onednovellstorys

2012-05-27
15:17:57

More than this - 41
Sista andeblicken:

-          Okay. Jag tog ett djupt andetag och ett till.

-          One, two, han tittade på mig tog min hand. Three sa han sen och drog ner dörrhandtaget.





Harry öppnade dörren och gick in i hallen drog in mig också och stängde dörren.

-          Mum? Robin? Ropade han.

 

Han tog av sig skorna, och stog och väntade på mig medans jag långsamt tog av mig mina skor.  Jag fick av dem och Harry drog mig genom hallen. Vi kunde höra musik från ett annat rum. Harry drog mig igenom  hallen och ut i köket  där en 40 årig kvinna med mörkt hår stog och halv dansade medans hon lagade mat. Jag flinade och Harry började skratta. Kvinnan vände sig snabbt om.

-           Oh god Harry, you scared me. Hon gick fram och kramade honom.

-          Hi mum, I have mist you. Han kramade henne hårt.

-          And how is this beautiful person? Sa hon när hon släppte sin son och vände sig mot mig.

-          Mum you know how she is but okay. This is my beautiful girlfriend Felicia. Han la armen om mig.

-          Hi Felicia is so good to finely meet you, I’m Harrys mum Anne.

-          Hi sa jag och sträckte fram handen.

-          No not a hand shake, come and give me a hug.  Hon omfamnade mig och jag blev lite chockad men kramade tillbaka.

-          Mum, where is Robin and Gemma?

-          Out, they will be home soon.  Why don’t you show  Felicia around so long.

-          Fine.

 

 

 

Harry gick ut i hallen och tog våra väskor.

-          Oh I have got me a true gentleman sa  jag och skrattade.  Han skrattade och gick upp för en trappa upp till hans rum.   Hans rum otroligt litet jämfört med det han hade nu. Jag satte mig på hans lilla säng. Han la väskorna på golvet brevid sin garderob.

-          So what do you think?

-          It’s seems so small. But it is really cute. Jag var inte den bästa lögnaren och Harry genomskådade mig rätt snabbt.

-          You are so cute when you are trying to lie. Han böjde sig ner och kysste mig, jag kysste tillbaka genast och avslutade den snabbt också.

-          You are so hard to resist sometimes. Han log mot mig.

-          I know I’m fabulous sa han vände sig och smackade sig själv på rumpan och plutade på läpparna.  Jag började skratta. Sedan fastande mitt öga på en bild som hängde i hallen utanför Harrys rum, jag kunde se ut ditt eftersom dörren var öppen.

-          Oh no is that you sa jag och reste mig och började gå ut.

-          No you can’t se that sa Harry och försökte ställa sig i vägen, men jag han förbi och ställde mig framför fotot som hände på väggen.

 

Han kunde varit omkring 8 men jag vågade inte gissa jag var rätt dålig på att gissa ut åldrar. Han var nog på en fotbolls match eller något han hade en gul tröja på sig och en paraply hatt. Jag började skratta och skratta. Jag kunde inte han såg så otroligt rolig och gullig ut.

-          Stop laughing. This is bulling for real sa Harry.

-          I’m so sorry but you look so adorable. Sen fortsatte jag att skratta han började kittla mig då och vi ramlade ner på golvet.  Han fortsatte kittla mig och jag skratta.

-          Now that’s too cute. Jag knuffade av Harry snabbt så han ramlade halvt in i väggen.  Jag hörde en kvinna skratta och när jag stog på golvet fem sekunder  och såg att Harrys mamma stog där och skrattade åt oss.

-          I have many many more pictures of Harry as a baby if you want to see them later sa hon och log mot mig.

-          Mum, no not going to happen sa Harry som nu stog upp brevid mig.

-          I would love to see that sa jag och tittade på Anne.

-          That is wonderful, but we have o wait for Gemma, she is going to die so see yours and Harrys faces.  Jag nickade, jag visste att Gemma var Harrys stora syster.

-          Mum började Harry.

-          Now your sister and Robin will be home any minute, go down stairs and meet them. Harry lipade mot sin mamma och gick ner.  Anne log mot mig.

-          Let’s go down sweetie. And then you are going to have a laugh, Harry and the camera had many moments as young. Jag skrattade. Sedan gick vi ner.

 

 

Några timmar senare hade vi hunnit äta och gått igenom tre tjocka fotoalbum av Harry som liten. Jag och Gemma satt brevid varandra och aww: ade och skrattade i jämna mellan rum, medans Harry satt i ett hörn av soffan och surade.

-          Oh that one is really cute sa jag och pekade. Bilden jag pekade på en av bilderna. Harry var inte så gammal där runt ett till max tre skulle jag gissa på och han bet sig på fingret och hade på sig en söt liten hatt.

-          Yeah he was cute as a kid, now I can’t say so much sa Gemma.  Jag skrattade.

-          That’s it, no more photos sa Harry och reste sig.

-          Why not? Frågade jag och gjorde ett försök till puppyeyes.

-          Beucese.. I, I, I’m going to show you the town.  Han drog upp mig ur soffan.

-          Be back by at 11 latest ropade Anne efter oss.

-          Yes mum love you sa Harry och stängde sedan dörren.  Sedan vände han sig till mig. Shall we sa han och gav mig sin arm.

-          Of cure my lady svarade jag han och flinade. Han pussade mig sen började vi vandra ner mot staden.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: