onednovellstorys

2012-05-10
21:58:02

More than this - part 32
Sista andblicken:
Det såg ut precis som scenen från Greys anatomy när Izzys man precis hade dött och hon ligger med sin balklänning på badrums golvet i några dagar. De såg lika dant ut bara att jag hade en svart kort klänning och min älskade hade inte dött, men det kändes som något inuti i mig hade.


På något sätt hade jag kommit ut ur toan och in på min säng och jag hade lyckats komma ut ur den på måndagen för att komma till skolan. Allt körde slut på mig, inga tröstande ord från någon hjälpte. Nu var de slut om man säger så, jag hade satt stop för det, det var mitt fel att det inte var vi längre, eller var det, livet var förvirrande. Jag var förvirrad, jag var på ett konstigt ställe just nu.  Men snart var det dags för Sverige. En vecka till och jag hoppades att den skulle gå snabbt.

 

Som jag hade hoppats gick en vecka snabbt och jag stog på London Geatwick reda till att bara dra, jag hade sagt hej då till alla dagen innan och nu skulle jag bara hem till kära Malmö och vara där och glömma allt skit. Sen skulle jag till Stockholm och se mitt favoritband spela och träffa dem.  * Flight 675 to Copenhagen , Danmark, you can arive at gate 5 now and check in* Just de jag var tvungen att åka till Köpenhamn och sen ta tåget över till Malmö där jag skulle ta en taxi ifrån Centralen.

-          Hej då mamma sa jag och kramde henne , jag kommer sakna dig massor.

-          Jag kommer sakna dig med hjärtat sa hon och kramade mig hårdare.

-          Damer jag vill också få en kram innan hon åker iväg skrattade James fram. Jag släppte mamma och kramade James.

-          Jag kommer sakna dig också James.

-          Ha det bra stumpan. Sen släppte han mig och jag gick mot min Gate och vinkade till Mamma och James. Mamma skulle komma ner till jul som vi skulle fira hos mormor och stanna en vecka sen skulle hon hem dagen innan nyår.

 

Jag satte mig på min säte i planet, jag hade en fönster plats, min favorit, jag beställde en dricka satte i mitt headseat startade första låten Ed Sherran – Kiss me, min god natt sång som Harry alltid hade sjungit för mig. Jag sköt bort tanken och tog upp min bok och försvann.

Någora timmar senare klev jag av tåget på Centralen. Jag tog ett djupt andetag, Malmös luft, jag ville nästan slänga mig ner på marken och kyssa den så mycket jag hade saknat de. Men när jag kom ut kom jag på vad jag inte saknat med Malmö. Sveriges vinter. Ush jag gick fram till en taxi fick hjälp med väskorna hoppade in och åkte till Conny.

En stund senare stog vi varandras armar. Vi kramades och kramades. Hon hjälpte mig att hitta ett ställer för mina grejer och vi satte på oss mys kläder, mös ner oss i hennes säng, satte på en film med massa snacks.

-          Så hur är det på Harry fronten?

-          Helt okej gissar jag, han kom ju på min fest som jag sa.

-          Mm jag vet. Han vågade väll bara göra de full.

-          Jag undrar varför han kom så full. Conny verkade tänka efter ett tag.

-          Du sa ju att Niall hade frågat kvällen innan om du dejta, det kan ha varit Harry som bett han fråga. Så när Rebecka sen sa Jamie kan han ha blivit så så, äsh jag vet inte, men han drack väll för att må bättre.

-          De hade ärligt talat inte förvånat mig sa jag. Men måste vi prata om detta jag orkar inte.

-          Visst gumman sa hon och flinade. Jag gjorde en minn och vände mig mot filmen. Jag hade saknat Malmö så sjukt mycket.

 

December flög förbi och det blev Januari. Och det blev dags att ta sig till Stockholm. James hade bokat in oss på grand hotel, jag fattade inte varför de var så onödigt dyrt, men han sa att han vill vi skulle ha de bästa. Jag fick leva med det.

Vi kom till Stockholm vid 6 på eftermiddagen tre dagar innan konserten för att ta de lugnt och få lite ous time innan jag åkte tillbaka till London, jag skulle ta flyget direkt från Stockholm ner ditt.

-          Shit vad fint, James hade inte behövt göra detta utbrast Conny direkt när vi gick in i rummet. De var stort och luftigt och helt underbart. Vi packade upp våra grejer innan jag kände hur min mage kurrade.

-          Ska vi äta på hotellet ikväll eller gå ut? Jag är väldigt hungrig.

-          Hotel jag orkar inte gå ut sa hon la sig på sin säg. Herregud kvinna fattar du hur härliga dessa sängarna är, jag kommer ta hem dem. Jag la mig ner i min säng och fattade vad hon menade.  Sängarna var otroligt mjuka, härliga och underbara.

-          Jag fattar vad du menar, jag ska aldrig lämna denna säng sa jag högt. Sen sträckte jag mmig efter telefonen.

-          Jag vill ha kyckling med pommes sa Conny från sin säng innan jag han fråga.

-          Synska kvinna sa jag samtidigt som jag slog numret till rumservice. De tog några sekunder innan de svarde. Ja hej jag är Felicia från rum 1002 och jag skulle vilja beställa två kycklingar med pommes och en fanta och en cola. De sa att de skulle ta dem en liten stund. Jag la på och väntade, en kvart senare var maten i vårt rum.

-          Så satans gott hörde jag Conny säga.

-          Allt med detta stället är perfekt.

Vi somnade tidigt, det hade varit en lång dag och imorgon skulle vi utforska Stockholm.

 

Nästa morgon vaknade jag runt tolv då stog redan Conny i duschen. Jag behövde inte duscha jag hade gjort den då. Jag valde kläder ett par jeans och en långarmad svart tröja, jag sminkade mig som vanligt fixade hårt och när jag var klar var Conny nästan klar hon skulle bara hitta en tröja. Så länge satte jag på mig mina svarta nya Dr martens kängor och min svarta bulliga eller fluffiga som jag kallar den vinterjacka. Conny var klar några minuter efter mig och vi gick ut i Sveriges kyla.

-          Stockholm här kommer vi skrek jag väll ute på gatan. Folk stirrade på oss men vem brydde sig.

Hela dagen gick vi runt i Stockholm till City , Kungsparken och allt möjligt. Vi vandrade hittade stället konserten skulle vara på. När det började bli kväll bestämde vi oss för att gå ut och käka.

Vi hittade en ur mysig restaurang, där vi spenderande några timmar och åt fantastisk mat. Innan vi skulle gå kom det in ett par tjejer på ja 13-14 års åldern. De kollade mycket på mig när de kom in, var jag såg igenkännlig fast den nya hårfärgen. De satt ungefär ett bord ifrån oss och man kunde höra allt de sa. De försökte inte heller vara så tysta om de.

-          Herregud ser du vem det är, det är Harrys ex.

-          Jag vet, undrar vad hon gör här.

-          Jag läste på twitter att hon skulle gå på en konsert nu i veckan.

-          Tror du det är One directions eller tror ni hon ens vet att de är.

-          Nä jag tror inte hon ska ditt. Men hon vill säkert ha tillbaka Harry så hon tänkte ta sin chans nu.

-          Vem tror hon att hon är ens, hon är inte ens så märkvärdig, eller söt. Jag undrar vad Harry såg i henne.  Jag orkade inte mer, jag reste mig upp gick fram till tjejernas bord.

-          Är det något ni vill säga till mitt ansikte eller tänker ni bara sitta och snacka om det fast ajg hör allt ni säger. Tjejerna satt tyst.

-          Förlåt mig, men får man inte ha ett samtal med sina kompisar? Sa en av den hon lät otroligt kaxig.

-          Det är klart, men ska ni sitta och snacka skit om någon som sitter ett bord ifrån er kan ni faktiskt ha lite balls och gå fram och säga det till dem. Så jag tänker fråga igen, vad det något ni ville fråga mig?

-          Är du här för att Harry kommer imorgon sa den minsta av dem, hon såg otroligt nervös ut som om hon inte vill göra någon något illa.

-          Nej jag visste inte ens om det, jag är i Stockholm för att se mitt favorit band Paramore på fredag. Sen åker jag hem.

-          Så du tänker inte försöka något med Harry sa den kaxiga igen.

-          Nej, jag har en annan dejt när jag kommer tillbaka till London inte för det angår er om mitt privatliv. Men skaffa lite respekt och ska ni snacka skit gör det inte när personen är i rummet, så vänta med att fortsätta med det tills efter jag har gått ut.

Sen vände jag på klacken och gick ut med Conny efter mig. Så Harry skulle komma imorgon. Jippe detta kunde inte kännas lite bättre.





Jag har just nu lite dåligt med insperation, imorgon kommer inget kapitel, jag ska sova över hos en kooompiss..
Så på lördag dycker ett upp..
Njut ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: