onednovellstorys

2012-03-15
21:22:26

More than this - part 2

sista andblicken:

Jag hörde att någon kille sjöng ’ you got that one thing’ där small det för mig jag tog radion och slängde den i golvet så den gick i tusen bitar. Vad va så jävla speciellt med James att vi va  tvungna  att flytta till London .

Jag började gråta och visste man vem jag va eller kände mig , visste man att jag aldrig grät.

Aldrig grät.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Jag tänkte på mitt hem mitt rum min stad mina vänner , min mamma kallade inte de längre hem , hon kallade nu London vårt nya.

 

Flyget ditt vad de plågsamte timmarna i mitt liv. Jag satt och stirrade ut genom fönstret hela tiden . Tänkte på min sista kväll i Malmö som jag hade spenderat med mina två bästa vänner Conny och Mikaela , varje gång jag sa Conny trodde någon att jag menade en kille nä Conny är en tjej men ingen visste hennes riktiga namn . och ingen frågade.

 

Vi hade suttit på ett cafe i stan i flera timmar och snackat sen hade Conny följt med mig hem vi hade suttit upp hela natten pratat , skrattat och gråtit . Vårt sista förväll hade varit smärtsamt de skulle vara fyra plågsamma veckor innan vi träffades igen.

 

Jag hade nog somnat till slut , för mamma väckte mig när vi va på London Geatwick . Utan för väntade James i sin svarta BMW våra saker hade kommit dagen innan.

Jag sa ingenting under bil resan . Vi kom fram till ett stort hus , de såg gammalt ut , mamma hade sagt att en stor del va James fotostudio arbetsrum m.m fast jag skulle få ett eget rum med badrum . Jippe något att hurra för.

-          Välkommen till mitt enkla hem sa James och öppnade dörren till huset. Enkla tänkte jag hela huset va i blankt vitt , golven , väggarna till och med taken . Sen en vit grå marmortrappa .

-          Kom så ska du få se ditt rum , fortsatte James och drog upp mig för trappan och öppnade en dörr , rummet va stort vitt de med men en stor dubbelsäng ett skrivbord en tv på väggen med en ps3 under. Sen såg jag de väggen bakom min säng va inte vitt den va tapetserad tror jag med en bild på min favorit artist Hayley Williams på en scen mitt i ett headbang , min favorit bild. Jag skrek av glädje sen såg jag två dörrar jag öppnade den första ett stort badrum jag sprang till den andra öppnade en walk in garderob jag skrek igen. James stog och flinade . – Överasking sa han .

-          Tack tack sa jag . sen såg jag alla min kartonger och kom på var jag var. Ett ögonblick trodde jag att jag var i Malmö igen sen kom jag på jag blev arg och ledsen igen.

-          Jag måste börja packa upp sa jag .

-          Visst sa han och stängde dörren .

 

Alla lådor var i garderoben så jag satte mig brevid , den va stor , så öppnade jag första lådan överst låg ett foto på mig Conny och Mikaela jag tog upp de tryckte de mot bröstet och började gråta igen.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: