onednovellstorys

2012-06-03
01:19:53

More than this - part 44
Sistandeblicken:

-          Are you ready?

-          Yes I’m sa jag. Snörrade på mina Dr Martens la ner min nitade skinjackai min väska och gick efter Gemma ut.


 

Jag och Gemma promenerade genom den lilla staden, klockan var omkring elva och det var inte så mycket folk där ute.

-          So I can see that you really like my brohter.

-          Well I have never been good to not show feelings sa jag och log.

-          Yeah, I get that but not anyone goes and picks a fight whit Jenny Lockwood.

-          How?

-          The girl you talked to in the bakery yesterday.

-          Oh yeah, she was on him so I said what had to bee said.

-          That would not been the first time she have done that.

-          She has done that before? With Harry?

-          Not just Harry once before with Harry but he was still not interesting. But every guy she knows has liked her or something like that, so when they get a girlfriend she wants them. And then Harry got famous and then he got together with you. And you really pissed her of yesterday. You should watch her back, she is in a lot of fights.

Nu hade vi redan kommit in I ett café, beställt två lattes och var på väg ut.

-          I could get her down in a few seconds. Gemma tittade på mig och höjde ögonbrynen.

-          Oh really?

-          Hehe yeah I was a badass or what to say in Sweden.

-          So you got in a fight a lot?

-          Not a lot, just if they hit me first. Which they did first. And I just to hang with a lot of guys and we had like small play fights all the time, witch hurt so I have learned allot, in my days.

-          Okay, I just saying watch your back.

-          I will.

 

 

 

Tillslut kom vi till Gemmas kompis frisörs salong.  Jag fick tillbaka min gamla hårfärg på ett nafs.

-          So you look amzing sa Carmen som hon hette.

-          Thanks svarade jag och tittade i speglen mitt långa hår hade tillbaka sin cherry röda nyans.

-          So what are you doing to night frågade Carmen nu vänd till Gemma.

-          Oh I don’t know really, Harry is home so I want to spend time with him. But I don’t know what he is doing to night. Felicia do you know? Hon blinckade mot mig.

-          I don’t know, we haven’t talk about it.

-          Well I have the house for myself and I was thinking to have a party tonight. Want to come?

-          Yeah sure svarde Gemma. That sounds fun.

-          You and Harry like to come to? Frångade Carmen nu vänd mot mig.

-          Yeah sure, I just have to ask Harry first.

-          I’m sure hi want’s to come, a lot of his old friends will be there.

-          Let’s go home and ask him right now.

-          Call me later Gemma sa Carmen när vi gick.

 

 

Väll tillbaka satt Harry vid bordet med Anne och spelade kort.

-          Where have you been? Sa han när jag kom in. I taught you had left me.

-          I have fixt my hair sa jag och skakade framför honom.

-          And you look as beautiful as always sa han och kysste mig.

-          So Harry I don’t want to interrupt, but Carmen was wounding if you and Felicia wanted to go to her party tonight.

-          Do you want to? Harry tittade på mig.

-          Yeah sure, I want to meet some of your friends that don’t act like they have a crush on you. Jag flinade och Anne och Gemma skrattade.

-          Very funny. So then my surprise has to wait until tomorrow.

-          What a surprise? Tell me. Jag tittade på honom med stora ögon.

-          Nope sa han och gick därifrån.

-          Harry come back. Harry.

-          Nope.

-          Harry tell me sa jag och sprang efter honom.

 

 

Senare på kvällen var vi tvungna att gå, Carmen bodd en liten bit ifrån oss så man kunde gå ner ditt.

-          So Harry, what suprise? Frågade jag för säkert den 1000 gången.

-          If I tell you it’s not a surprise. Han la armen om mig.

-          But I want to now.

-          I’m not teeling you.

-          Please sa jag och tittade han djupt in i ögonen.

-          No.

-          If you get a kiss?

-          I get one any way sa han och kysste mig, den ändå gången han inte behövde böja sig ner eftersom Gemma hade sett mitt ända par högklackade skor i min väska och övertalt mig att ha på mig dem. Det hade varit kärlek vid första ögonkastet. Dem var väldigt hög och leopardmönstrade med nitar.

 

Vi kom till Carmen rätt snabbt och det var redan rätt mycket människor där. Vi pratade rätt mycket och jag fick träffa massa av Harrys gamla kompisar, alla var hur trevliga som helst.

-          Everyone loves you I can tell viskade Harry i mitt öra efter en stund.  Jag log mot honom.

-          Harry my man hörde vi då och vände oss. En Rätt lång krampig kille med en kort liten tjej brevid, Jenny.

-          George sa Harry och jag kunde se på Harry att han inte var så himla förtjust i han.

-          How have you been?

-          Fine and you?

-          Great, and how is this beautiful lady you have with you?  Han tittade på mig, det kändes obehagligt och jag kände Harrys arm runt min midja hårdna.

-          This is my grilfriend and we are. Killen abröt honom.

-          Hi I’m George sa han och tog min hand och kysste den. Känslan av obehag blev större.

-          Hi sa jag, I’m Felicia. Sen såg jag Gemma lite längre bort. Gemma roade jag. Hon tittade på mig och vinkade att vi skulle komma.

-          Harry, Gemma wants us to come. Let’s go sa jag och drog honom därifrån.

-          I hatet hat guy sa Harry när vi kommit ifrån dem.

-          How is he?

-          He is a totally jerk to everyone, and he has always hated me or something so he always want to destroy everything.

-          He creeps me out.

-          You are not the first one, but let’s not think of him, let’s have some fun.

 

 

Någon timme senare stog jag vi ett av de öppna fönsterna för att ta lite luft, det var otroligt varmt i huset. När en lång skugga slöt upp vid mig, jag tittade upp och såg att de var George, den obehagliga känslan jag haft innan.

-          So we meet agien sa han och log mot mig.

-          Apparently svarade jag och tittade efter Harry.  Jag kunde inte se honom någonstans.

-          So why Harry?

-          What?

-          Why is such a beautiful lady like you dating someone like Harry. Han hade lagt sin arm brevid mitt huvud och lutat sig närmare mig.

-          Because he is Harry, and that’s all I want.

-          So you wouldn’t date someone else?

-          If you’re not Harry, I’m not interested. Jag tittade han I ögonen när jag sa de och försökte överföra singlarena som var hall dig bort från mig.

-          Oh pumpkin sa han men jag avbröt honom.

-          Did you just call me a pupkin? Jag visste att det var ett gulligt ord men jag vill få han att skämmas.

-          I just sa han och stammade.

-          That’s just mean, I’m not orange or round. Go to hell sa jag och började gå. Han tog tag i min hand.

-          Not so fast, we haven’t talk done yet.

-          Yes we have, now let me go.

-          We are done talking when Jenny and Harry are done.

-          What? Jag tittade snabbt igenom rummet, han hade rätt längst bort stog Jenny och pratade med Harry, hon riktigt limmade på honom, medans så obekväm ut.

-          And you know I like girls how puts up a fight sa George och ställde sig närmare mig. Jag äcklades av honom.

-          Let me go sa jag och började dra i min arm, men han var starkare än mig.

-          No sweeti.

-          Let me go sa jag och drog igen.

-          George let her go sa en annan röst, vi båda vände oss om. Där stog Josh en av Harrys vänner.

-          No sa George.

-          Oh Gorgie we both now that I can make you lay on the floor in seconds. Let her go. George släppte min arm. Jag stog tillfälet i akt och sprkade han mellan benen.

-          Jerk sa jag mednas han landade på golvet och kved.

 

Sendan jag gick jag mot Harry och Jenny.

 

-          So her is were you are hiding sa jag när jag kom fram till dem. Jenny tittade överraskat på mig.

 

-          What are you doing here sa hon och tittade på mig. I told George to keep you away.

 

-          Well maybe you should get a better one the next time sa jag och nickade mot platsen där han fortfarande låg och kved.

 

-          What is going on frågade Harry och såg förvirrad ut.

 

-          Ask Jenny sa jag och tittade på henne.

 

-          Harry I just want you back. You don’t belong with this skank.

 

-          Excuse me, sa jag. What did you just call me?

 

-          You heard me. Hon gick närmare mig så vi stog nog cm ifrån varandra.

 

-          Well say that agien.

 

-          You really want to start a fight with me.

 

-          I don’t have to, because I know that Harry will never want you again.

 

-          And how do you know that I can have him back when I want.

 

-          And that is why he asked me to move in with him. Hon såg på mig med stora ögon sen smalande.

 

-          And have you even said yes? Hon spännde ögonen i mig. Hon hittade min svaga punkt.  Hon log, men jag log tillbaka.

 

-          Yes I’m. hon tittade förvånat på mig.

 

-          You are? Hörde jag Harrys röst bakom mig.

 

-          Harry not now sa jag och stirrade på Jenny.

 

-          Bitch väste hon.

 

-          What are you going to do hit me? Sa jag och log mot henne.

 

-          That’s is exactly what I’m going to do.  Sedan kände jag hennes knytnäve i magen. Hon var inte så stark men det kändes.

 

-          What are you doing hörde jag Harry säga. Jag reste mig från min dubbelvikning rätt snabbt.

 

-          You shouldent have done that sa jag och kunde inte hjälpa det, jag var inte den starkaste men jag var starkare än henne. Snart hade hon min knytnäve i sin mage och hon vek sig dubbel och sen tog jag ett slag mot käken fast mindre hårt. Hon la sig ner på marken.

 

 

 

 

-          Harry let’s go sa jag och gick där ifrån.   Jag tog min jacka på vägen ut och hörde Harrys fotsteg efter mig.

 

-          Felicia wait ropade han. Jag stannade en bit ifrån huset.

 

-          What?

 

-          Why did you do that?

 

-          Do what? She saw it coming and she hit me first, it was  self-defense.  Jag tittade på honom, han kunde inte saga emot mig han viste att jag hade rätt. Han tog min hand och vi började promenera hem till honom. Halvvägs stannade jag honom.

 

-          Wait, I have to take of my shoes they are killing me. Jag böjde mig ner för att ta av mig skorna.

 

-          You can’t walk barefoot in the snow.

 

-          Harry it is barley any snow.

 

-          You are going to freeze.

 

-          But I ant going to walk in them. They hurt so badly. Jag hade fått av dem nu och stog med dem i handen.

 

-          Jump up. Han visade att jag skulle hoppa upp på hans rygg vilket jag gjorde. Så började han bära mig hemåt. Hur kunde jag vara så lottad att jag hade fått en sån underbar pojkvän.

 

-          So about the part where you told Jenny that you said yes to moving in with me. So is that true. Jag tänkte efter, ville jag verkligen det eller var det bara något jag hade sagt I stridens hetta.

 

-          Felicia?

 

-          Shh I’m thinking. Tillslut var vi utanför honom, han släppte inte ner mig utan bärde upp mig till hans rum, och jag kunde inte sluta fnittra, jag hade fått i mig lite drinkar på fetsen och de fans fortfarande i systemet. När vi kom in på hans rum släppte han ner mig och vi tog av oss skor och jackor nät han lyfte upp mig igen fast på höfterna istället.

 

-          Harry let me down. I want to sleep.

 

-          I’m not letting you down, until you answer me.

 

-          Fine, I’ll answer you.  Jag tittade bara på honom och han tittade på mig. Han kunde inte hålla sig till slut.

 

-          So what is it.

 

-          Yes. Sedan tittade vi på varandra. Yes I will move in with you. Han log mot mig.

 

-          Now you are the best girl ever.

 

-          So I would be the worst if I didn’t say yes?

 

-          Mabye sa han och log. Sedan kysste han mig. Jag kysste tillbaka sedan la han mig ner i sängen och började kyssa min hals.


Långt kapitel nu va ;) gör upp det för jag har inte uppdaterat dåligt. Släng gäran in några fina komentarer så får ni mer och mer kapitel ;)

Kommentar:
#1: Anonym

Ett till kapitel idag ? :D Det skulle göra min dag!

2012-06-03 @ 10:21:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: