onednovellstorys

2012-07-30
21:19:15

Moments - kapitel 25
Sista andeblicken:

- Amy Gase? Jag tittade förvånat på honom. 

- Ja? sa jag nervöst.

- Vinnie Fiorello, jag är en av ägrana till skivbolaget Fueled By Ramen och jag är här för att hitta nya talanger till vårt företag, och jag tycker att du är helt rätt för oss. Så vad säger du? Skulle du vilja ha ett skivkontrakt med oss?

Jag stog stumt och stirrade på honom, Fueled By Ramen ville ha mig, ett jätte stort skivbolag..

- Öhh var allt jag fick ur mig.

 


 


Den 10 Jaunari: 
De senaste månaderna hade gått så snabbt, sedan mitt uppträdande på Londons julfestival hade allt förändrats jag hade haft flera möten med Vinnie, men jag hade inte riktigt blivit singnad än, jag fattade det inte så bra. Jag hade skrivit under ett kontrak de hade han också men vi skulle mest se hur det går. Gick min singel bra skulle vi spela in ett album eftersom jag hade massa låtar som jag tycket jag kunne sätta där. Sen börja sälja dem och kanske då börja vara förband till någon av deras stora artister. Jag hade spelat in Never Say Never och det lät bra, det lät skit bra. Även om det inte gick bra för singlen så var jag ändå hur nöjd som helst jag hade spelat in en singel och den skulle finnas i massa affärer och spelas på radio kanaler. 

Idag skulle den släppas i äffererna och imorgon skulle jag till en av Englands största radio kanaler göra en interjuv och sedan skulle den spelas på radio för sörsta gången. Och dagen efter de var det min sista dag i Lonodn sen skulle jag hem till mamma och stanna där någon vecka sen skulle jag tillbaka och någon vecka senare till USA för att släppa singlen där. Det skulle gå bra jag kände det på mig. 

Jag, Vinnie och Jeff som jag hade velat ha med mig som min sång coch var i en skiv butik i London och såg på när man lastade upp singeln på en hylla där det stog '' Nyaste heta artist'' och under en liten lapp där det stog '' Amy Gase med singlen Never Say Never''. Skiv omslaget var bra det var en bild på mig och min pappa som ung. Det passade efter som låten är till honom. Jag kände lyckan genom kroppen när de stapplade upp singlarna på hyllan. Detta var fantastisk. Sedan var det bara interjuvn imorogn och dagen efter det hade jag en sak kvar att göra min sista chans. Sedan tänkte jag inte göra mer. 

 

 

Jag vaknade nästa morgon nervös och klar vaken fast klockan var sex på morogn. Jag sprang in och duchade snabbt sen klädde jag på mig, jeans en the fray tröja ett par kängor och sminkade mig lätt fixade håret innan jag tog på min tjocka dunjacka och gick ut där Jeff väntade på mig. 

Vi kom fram till radio kanalen tidigt en halv timme tidigare än innan jag skulle ha min interjuv. Vinnie var redan där och vi satt och pratade och han fick lugna ner mig, fast det gjorde det lite lugnare att han skulle vara där. Vi fick komma in i studion några minuter innnan det var min tur och blev presenterade för programledarna. 

- Jag heter Mason sa en lång krampig man. 

- Och jag Sam sa en kort blond kvinna. 

- Trevligt att träffas sa jag. Amy Gase. Sedan fick vi sätta oss och så blev det dags. 

- Nu är vi tillbaka ni hörde precis Want U Back med Cher Llody. Med oss i studion har vi Vinnie Fiorello som är ägare för det stora skivbolaget Fulued By Ramen och han har med sig sin senaste upptäckt Amy Gase och vi har fått äran att spela hennes singel för på radion Never Say Never vilket ni ska få höra om en stund.  Amy varför presenterar du inte dig själv lite sa Mason och log emot mig.

- Hej sa jag lite nervöst. Jag heter Amy Gase är nitton snart tjugo och kommer från Bradford. JAg har spelat och sjungit praktiskt sett hela mitt liv sa jag och log nervöst.

- Amy jag kanske har fel men jag har hört att du har uppträtt med The Fray sa Sam.

- Det är sant sa jag och skrattade. 

- Hur gick de till?

- Eh, jag var i Paris med min bästa kompis genom att vi följde efter One Direction för hennes tiding som vi jobbar på så när vi var i PAris ville de att vi skulle göra en interjuv för dem också så jag tog den eftersom jag är ett stort fan. Och Isac Slade sångare kände igen mig lite eftersom jag för två tre år sedan hade gjort en cover på deras låt You Found Me och hade skickat den till honom varje dag i två månader om jag inte har fel så svarade han till att han älskade min cover så i Paris sa jag till honom att jag ville bli sångerska och då ville han hjälpa mig lite så han bjöd upp mig att sjunga den på konserten och det var helt fantastiskt.

- Det låter så sa Mason. Och så fortsatte de tillslut var det  dags att sätta igång min låt. När jag hörde den börja spelas var det en sjuk känsla det började vibbrera i kroppen av lycka. Det var världens bästa känsla och jag ville aldrig att den skulle försvinna. 

 

 

12 Januari: 


Jag stog och trängdes med massa tjejer det var varmt och trångt i gallerian. One Direction hade en skiv signering och det var Zayns födelsedag han blev tjugo. Jag och Nina stog i kön för att träffa dem Nina ville igentligen inte komma. Men hon gjorde det för min skull, sen skulle vi åka hem tillsammans. I min hand höll jag det jag skulle ge honom den sista chansen. Kön rörde sig lågsamt frammåt. Fast man kunde se killarna nu, först kom Niall, Liam, Zayn, Louis och sist Harry. Nina tänkte gå sist av oss två sedan gå snabbt där ifrån Harry hade tydligen smsat henne och hon udvikt honom för min skull. Hon var världens bästa kompis fast jag tyckte att hon skulle ge honom en chans. 

Tillslut kom vi fram Niall log mot mig när jag kom fram. 

- Tjena sa han.

- Hej Niall sa jag, haft en bra dag?

- Absolut sa han och log igen som kom jag till Liam och det hände typ samma sak. Sen var det Zayn.

- Hej Zayn sa jag.

- Hej babe sa han och tittade upp han såg chockad ut som han kände igen mig han hade redan signat min skiva. Jag la paketet framför honom.

- Grattis sa jag och gick vidare till Louis och Harry fast jag vände mig snabbt om och jag såg att han stirrade på det sedan på mig fast sedan kom Nina till Harry.

- Nina? Sa han och såg chaockad ut. 

- Hej sa hon tog sin skiva och drog mig där ifrån. Jag såg att hajn var på vippen att resa sig och gå efter henne men hans livvakt stoppade honom. 

- Vad var det du gav honom frågade Nina. '

- En power ranger och jag hade skrivit Pumba på den. 

- En intim grej eller?

- Japp. 

- Okej nu åker vi hem.

 

 

 

Tre dagar senare.

Jag hade inte hört från Zayn alls han hade inte fattat jag hade gett upp. Jag hade varit lite depprimerad de seanste dagarna och idag var det värre. Jag skulle få reda på siffror imorogn om singlen och var otroligt nervös.  Jag var på väg på väg till en åker som låg en bit från vårat hus den gav mig allt sådant lugn, jag kunde stå där förevigt och känna som om livet var felfritt. 

Jag stog där ett bra tag innan jag hörde fot stegbakom mig, Jag vände mig om och blev så chockad att jag nästa ramlade. Där gick Zayn rakt emot mig, han stannade en meter ifrån mig och vi strirrade på varandra. 

- Hej Amy sa han tyst.

- Hej Zayn sa jag. 

- Jag har saknat dig.

- Jag har också saknat dig.

- Din mamma sa att du var hät ifall du tycker det är konstigt att jag är här. 

- Jaha sa jag tyst. Han tittade på mig en stund utan att säga något. 

- Så det var dig jag såg i London förra året. 

- Kände du igen mig?

- Amy du är inte världens enklaste att glömma men jag var inte säker och jag trodde du hade gått fram till mig då.

- Jag visste inte vad jag skulle säga sa jag och rodnade. 

- Ett enkelt '' Hej Zayn det är Amy'' sa han och skrattade. 

- Haha ja det kunde jag men jag ville säga lite andra grejer också sa jag och tittade ner i marken. 

- Som vadå sa han och gick frma till mig nu och tog min händer i hans det kändes perferkt som om våra händer var gjorad för varandra. 

- Att att jag är kär idag och var förit de för alltid men visste inte hur jag skulle säga det sa jag och kollade han rakt in i ögonen.  Han strirrade på mig. Jag tittade nervöst på honom.

- Bra sa han tillslut. För jag har också alltid varit kär i dig. Sedan kramde han mig hårt och länge och jag kände tårarna rinna av lycka.

 

Efter en stund lyfte jag blicken och tittade honom i ögonen och lågsamt möttes våra läppar i en ljuv kyss. Jag var kär så kär och jag älskade honom. 

- Jag älsakr dig viskade jag.,

- Jag älskar dig med sa hon och kysste mig igen. Jag gissar att den som väntar på något gott väntar aldrif för länge.

 



Så här har ni det sista kapitelet på Moments! Vad tycket ni? Vad vill ni ha mer till nästa gång? Kometera och snart kommer en tävling upp! 

 

 


Kommentarer:
#1: Camilla

Asså.... Jag älskar dina noveller och allt. Men Zayn var ju bara med i ett kapitel? Eller ja han och Amy var bara tillsammans i ett kapitel.. Jag vet att du ville göra det annorlunda.. Men du har, och kan göra MYCKET bättre noveller.... Så den här novellen var inte min favorit.. Fast lägtar till nästa, och kommer ändå aldrig sluta läsa! :) xx

2012-07-31 @ 03:32:54
#2: Anonym

åh vilket bra slut, rekommenderar att man spelar låten samtidigt. Guuuuuuuuud :) grät haaha

2012-07-31 @ 09:26:31
#3: Anonym

Älskar det! Längtar till tävlingen och du är jätte bra på att skriva. Fortsätt så!

2012-08-03 @ 00:18:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: