onednovellstorys

2012-06-25
08:00:00

Moments - kapitel 8

X-Tillbaka blick -x ålder- 16

 

Zayn och jag satt i mitt rum han satt på sängen framför datorn och jag plockade fram misplitter nya gitarr från garderoben. Zayn hade inte sett den än men jag var säker på att han skulle älska den, han tyckte om gitarrer men var inte så mycket för att lära sig att spela. Jag satte mig på sängkanten, jag visste redan att den var stämd jag hade knappats legat den ifrån mig sedan jag fått den. Jag tryckte upp glasögonen som hade åkt ner på nästippen och satte fingrarna på strängarna och började spela. Jag tog bara en melodi och väntade på hans reaktion.

 

Han vände sig om och hans ögon spärrades upp när han såg den mörkbruna skönheten i mina händer.

- När fick du den sa han och tittade fortfarande med stora ögon på den.

- Jag fick den av pappa på min födelsedag.

- Får jag testa? Jag la gitarren försiktigt i hans händer och han försökte göra några ackord. Och jag började skratta, det lät inte så himla vackert.

 

 

Vi satt och höll på så en stund, sen började hans mobil ringa hans ringsignal för hans mamma. Ne-Yp ft Rihanna – hate that i love you. Han svarade snabbt sa att han var hemma hos mig, vid detta laget hade jag tagit tillbaka gitarren för att se om jag fortfarande kunde låten.

- Ska vi göra vår duett sa han och blickade och jag skrattade, vår duett hade varit att jag och han hade varit hemma hos mig ensamma och vi hade lärt oss låten utantill och vi gjorde det till en duett vad vi inte visste om var att mina föräldrar hade kommit hem och sett hela grejen, jag har aldrig sett Zayn så röd i huvudet.

- Kan du fortfarande din del då romeo? Frågade jag honom nu.

-Klart jag kan sa han. Kom igen Amy börja vi ska klara det. Jag flinade igen, vi hade inte gjort den duetten på något år minst, men min del var inte så himla svår.

 

Jag började spela låten och vi båda blev väldigt koncentrerade, ahn skulle typ say ey och ajg skulle börja sjunga. Och när jag slog ackordet som skulle få Rihanna att börja sjunga sin del började jag.

- That's how much I love you, That's how much I need you. And I can't satnd you, must everything you do make me wanna smile. Can I not like you for awhile, Noo.

- But you won't let me, you upset me girl. And then you kiss my lips, all of sudden I forget that I was upset. Can't remeber what you did sjöng han vidare, jag rös genom hela kroppen det lät så vackert. Fast nu var det min tur att fortsätta.

- But I hate it, You know exactly what you do. So I can't stay mad at you, for too long that's wrong.

- But I hate it, you know exactly how to touch. So that I don't want to fuss and fight no more. Said I despise that I adore you.

- And I hate that I love you so sjöng jag och satte alla tornera Sen fortsatte vi så, vi sjöng klart låten.

 

Han kanske inte kände det, men när vi sjöng denna låten tillsammans så var det som om hela världen stannade, att det bara var vi stå där och ingen annan. Den här låten var vår, det handlade om att man älskade någon så mycket att man kunde hata det ibland eftersom man aldrig skulle kunna vara arg på den personen. Jag menade varje ord jag sa i den låten, allt var till Zayn jag älskade honom.

- Wow Amy you sound amazing sa han nu och tittade på mig, jag blev röd om kinderna det blev jag varje gång någon sa något om min sångröst, det var väldigt känsligt ämne för mig.

- Sluta sa jag och var tvungen att flytta upp glasögonen en gång till och dra ner linet, varför hade jag satt på mig ett alldeles förlitet linne, för jag önskade att jag skulle komma in i en storlek 40.

- Du kanske borde följa med mig och också göra en addition till X-factor sa han och la sin hand på mitt knä.

- verkligen inte sa jag och la min hand på hans.

- Varför inte sa han och tittade konstigt på mig.

- För att, även om X-factor säger att allt går ut på sången så är utseendet också en stor grej även om man sjunger bra så bryr sig folk om hur du ser ut, och jag är tjock och har glasögon, det är inte så jätte säljande.

- Sluta tänk så himla negativt sa han och kramade min hand.

-Zayn sluta jag vet om det, jag vet att det är sant, jag har en spegel, jag vet hur jag ser ut. Jag vill inte om något år, jag ska börja träna. Efter jag är klara med det kanske. Om du lovar att följa med mig hur känd du än kommer bli sa jag och tittade han djupt in i ögonen.

- Klart jag kommer, du är en av mina bästa kompisar, jag har känt dig hela mitt liv, jag kommer vara med dig hela vägen. Och så himla känd kommer jag inte att bli.

 

 

Vi båda skrattade och han tittade ut genom fönstret det hade blivit kväll och himlens stjärnor tittade fram.

- Kom sa han och tog min hand, han gick fram till mitt sovrums fönster och öppnade det och klättrade ut och drog mig med han.

- Zayn vad gör du, jag är höjdrädd och vi kan ramla och detta är inte säkert sa jag och darrade på rösten.

- Kom bara sa han och gick upp på en planyta på mitt tak och la sig ner och klappade på platsen brevid honom, jag tvekade men efter några sekunder la jag mig brevid honom och tittade rakt upp bland stjärnorna. Himlen hade en sån mörk nyans att den låg mellan svart och mörk blå men alla miljontals stjärnor lyste upp den. Jag började tänka på en sak och undrade om han skulle fatta det, vi hade gjort det mycket när vi var små, men han han före.

- Du Timon?

- Ja? Sa jag och fnissade.

-Har du nånsin undrat vad det är för ljusprickar däruppe?

-Pumbaa, jag undrar inte. Jag vet försökte jag säga i min mest smartaste rösten jag hade.

-Jaha? Vad är det då? Sa Zayn och försökte låta korkad.

-Det är eldflugor. Eldflugor som fastnat i det stora mörka däruppe.

-Åh, jösses. Jag har alltid trott att det varit bollar med gas som brann miljoners mil härifrån.

-Pumbaa, hela du är en gasboll sa jag och skrattade.

- Jag vet sa Zayn och lyfte upp båda benen och fes.

- Men herregud Zayn sa jag och började riktigt få ett skratt anfall.

 

 

Vi låg kvar där ett tag till och tittade upp mot himlen.

- Du vet att man kan köpa en stjärna sa jag och flyttade inte blicken.

- Verkligen sa Zayn. Vad kostar det.

- Jag skulle gissa omkring två tusen. Jag hörde han fnys skratta.

- Okej Amy, jag lovar dig en dag när jag har pengarna ska jag köpa en stjärna till dig och döpa den till Timon och sen köpa en bravid den och döpa den till Pumbaa så ska dem respektera oss. För vad som än händer är det vi två.

- Absolut Pumbaa sa jag och tog hans hand.

- Bästa kompis sa han och jag kunde höra hur han log. Jag loge tillbaka utan att han kunde se det.

- Världens bästaste kompis. 

 

 



Jag fick bara detta på huvudet innan och skrev det. Denna delen är en viktig del av novellen detta kommer komma upp igen några gånger så, kom  ihåg detta ni läste i denna ;)


Kommentarer:
#1: Julia

Meeeeeeeeeeer!

2012-06-25 @ 12:49:35
#2: Alice

Shit va bra!! Nästa kapitel nuu! :)

2012-06-25 @ 14:19:40
#3: C

Gud vad bra! Snälla ett till kapitel idag? Du är jätte duktig på att skriva! Snääääälllaaa :) meer! <3

Svar: det kommer upp ett kapitel idag, skriver på det just nu :)
Felicia LIndekrantz

2012-06-25 @ 16:15:35
#4: Anonym

Ja felle Belle mer mer mer hehehe :-)

2012-06-25 @ 16:56:40
#5: E

ja felle Belle mer mer mer :-)

Svar: Hah jag gissar eftersom du skrev felle belle att du känner mig, men jag vågar inte gissa på vem det är :P
Felicia LIndekrantz

2012-06-25 @ 16:58:48
#6: :D

ett till kapitel idag , snälla:D?

Svar: det kommer ett idag, ska lägga upp det alldeles strax :)
Felicia LIndekrantz

2012-06-25 @ 18:48:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: