onednovellstorys

2012-03-15
17:51:00

More than this - part 1

Jag minns när mamma hade sagt de för första gången . att vi skulle flytta .

Vi hade suttit i vår fina fina lägenhet som låg precis vid Gustav Adolfs torg i Malmö. Jag hade sov morgon vilket inte va så ovanligt eftersom skolan snart skulle slutat och de skulle bli sommarlov som jag skulle njuta av innan andra ring började .

 

Jag minns exat hur det gick till vad jag hade på mig vad mamma hade på sig vad jag hade ätit hur hennes hår hade legat.

Jag hade haft på mina favorit jeans från cheep Monday och en vit tröja med mitt långa röda hår nersläppt , mitt hår hade skimrat som de skulle börja brinna i skolens sken , vilket inte va konstigt jag hade en ovanlig färg på de . Cherry röd de va inte många som hade de .

 

Jag hade ätit jordgubbar med fil när mamma satte sig framför mig. Iklädd en blå träningsdräkt .

Hon tittade på mig länge så till slut frågade jag.

-          Mamma vad är de?

-          Älskling lilla sa hon lite tyst. Det finns inget enkelt sätt att säga detta på.

-          Vadå ? jag började bli lite orolig.

-          Du vet James.

-          Klart jag vet vem James är mamma . James var min mammas pojkvän de hade varit tillsammans ett tag han va en känd fotograf i Sverige och England han hade blivit mer känd nu eftersom han hade börjat filma kändisar liv på turnén .  Han va hur rolig som helt han hade till och med träffat mina favorit band som Nickelback , Metalicia och den bästa av de bästa Paramore . Han hade upptäckt att jag va en rocker chick så han hade gett mig massa foton på banden som ingen annan hade , jag gillade verkligen han.

-          Ja men jag och James har bestämt att vi ska flytta tillsammas eftersom de känns bättre vi har ändå varit tillsammans ett tag nu.

-          Va bra sa jag .

-          Vi ska flytta till han sa hon .

-          Jaha var bor han , i det finaste huset i Malmö eller?

-          Nä inte direkt .

-          Jaha var bor han då.

-          Gumman sa hon , vi ska flytta till han , i hans hus i . Här slutade hon som om hin var rädd för att säga det.

-          Var så mamma du kan säga de.

-          Vi ska flytta till London gumman , om veckan efter du slutat skolan.

 

Jag tappade min sked , tittade på henen hon såg väntade ut som hon väntade på vad jag skulle göra. Jag reste mig upp så snabbt att stolen ramlade . Och sprang in på mitt rum och låste dörren. Jag va så arg , förbannad , ledsen och besviken på samma gång.

 

Min radio var igång på någon fjantig kanal som spelar sån skit pop , r’n’b låtar , den va liten och sattes igång när mitt alarm startade.

Jag hörde att någon kille sjöng ’ you got that one thing’ där small det för mig jag tog radion och slängde den i golvet så den gick i tusen bitar. Vad va så jävla speciellt med James att vi va  tvungna  att flytta till London .

Jag började gråta och visste man vem jag va eller kände mig , visste man att jag aldrig grät.

 

Aldrig grät.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: