onednovellstorys

2012-05-13
00:11:55

More than this - part 33
Sista andblicken:

Sen vände jag på klacken och gick ut med Conny efter mig. Så Harry skulle komma imorgon. Jippe detta kunde inte kännas lite bättre.




Harrys perspektiv:

Flyget till Stockholm tog inte så lång tid ungefär tre timmar, tre timmar som skulle ge mig tid att tänka. Hon var i Stockholm nu, skulle jag se henne, träffa henne, viste hon ens om att jag var på väg ditt. Men den största frågan av allt skulle hon någonsin förlåta mig. Jag visste att det hade varit en dum ide att komma till henne så full som jag varit men jag hade ärligt blivit förkrossad när Niall berättat att hon typ dejtade. Eller att hon skulle på en dejt när hon kom hem från Sverige.

 

 

Jag gick in på min twitter och in på hennes profil suck igen. Hennes senaste tweets handlade om mig. En igår där det stog * Eating dinner and some girls talking shit about me at the next table. Awesome feeling, just sayin* de efter de* For they that wonders I’m not here or going to see Harry, I’m here to see my favorite band, so stop asking.* och den senaste * still I’m not going to see Harry when they are getting here, I’m saying this again so stop asking*. Folk trodde att vi skulle träffas nu igen jag önskade att det var sant. Jag ville träffa henne och förklara igen hur dum i huvudet jag var för att inte trott henne och att jag alltid skulle tror på henne igen och hur mycket jag älskade henne.  Men hon ville inte prata med mig, men jag skulle förmedla mitt budskap på alla möjliga sett om hon nu inte vill prata med mig.

 

 

Jag tittade på klockan. Första budskapet borde komma ungefär nu.

 

 

Felicias perspektiv:

Jag vaknade nästa dag av att någon knackade på vår hotell dörr, yrvaken i min älskade pyjamas gick jag fram till dörren och öppnade den. Utanför stog en man med en stor stor bukett röda rosor.

-          Till Felicia Lindekrantz, är det du? Frågade han och tittade på mig

-          Ja det är jag sömndrucket. Han gav mig blommarna.

-          Någon verkar ha en beundrare sa han och blickade till mig, Ha en trevlig dag sa han sedan och gick.

-          Desamma sa jag och stängde dörren.

 

 

Jag la blommorna på bordet i vardagsrummet och letade efter ett kort som jag hittade i mitten av den gigantiska buketten.  På kurveret stog det * for my one and only*  och inuti * I still love you and always will, becuse you are my one and only, love Harry*. Jag tittade på kortet, jaha tänkte jag, la ner det I kuvertet igen.  Conny kom bakom mig tog upp de läste det, tittade på mig.'

 

-          Tänk inte på det, du tar din tid du behöver. Jag ser på dig att du fortfarande har känslor, men han krossade dig det är klart du behöver tid och det ska han respektera.

-          Jag vet men det känns som han pressar mig utan att veta om det.

-          Be han sluta, ärligt talat be han sluta för du behöver lite tid att tänka eller något.

-          Jag ska sa jag.

-          Upp med humöret. Imorgon är det dag, i dag ska vi bara ta de lugnt och fixa ansiktemasker vi köpt och allt.

-          Lätt, sätt på en dålig film eller något så kommer jag strax.

 

 

Conny log mot mig och började leta. Jag tog upp min mobil funderade länge på hur jag skulle formulera mig. Till slut valde jag att skriva * please stop doing what every you are doing, I still love you but I need some time to think allot, i just don’t eant my heartbreaking again , just give me some time and it dont gets any better when you are doing this it’s just feels like you are pushing me.  I love you but I need time if you love me you will let me have the time* det fick duga.  Jag gick in i sovrummet la mig brevid Conny, hon började smörja grön smetig annsikts mask i mitt ansikte och jag i hennes, vad skulle jag göra utan henne.


Sorry för kort kapitel , men är trött, lovar ett långt imorogn eller två stycken om jag hinner :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: