onednovellstorys

2012-06-22
09:00:00

Moments - kapitel 6
Sista andeblicken:

- Du måste sluta tänka ås himla negativt, du ser inte ut som du gjorde för några år sedan. Du är en snygg ung tjej och om Zayn inte vill ha dig, har han ingen smak. Och jag kommer backa nu, vill du inte kyssa någon annan behöver du inte göra det. Jag log mot henne.

-Tack Nina.

- Det är lugnt och imorgon är det vår första av många One Direction konserter.

 


 

  

 

 

 

 

 

Jag vaknade tidigt och utvilad. Jag vände mig om i sängen och tog upp min mobil. Klockan var bara halv nio, så himla typiskt när jag var iväg med Nina skulle jag alltid vakna så otroligt tidigt medans hon skulle sova till i alla fall ett. Jag suckade och reste mig och bestämde mig för att ta en dusch. Jag försökte duscha så långsamt som möjligt med klockan var bara nio, jag bestämde mig för att gå ut och äta frukost på stan och ta det lite lugnt.

Jag lät håret fall över ryggen för att själv torka och satte på mig ett par enkla svarta shorts med ett kors på rumpan och min vita ramoes t-shirt, sen drog jag på mina kängor som jag hade haft hur länge som helst, pappa hade köpt dem till mig på många av sina arbetsresor.

 

 

Just de jag fick inte glömma hans armband. Jag tittade under min kudde där låg det det lilla guld armbandet med ett litet hjärta i, hade gett mig det innan han hade åkt. Det var ungefär ett och ett halvt år sedan. Orden han hade sagt var som om att han visste vad som skulle hända honom några timmar senare, som om han visste att hans plan skulle åka ner och krascha. * Amy du måste ta hand om din mor, du är en stor flicka nu, du vet att hon blir lite smått tokig när jag är bort för länge, och den här gången kommer jag vara borta väldigt länge. Jag älskar dig mer än något annat på jorden det vet du och du kommer alltid att vara min lilla prinsessa, min lilla prinsessa med gitarren och rösten, kom hit gumman* sedan hade han kramat mig hårt och länge lagt armbandet i man hand pussat min panna och gått vinkade där ifrån, och de var sista gången jag sett honom.

 

 

Jag slog bort min tanke, den gjorde mig alltid ledsen och jag började oftast gråta. Jag upptäckte att tårarna rann just nu, jag torkade bort dem och skulle precis lägga på puder när jag hörde vilken låt min mobil spelade upp * Sty with me* av You Me At Six. Ibland kändes livet bara som en film när låten man lyssnade på bara stämde in på vad som hände just då. Jag la snabbt på mig pudret tog på mina Elvis wannabe solglasögon som jag kallade dem, tog min väska och stoppade in headseatet i öronen och gav mig ut på Londons gator.

 

Det var rätt tidigt och i den delen av London jag var i så var det inte så mycket människor ute. Jag hittade en liten ur gullig restaurang som rann vid en flod, det var en fantastisk ut sikt. Jag tog ut headseatet och satt mig på ute serveringen och snart kom det fram en servitris till mig.

- God morgon, här har ni frukost menyn medans ni tittar igenom dem så kan ni säga vad ni vill ha och dricka så fixar jag det. Tjej som stog där måste vara sexton år och hon log som en sol.

- Eh jag tar en cola sa jag till slut och hon nickade och gick iväg, jag kollade igenom menyn och bestämde mig till slut för en * English breakfeast* som bestod av stekt ägg, bacon, toast och en bit korv.

 

 

Min mat kom rätt snabbt och smakade utsökt och jag åt långsamt och bara satt där för att tänka. Ikväll skulle jag se Zayn för första gånger på två åt i verkligheten. Men skulle han se mig i vågen av tjejer, det var minst tusen tjejer på deras konserter. Skulle han känna igen mig, eller han trodde fortfarande jag var feta lilla Amy som pluggade hårt och spelade på gitarren hela tiden. Det var så mycket han hade missta han visste inte ens om att min pappa hade dött. Det var något jag skulle velat prata med honom om, jag ville att han skulle stödja mig igenom. Hur skulle han reagera på det, han hade också tycket om mig pappa. Fast det var ju inte så konstig alla hade älskat min pappa, han var den mest roliga, charmerade och mest älskvärda människa som gått på denna jord. Jag tittade på klockan halv tolv lika bra att gå tillbaka.

 

 

Jag gick långsamt genom Londons gator och var så upptagen i min egen lilla värld att jag inte märkte att människorna runt omkring mig. Så när jag var nära hotellet gick jag rakt in i någon.

- Oj herregud förlåt sa jag och tog av mig glasögonen för att se vem jag hade gått in i och de var Josh.

- Nämen hej på dig med, är det så här du hälsar på folk sa han och skrattade. Jag log generat.

- Jag såg dig inte sa jag.

-Så var har du varit?

- Gått lite, ätit frukost.

- Aj det var synd för jag tänkte fråga dig om du ville gå och ta något att äta.

- Ja det var synd sa jag och tittade honom, han ögon glittrade i solen, Nina hade rätt han var snygg.

- Men du kanske ha plats för lite glass? Jag vet en jätte bra glassbar lite längre ner? Jag tänkte efter, skulle jag göra detta igen, eller skulle jag vara en helig liten flicka och säga nej och vänta på att förklara min kärlek till Zayn. Fast det fanns en liten röst i mitt huvud som sa att jag skulle gå med honom och den vann.

- Okej varför inte. Han log ett stort leende mot mig.

- Kom då sa han och började dra ner mig för gatan.

 

 

På vägen till glassbaren pratade vi om allt möjligt och han var hur gullig som helst, tack och lov nämnde han inte det som hänt utanför mitt rum här om dagen. När vi köpt våra glasar satte vi oss på en bänk och fortsatte att prata.

- Så hur länge stannar du i London? Frågade han samtidigt som han var jätte koncentrerad på att se till att hans ena glass kula inte ramlade.

- Jag och Nina åker imorgon sa jag och tittade på människorna som gick förbi.

- Va? Imorgon, så tidigt jag hoppades på att ni skulle stanna längre.

- Vi följer ett band genom Europa så vi ska gå på deras konsert ikväll sen åker vi så vi hinner till de andra städerna i tid.

- Jaha svarade han mig. Efter det pratade vi inte så mycket, vi år upp våra glassar och vi började promenera halv vägs, men där skulle han svänga av hans skulle hälsa på någon gamla kompis.

- Så jag gissar att detta är farväl då sa jag.

Det behöver inte, jag kan väll få ditt nummer så kan vi prata och kanske ses nästa gång du är i London?

- Visst sa jag och letade upp min telefon för att ta fram mitt nummer. Varför gjorde jag de, jag ville ju inte ha något med Josh att göra på det sättet, jag var ju kär i Zayn. Men jag vill gärna ha Josh som vän, han var rätt rolig och snäll. Sedan sa vi hej då men precis när jag skulle vända mig om och gå, tog han tag i min arm.

-Eftersom du åker imorgon måste jag göra detta. Sen la han sina händer på mitt ansikte och kysste mig och denna gången gjorde jag inte motstånd, lite övning har aldrig skadat någon. Men efter en halv minut drog jag bort mitt ansikte och började gå tillbaka till hotellet.

 

Jag var så upp i mina egna tankar att det tog mig en stund innan jag fattade att jag gått fel håll. Jag tittade runt omkring mig och kom ihåg vägen jag skulle gå för att komma tillbaka. Men det var något som fångade min blick, en bra bit ifrån mig stog en lång kille med svart hår och lite brunare hud och en mörk halv lång tröja. Jag var säker på vem det var, jag kunde inte ha fel. Jag stog still och bara stirrade på honom. Runt om honom stog några tjejer som tog bilder sen blev det undanfösta av hans stora livvakt. Jag vågade inte gå fram eller jag kunde inte gå fram jag var som fast frusen i marken. Han vände sig och hans blick fastande på mig, han tittade på mig i några sekunder innan han vände tillbaka blicken och han och hans livvakt började gå där ifrån. Han hade sett mig, han hade tittat på mig men inte känt igen mig. Jag visste det, det var en dum ide att komma hit, jag visste att han inte skulle känna igen mig. Fast han hade gått ville jag skrika hans namn, man kunde fortfarande se honom lägre bort.

- Zayn försökte jag ropa men allt som kom ut ur min mun var en svag viskning.  

 

 


ojoj nu händer det grejer, så vad tycker ni? vad tror ni nu kommer hända, kände Zayn igen henne eller? och det där med Josh, ja. Komentera nu på och ni vet att ni är bäst!

 

Jag försökte att skriva ett så läng kapitel som möjligt för jag kommer inte att kunna uppdatera i helgen, jag ska vara bort och kommer hem på sönda, men vi får se om det kommer upp något då annars kommer nästa kapitel upp på måndag. 

 

Och låten som jag nämner borde ni ta och lyssna på för You Me At Six är as grymma hörde talas om dem första gånegn på min andra Paramore konsert där de var förbadn och de gjorde en cover på Lady Gagas Pokerface, dem är riktigt grymma! Lyssna och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=ye5ivNkEcwo

 

och sen har detta inget med saken att göra men jag måste dela med mig av denna cover. All vet väll vilka FUN. är och dem och Hayley williams fhuvud sångare från paramore gjorde en cover av * Somebody i used to know * och hayley gör sin del genom skype eller något klockan tre på morgon, det är inte många som kan göra det osm hon gör det. Hon är bäst.. lyssna och njut

http://www.youtube.com/watch?v=Zpu_FRuUPIE

 


Kommentar:
#1: Cissi

Du kan ju alltid skriva tidsinläggda? :) så du behöver inte oroa dej för att uppdatera. Skulle vara jätte awesome för jag vill verkligen veta vad som kommer hända!
Haha du är verkligen skit grym på att skriva! Kan du snääälla försöka att lägga upp ett till inlägg idag? Eller imorgon? :)
Kram, Cissi xx

Svar: haha jag vet men jag la upp detta sent på kvällen och sen åkte jag tidigt på morgonen, är hemma nu så det kommer nog upp ett kapitel ikväll :)
Felicia LIndekrantz

2012-06-23 @ 22:17:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: