarr, papper och penna. Jag skulle skriva en låt om denna kväll jag kände att jag hade allt som behövdes. Jag tog några gitarren, testade lite olika grejer tills jag blev nöjd och började skriva. Jag visste att detta skulle bli bra. 
 



 
 

Jag vaknade nästa morgon av att solstålarna träffade mig i ansiktet. Jag kisade med ögonen vita laken möte min blick, jag vände mig om och sträckte på mig och blundade. Sen kände jag en intensiv smärta i knäet något hade träffat nerven. Jag satte mig upp för att se var det var, det var min gitarr, jag hade slått mig på en av sträng spännarna.  Jag drog upp knäet till hakan och blåste. Jätte bra, nu skulle jag säkert få ett blå märke. Jag tittade ut genom fönstret och var tvungen att kisa igen, solen var stark idag. Jag reste mig upp och gick fram till fönstret. Man kunde se över massa hus och en bit ifrån kunde man se Eiffeltornet.

Jag sprang in och duschade snabbt och slängde i väg ett smsa till Nina att hon skulle snabba sig att bli klar. Jag torkade håret snabbt med en fön och satte mig och sminkade mig. Lite solpuder sen drog jag någon mascara drag och satte på eyelinern och det sista var ett rött läppstift.  Sen valde jag kläder, det blev enkelt mina randiga convers, en ljusblå kjol och en vit t-shirt shorta. Sen slängde jag på mig lite smycken och la sist ner min mobil och plånbok i en liten bruk väska som jag slängde över axeln och tog mina solglasögon och gick över till Nina.

 

 

Jag knackade på Ninas dörr och hon stog iförd en stort vit shorta och en liten benvit silkes kjol och pärlor, men bruna skinn ballerina skor och en svart liten väska.

-       Wow är du klar sa jag och flinade.

-       Tänk för att jag är det du sa hon och skrattade och stängde sin dörr och vi gick ut på Paris gator.

 

Vi gick ingen direkt väg men kom till slut tills ett jätte söt kvarter. Alla husen var vita förutom ett café som var målad i en mjuk rosa färg och allt med den var lockande. Jag och Nina tittade vi på varandra på en snabb blick innan vi med snabba steg gick in. Några minuter senare satt vi på utsidan, jag med en Crepe och ett sött te och Nina med en cupe cake och en kaffe.

-       Så jag glömde fråga hur gick din intervju? Sa jag samtidigt som en smaken av crepen smälte i min mun.

-       Det gick helt okej sa hon och stirrade ner i sin talrik.

-       Nina varför undviker du min blick sa jag och sökte efter hennes blick.

-       Eh, jag fick intervjua alla killar igår sa hon och jag såg att en röd färg började dyka upp på hennes kinder. Jag stanna i en tugga, hon hade fått träffa Zayn.. Hon hade suttit i samma rum som honom säkert bara någon meter ifrån honom.

-       Okej och vad hände då? Sa jag och försökte verka oberörd.

-       Det gick bra, jag kunde ju inte fråga något om Bradford direkt men jag frågade var det var ifrån så nämnde jag att jag också var från Bradford och han kände inte direkt mig, men lite ifrån skolan. Men inget mer.

-       Jaha sa jag och sirrade ner i mitt te samtidigt som jag förde den mot munnen.

-       Och jag tror att Harry flörtade med mig igen sa hon och flinade lite generat.

-       Ohh sa jag och petade henne på armen någon gillar Harry sa jag med min löjligaste röst.

-       Sluta sa hon och blev ännu rödare på kinderna.  Jag bara filande, jag märke att hon inte ville att jag skulle fråga mer.

 

 

 

Vi gick igenom Boulevarder street och tittade in i några affärer men det var inget som fallde oss för ögat. Men några gator därifrån hittade vi några fräcka second hand och mer old fashion affärer där vi tittade och köpte lite. Jag hittade ett par skinn jeans och en jeans väst, Nina ett par pastell färgade jeans. När jag gick in för att testa lite grejer drog hon fram sin system kamera och fotade lite så när jag kom ut  stog hon och fotade mig och jag gjorde lite löjliga poser innan jag bytade tillbaka till mina vanliga kläder och satte mig brevid henne och kollade igenom bilderna. Jag kollade extra länge på bilderna från The Fray konserten. Bilderna var otroliga Nina var en sån himla duktigt fotograf hon kunde göra alla bilder hur bra som helst, det var en gåva hon hade.

 

Vi fortsatte att gå igenom stan eftersom vi skulle åka vidare till Tyskland om fem dagar. Den kvällen spenderade vi inne på mitt rum genom att gå igenom gamla bilder och försökte göra gamla bilder lika dana i nu tid. Det gick inte så himla bra eftersom man nästan aldrig kan få samma bild två gånger.  Fast vi lyckades med en, vi hade kvar liknande tröjor, Ninas var grå om min rosa och hon hade satt på sig runda svarta solglasögon, vi höll handen och hon skrattade och jag log. Den blev en bra bild. På något sätt lyckades Nina alltid ta några bra bilder. Hon var världens bästa kompis.

 

 

De sista dagarna spenderade vi genom att gå runt i Paris, shoppa fika. På kvällarna gick vi på en bio som bara visade svart vita filmer och på små jazz klubbar. På fredag skulle vi åka och just nu var det torsdag kväll. Jag stog vid mitt fönster och andandes in Paris doft, det var en doft jag aldrig ville glömma. Det var ungefär mitten av juni och jag tänkte ringa min mamma nästa morgon man borde väll få reda på om man kommit in snart. Jag undrade om jag kommit in, det var allt jag ville, att plugga något jag verkligen älskade. Skolan skulle nog hjälpa en att spela in låtar så jag kunde göra min demo och börja skicka runt den till massa skivbolag. Så kanske jag kunde få ett kontrakt.

Även om jag var i kärlekens stad kom Zayn aldrig till mina tankar den kvällen. Tur det min hjärna behövde en paus. För snart skulle han vara där ovanligt mycket. 

 


Så vad vill ni ska hända nu? vad tycker ni? vad vill ni ha mer av?

Jag vill ha massa komentare nu! 

you guys rock

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Anonym

Asså haha vill bara att Zayn och killarna ska komma in i bilden någongång >.< Men du är bäst! Älskar seriöst talat dina novller! :) Bra jobbat

2012-07-12 @ 02:02:07
#2: :D

meeeeraaa , dom måste ju få träffas snart:D

2012-07-12 @ 19:02:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: