onednovellstorys

2012-06-17
23:30:00

Moments - kapitel 3
Sista andblicken:

-Zayn det lät bra jag sa det så jag sa det en gång till högre. Zayn. Det kändes bra och det avgjorde allt. Jag sprang ut genom min dörr och ner på trottoaren och ropade på Nina.

-Nina! Hon vände sig om.

- Vad?

- Okej, jag följer med, men jag kommer behöva mer än två timmar på mig att packa skrek jag med världens största leende på läpparna.


 

Jag sprang upp på mitt rum och letade fram min största resväska, tur att jag hade tvättat igår. Men var detta rätt beslut och vad skulle mamma säga om att jag bara åkte iväg så här. Fast hon hade sagt ja, men jag kunde ringa jag visste att hon hade en stor operation idag så jag ringde till expeditionen på hennes plan.

 

- Heh Bradfords sjukhus Kirurgiska avdelning vad kan jag hjälpa dig med?

- Hej jag heter Amy Gase och jag undrar om Antonia Gase har börjat sin operation än?

- Ett ögonblick, det tog någon minut. Ja hon har på börjat sin operation, kan jag lämna ett meddelande,

- Eh ja tack, skulle du kuna be henne att ringa sin dotter när hon är klar det är ganska viktigt.

- Det fixar vi, hej då.

-Hej då. Sen la jag på. Så nu visste mamma halvt om det.

 

Jag suckade igen och satte mig på sängen gjorde jag rätt val. Han skulle nog inte känna igen mig, bland tusentals tjejer. Men jag hoppades att han skulle. Jag var tvungen att säga det till honom sen kunde han göra vad han ville med det.

 

Jag öppnade resväskan och började tömma min byrå, underkläder, mina pjamasar. Sen kom de jobbiga, jenasen och tröjorna. Jag hade inte så många jeans, två mörka, ett par jusa ett par håliga ett par randiga, ett par i läder och ett par som var hälften vita och svarta. Så jag vek ihop dem så små som möjligt och la ner dem i väskan. Sen började jag noggrant gå igenom t-shirts, linnen och långarmada tröjor.

 

Någon timme senare hade jag valt ut kläderna, och slängde ner mina skor, löparskorna, kängorna, mina gula och gröna convers, jag tänkte ha på mina vita och ett par högklackat. Sen sprang jag runt och packade ner min necessär och allt annat som behövdes, tandborst, allt smink jag ägde, platt tång , lock tång, borste,glasögon ifall ifall, linsväska m.m. Det sista jag packade ner var min gitarr, den skulle med. Jag ville träna upp mig igen, bli bättre, skriva låtar igen. Den känslan jag hade känt innan när jag spelade var underbar och jag ville inte förlora den. Jag stängde väskan, den var nästan överfull sen drog jag fram min största handväska, la ner plånbok, några böcker, laddare.

 

Sen smsade jag Nina att jag var klara. Och drog ner den tunga väskan till neder våningen och skrev en lapp till mamma ifall ifall * jag åker med Nina ändå, hon övertalade mig, jag måste prata med honom face to face. Ring mig när du ser detta. Love Amy *. Sen öppnade jag kylen tog en av enegriedryckorna som jag hade där och slängde ner resten i väskan och kollade efter något gott i köket. Jag hittade kakor och lite godis. Sen hörde jag henne tuta, jag samlade ihop alla mina grejer och släpade ut allt genom dörren, sen låste jag och tittade på min dör. Hur lång tid skulle det ta innan jag var vid den igen.

- Hej då viskade jag och klappade dörren en gång. Sen släpade jag väskan ner till Nina. Hon hjälpte mig med att få ner den i bagageluckan.

-Herregud kvinna, tog du med dig hela ditt rum?

- Nästan sa jag och flinade. Gitarren fick ligga i backsätena och jag satte mig bredvid Nina.

- Är du redo? Frågade hon och tittade på mig.

- Klart jag är sa jag och log stort.

- Awesome första stoppet London! Sen startade hon motorn och vi rullade iväg.

 

 

Vårt första stopp var London där de skulle hålla sin första konsert om två dagar, det skulle ta oss minst tre timmar att komma till London. Det var en bit, Nina gillade inte att köra långsamt och körde såklart snabbar än vad man fick och tur nog var det inga poliser någonstans idag.

 

Ungefär tre timmar senare körde vi upp framför vårt hotell i London. Det låg lite utanför centrum men såg hur mysigt som helst ut. Vi fick hjälp med väskorna upp på rummet, tur de min väska vägde nog hundra kilo. Det tyckte hans som jobba där.

- Tog du med dig hela ditt hus eller? Sa han och blinkade, flörtade han med mig.

- Nästan jag kan aldrig lämna något hemma svarade jag han och log.

- Jaha det känns då får nog betala min sjukhus räkning. Jag skrattade åt de otroliga dåliga skämtet.

- Det var ett väldigt dåligt skämt.

- Jaha det var första gången jag fick höra det, då tycker jag att vi kan ta en drink senare så kan jag dra några bra. Jaha så han flörtade med mig.

- Jag vet inte, jag är här med min kompis och jag är lite trött, han avbröt mig.

- Men om du ånfrar dig så kommer jag vara på baren precis brevid 457 runt tio när jag slutar kom ditt. Han log och började då där ifrån. Det är Josh förresten ropade han sen försvann han ner i hissen. Jag flinade för mig själv.

 

 

- Men det är klart du ska gå ditt sa Nina när jag berättade det för henne. Vi satt i mitt rum och mumsade i godiset jag hade haft med mig.

- Men jag följde ju med för att hitta Zayn inte för att flörta med massa andra.

- Du kan ha lite kul, Amy du har inte haft någon kille på två år, du måste ju öva på ditt kyssande. För jag är inte ens sån kompis som säger att du kan öva med mig, nej jag är inte lesbisk eller bi så du får hitta någon snygging att öva på, han va ju rätt snygg de va den brunetten va med de grå ögonen. Jag skrattade, Nina kunde alltid övertala mig.

- Fine, jag går, men då får du gå nu jag måste duscha och sånt.

- Absolut kapten sa hon hoppade upp ur min säng, smackade mig på rumpan och skuttade ut ur mitt rum. Jag flinade igen min bästa kompis var tokig.

 

 

Lite efter tio gick jag in på baren, han hade rätt den låg precis brevid hotellet. Jag hade tagit på mig svarta byxor och ett vitt linne och en av mina skinnjackor, inte så himla uppklätt. Han satt vid baren och tittade runt,han såg mig och log stort.

- Så du kom sa han när jag satte mig.

- Jag blev övertalad sa jag och flinade.

- Vad ska ni ha sa den muskulösa bartendern och tittade på oss.

- Ehh en öl sa jag snabbt. Josh tittade konstigt på mig.

- Samma här och snart kom de upp framför oss.

- Så sa jag och tittade runt, men han avbröt mig igen.

- Jag är helt korkad, jag har inte frågat va du hette.

-  Amy sa jag och skrattade till.

- Jag lyckas redan med skämten, så Amy dy är en kvinna som gillar öl, det är ovanligt sa ahn coh log, jag log tillbaka den här kvällen kunde bli intressant.


Kommentarer:
#1: sofia

Meeeeeeeeeeeer!! <3

2012-06-19 @ 00:04:15
#2: H

Hellooooo! Jag väntar på kapitel 4, din novell är så bra, du borde skriva oftare :)

2012-06-20 @ 00:00:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: