onednovellstorys

2012-03-23
23:48:16

More than this - part 8

sista andblicken :

Han svarade inte ens på de , utan gick fram till mig och lyfte upp mig som Liam hade gjort innan . Jag satte mina armar runt hans huvud som extra stöd , samtidigt som han gick mot stranden slutade han inte kolla mig i ögonen och jag kunde inte sluta kolla in i hans . Halv vägs stannade han och skakade av sig en sten som fastan under hans fot . Då sa jag de , de jag hade tänkt på sen första gången de hände .

-          Kyss mig . Fast jag sa det på svenska förstod han de , jag tror jag hade kunnat säga det på kinesiska och han hade förstått i de ögonblicket  . han lutade sig fram och hans läppar mötte mina , och denna gången var det jag som ville.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

I flera dagar va jag och Harry oskiljaktiga. Vi var med varandra hela tiden som vi kunde , men vi var typ aldrig ensamma  , eftersom killarna alltid var med och var vi ensamma hade vi fem max tio minuter , då kysstes vi som galningar efter som killarna höll på med oss. Så vi hade bestämt att en fredag skulle vi faktiskt vara ensamma hemma hos han eftersom jag aldrig varit där.

 

 

Efter dagen på stranden hade inte jag och Harry pratat på två dagar , jag vågade inte och visste inte hur jag skulle få tag i honom , jag kunde ju på twitter men jag hade ingen anning hur man använde så jätte bra , hans facebook hade jag inte heller fått så de visste jag inte heller hur jag skulle göra. Jag kände mig rätt dum tänk så hade jag gett han vad han velat ha och nu sket han i mig . Jag oroade mig och hade såna tankar hela tiden.

 

På den tredje dag sov jag länge och vaknade av att min telefon ringde och jag sträckte mig efter den så trött som jag var kollade jag inte ens vem det vara utan svarade bara.

 

-          Hallå ? sa jag sömndrucket.

-          Hi is this Felicia sa en välbekant röst.

-          Yes svarade jag .

-          Oh good this is Harry , Harry Styles . Jag blev yr vaken direkt och ramlande nästan ut ur sängen . Harry ringde mig , jag kunde inte få fram orden och jag hörde oron i hans röst när han fortsatte eftersom jag inte svarade han.

-          Harry the guy that you kisste on the beach the other day , if you don’t do that with other guys named Harry .

-          No no svarade jag , I know how you are is just , eeh , you woke me up I’m just tired.

-          Oh gosh I’m so sorry .

-          No it’s fine , I needed to wake up anyway .

-          Yeah I just wanted to now if you wanted to do something today , maybe watch a film or something at my place.

-          Yeah shore why not , but how did you get my number?

-          I asked James then I didn’t have the gust to call you , I’m was a little bit scared of what you would say.

-          Yeah of curse James , but it’s fine .

-          So when should I pick you up ? around 6 ?

-          Yeah that’s fine .

-          See you then sa han och la på.

 

 

Ses då tänkte jag . Sen slog jag mina armar i luften och gjorde segertecknet . Klockan sex skulle han komma tänkte jag helt lycklig , sen tittade jag på klockan , halv tre .. Jag hade sovit länge , jag hoppade upp satte igång min spotify och sprang in i duschen.

 

Klockan var halv sex när jag var klar jag hade satt upp håret i en hög hästasvans men mitt vanliga smink typ mascara , eyeliner , kajal och lite foundation . kläderna va de som hade tagit längst tid till sluta hade jag valt en vit stickad tröja med mina favorti jenas . Jag visste inte om jag skulle äta eller inte , jag kunde ta något litet ifall ifall jag sprang ner till köket och hittade en bit chokladkaka som fanns där , en lagom stort bit , jag åt upp den sen satt jag och väntade , jag hade satt på cd spelaren och där fanns ett av Kents album och en av mina favoriter va på * utan dina andetag* jag satt och sjöng med och stirrade på klockan , 5 i ringde det på dörren . Jag hoppade upp sprang fram till dörren och öppnade med ett fåraktigt leende .

 

-          Hi sa Harry och log stort mot mig.

-          Hi sa jag med sen började han sig ner och kysste mig.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: