onednovellstorys

2012-07-15
19:32:45

Moments - kapitel 19

Sista andeblicken:

Det är ju en kärleks förklaring utan att någon vet det. Jag vill att alla ska veta vad mina låtar betyder. Jag skulle nog vänta med den, till Zayn visste att den handlade om honom, att det var hans låt, att den bara var riktigt till honom, att jag inte menade någon annan. Att han var min riddare på en vit springare. 

 

 

Jag la mig ner på sängen och drog av mina skor.

- Så vad ska vi göra ikväll? Frågade jag Nina.

- Ingen aning. Klubb? Bar? Sitta här inne och uggla? Sa hon och höjde ena ögon brynet åt mig.

- Klubb sa jag snabbt, men vilken. Jag vet inga bra klubbar här.

- Jag kan fråga Harry om han vet någon, han har ju varit här innan sa Nina, utan att riktigt förstå vad hon själv sa. Jag satte mig upp och tittade på henne.

- Harry sa du? Sa jag och stirrade på henne. Hennes kinder blev röda och hon tittade ner i sin väska. Hon sa inget, jag reste mig och gick fram till henne.

- Så Harry sa jag igen.

- Ehh vi smsar sa hon och stirrade fortfarande ner i sin väska.

- Jaså, jaså. När började detta här hända då?

- Paris sa hon och låtsades titta på en tröja hon hade i väskan.

- Så varför har jag inte får höra om detta förens nu?

- För jag vill inte säga något eftersom jag själv inte vet var vi står och man kan säga så sa Nina och rynkade pannan och verkade tänka efter sen ryckte hon på axlarna och jag började skratta åt henne.

- Tönt sa jag och la mig på sängen igen. Säg till vad han svarar sa jag efter de.

 

 

 

Några timmar senare stog vi klara att gå. Jag i ett par söndriga jeans ett bar röda klackar och en vit svart tröja. Nina hade på sig en gul tröja, mörka jeans och blå klackar. Jag visste inte direkt vad Harry hade skrivit men jag visste att vi skulle gå till något ställe som hete Stureplan. Och där skulle det finna klubbar. Han hade rätt, när vi hoppade ur taxin fans det massa klubbar nu var det bara att välja den rätt. Nina visste tydligen redan vilken vi skulle till eftersom hon drog mig mot en, jag kunde knappt se vad den hete men jag såg att det stog cafe o någonting. Nina gick fram till vakten och pratade lite med honom och han nickade och släppte in oss. Vilken chockade mig utanför fanns det massor av människor som väntade på att komma in.

 

 

Där inne var det fullt ös, och massor av personer. Vi var tvungna att trycka oss igen folkmassan mot baren och vänta en stund innan vi fick upp våra drinkar och shots. Sen innan jag visste ordet av det hade en lång blond kille dragit upp mig på dansgolvet och började dansa med mig, jag såg att en annan kille hade dragit upp Nina också, fast hon försökte bara komma därifrån märkte jag. Jag bestämde mig för att ha lite kul. Så jag fortsatte att dansa och gick fram till baren för att ta en drink då och då. Efter några timmar märkte jag att både min kropp och min hjärna började få nog, min kropp kände sig utmattade och min hjärna hade fått för sig att Zayn var där inne. Jag hade sett en kille som liknade honom sen helt plötsligt hade hans huvud börjat finnas på varenda människa där inne. När hans huvud började finnas på tjejernas också sprang jag ut och kom över gatan innan jag började mig ner för att kräkas. Jag kände hur skit jag mådde och att jag började gråta.

 

 

Var han tvungen att komma fram så här, han fick inte göra det, kunde mina tankar inte bara trycka bort honom ibland. Han hade varit det ända som har varit i mina tanker de senaste veckorna, jag kunde inte sluta tänka på honom. Som om han var fast limmad i min hjärnhinna och tydligen nu min ögonhinna. Jag vet inte hur, men på något sätt kom jag tillbaka till hotellet, jag var för full för att fatta. Men jag uppfattade att Nina inte var där när jag kom ditt, jag tittade på klockan, lite över tre, hon borde vara här tänkte jag. Sen kom jag på att jag inte hade sett henne sen de killarna drog upp oss på dansgolvet. Hon borde väll komma hem snart sa jag högt för mig själv och drog av de obekväma skorna slängde mig på min säng och somnade på tre sekunder och drömde såklart om Zayn. 

 

 


Detta är vad jag skulle kalla ett utfyllnads kapitel, har lite ideer igång ska skriva dem och försöka göra de tidsinställa eftersom jag börjar jobba imorogn och har massa annat att göra också. Men snart är Moments slut också.. några kapitel till. 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: