onednovellstorys

2012-05-07
17:54:28

More than this - part 29
sista andblicken:

-          Bye mum sa Rebecka och reste sig. Vi var på väg ut genom dörren när någon knackade mig på axlen. Jag vände mig direkt om. Jag blev så chokad jag frös fast i golvet.

-          Felicia, is that you?





 

-          Jamie , hi sa jag efter en stund. Jag hade inte förväntat mig att se han här.

-          Well hello to you too, you lookt surprised to see me.

-          I just that I haven’t seen you in, yeah forever.

-          I haven’t seen you in forever, and I’m digging your new hair style.

-          While thank you sa jag och log.

-          We have to hang out or something soon.

-          Sure, why not, why don’t you take my number sa jag.

-          Yeah sure sa han och tog fram mobilen och skrev mitt nummer.

-          I have to go, but text me or call me maybe. Han fattade mitt skämt, tur de och han skrattade.

-          Yeah I will.

 

 

 

Jag och Rebecka gick ut till min bil och jag började köra mot henne.

-          How is he?

-          Oh that’s Jamie, I meet him at a club once, he is a Dj.

-          I think I have heard of him, but he was hot.

-          He don’t look so bad sa jag och skrattade.

-          And he was checking you out, just saying.

-          Stop it.

-          I’m just saying, I think you should go out with him.

-          I don’t think so, it’s too early.

-          Felicia it has been almost 4 months.

-          I just think it’s too early.

-          Okey, fine, but it’s only going to help you to see someone else. Jag gav henne the evil eye.

-          Fine sa jag surt.

-           Now that’s the spirit I was looking for. Jag lipade mot henne, hon bara flinade mot mig.

-          Bu on you sa jag och skrattade. Rebecka påminde så mycket om Conny så de va inte sant. Hon visste hur hon skulle få mig att skratta när jag var på dåligt humör och visste när jag inte vill prata och hon hade suttit och lyssnat på mig i timmar precis efter jag och Harry hade gjort slut.

 

 

Veckan flög förbi och som Rebecka sagt hade Jamie ringt och hon hade rätt han ville ta ut mig på en dejt. Jag sa att de skulle bli jobbigt då om han vill ha en andra för då fick han vänta till nästa år eftersom jag skulle åka snart. Han hade skrattat åt mig och sagt då fick han vänta, men av Robins och Rebeckas order skulle jag bjuda in han på min 17 års fest.

 

Festen skulle vara på fredagen fast jag fyllde år på torsdagen, jag skulle vara med mamma och James senare på kvällen skulle Rebecka, Robin , Caroline och Niall komma. Jag visste att Niall och Caroline hade något på gång eftersom båda hade svarat ja på att komma väldigt snabbt när jag sagt den andras namn.

 

Och till slut blev de torsdag och min födelsedag hade kommit. Jag vaknade lycklig på morgonen av att mamma och James kom in med frukost på sängen. Pannkakor med juice och lite presenter.

 

-          Grattis gumman sa mamma och pussade mig på pannan.

-          Grattis lillskit skit sa James och rufsade till mitt hår.

-          Haha tack så mycket sa jag och log mot dem.

-          Ska du inte öppna din presenter. Jag nickade, på min säng fanns det två små paket och ett mellan stort paket. Jag började med de minsta, i den låg en liten halsband med en berlock och fotot som fanns inuti var på mig och Conny. Jag log mot min mamma.

-          Tack mamma.

-          Det är Connys present gumman.

-          Är det, jag ringer henne sen då. Nästa packet var lite större och när jag öppnade det låg det en Rolexklocka.

-          Herregud mamma, den är otrolig.

-          Jag vet sa mamma och blickande till mig.

-          Öppna nästa nu den är den bästa sa James till mig. Jag tog de sista paketet, den var avlång och platt. Jag öppnade det långsamt. Jag skrek högt när jag såg var det var.

-          Tack tack tack skrek jag och kramade min mamma sen James, jag måste ringa Conny nu.

-          Gör du de sa mamma och skrattade åt mig och de två gick ut. Jag drog fram min mobil och ringde henne.

 

 

 

Hon svarade efter två signaler.

-          Grattis gumman.

-          Tack darling, jag fick din present tack så mycket.

-          Det är lugnt.

-          Men du jag fick en sak till som berör oss båda.

-          Vadå, nu lät hon intresserad.

-          Efter nyår i början av Januari har jag fått biljetter till Paramores spegling i Stockholm och de bästa av allt är att vi har backstage pass. De va helt tyst på andra sidan av luren. Sen kom de så högt att jag var tvungen att flytta luren på armlängds avstånd från örat.

-          Shit, skojar du med mig. Eller är du fullt allvarlig?

-          Jag är fullt allvarlig.

-          Mitt liv kommer att vara komplett efter detta.

-          Mitt med, men jag måste gå nu, skolan börjar snart.

-          Haha jag med, men vi pratar senare, bye darling.

-          Bye babe. Sen la vi på.

 

 

Jag klädde på mig och sprang ner till min bil. Väll i bilen kom jag på att jag inte hade rört min frukost. Typiskt nu kanske mamma skulle börja misstänka något. Hon hade tjatat på mig nu ett tag att jag inte åt mycket. Men varför skulle jag äta när jag inte var hungrig. Jag slog bort tanken och snabbade mig till skolan.

-          Happy birthday sa Rebecka och hoppade på mig när jag kom in på skolgården.

-          Thanks sa jag och kramde henne tillbaka. Sen kom Robin.

-          Happy B-day sweeti.

-          Thanks sa jag.

 

 

 

Sen gick vi in och diskuterade festen som vi skulle ha imorgon. Jag hade de bra ändå. Fast jag kunde inte hjälpa att tänka på honom igen. Jag slog bort tanken, samtidigt plingade min mobil till. När man talar om trollen fast nu var det mer när man tänker på trollen. Jag tittade på smset. * Happy birthday you, hpe you have a good day and lost of fun. Xx*  Jag ville inte verka elak så jag svarade. * thanks I hope it’s going to be a good day to xx*, det tog inte lång tid innan min mobil plingade till igen. * You know how to make me laugh, I miss that and I miss you allot…*. Jag stirrade på smset. Vad skulle jag göra nu..


Kommentar:
#1: Amanda

OMG när kommer nästa?! KAN INTE VÄNTA!! Lägg utt nytt kapitel ikväll snäällllaaaa!!

Ps, älskar denna bloggen! Det är seriöst talat en av dom bästa 1D novell-bloggarna!

-Krammmmmm Amandaa xxxxxx

2012-05-07 @ 19:45:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: