onednovellstorys

2012-05-13
22:08:00

More than this - part 34
Sista andblicken:
Till slut valde jag att skriva * please stop doing what every you are doing, I still love you but I need some time to think allot, i just don’t eant my heartbreaking again , just give me some time and it dont gets any better when you are doing this it’s just feels like you are pushing me.  I love you but I need time if you love me you will let me have the time* det fick duga.  Jag gick in i sovrummet la mig brevid Conny, hon började smörja grön smetig annsikts mask i mitt ansikte och jag i hennes, vad skulle jag göra utan henne.




Tillslut kommer den efter längtade dagen, dagen då vi skulle träffa och se Paramore. Jag vaknade tidigt, som ett litet barn på julafton hoppade jag upp och började hoppa i Connys säng för att hon skulle vakna.

-          Conny vakna, det är dags att gå upp. Det är fredag.

-          Jag är uppe mumlade hon med huvudet emot kudden. Jag hoppade ner och viskade mot hennes öra.

-          Vi ska träffa Paramore idag. Hon satte sig yrvaken upp.

-          Just de, I’m ready.

-          Haha du är för söt ibland sa jag skrattandes, men jag hoppar in i duschen nu så får du ta den sen.

-          Visst sa hon och log. Detta skulle bli en av de bästa dagarna i mitt liv tänkte jag samtidigt som jag gick in i duschen.

 

 

 

Några timmar senare var vi redo att gå, jag tittade mig ännu en gång i speglen, jag ville se perfekt ut när jag skulle träffa dem. Jag hade på mig mina skinnbyxor med en stor vit tröja som var kortare därframme och längre där bak och gick till armbågarna och mitt på den var Paramores logga, mitt hår hängde fritt och jag hade gjort mitt vanliga smink  och mitt läderarmband jag gjort i 9an som jag var stolt över med mina Dr martens kängor. Conny hade på sig röda skinnbyxor med en boy topp och kängor.

-          Redo? Frågade jag när vi gick ut.

-          Jajamensan sa hon och log.

 

 

Vi gick ner till konsert huset. Fans stog redan på kö för att komma in fast konserten skulle börja om två timmar. Det stog på våran backstage pass att vi skulle gå in bakvägen.  Vi letade en stund innan vi hittade, där fanns en dörr med en stor vakt utanför, han såg ut som en person man inte vill mucka med, han skrämde verkligen en. Vi gick fram till han och jag visade våra kort. Han hade en lista i handen.

-          Ditt namn sa han och tittade på mig.

-          Felicia Lindekrantz sa jag nervöst. Han kollade igenom listan.

-          Felicia Lindekrantz plus one, och jag gissar att du är hennes plus one? Frågade han och tittade på Conny.

-          Ja det är jag sa hon blygt.

-          Kom in sa han då och öppnade dörren till oss.

 

 

Upp för trappan sen höger sen kommer Alice eller någon annan hjälpa er. Vi gick in och det kom en trappa direkt, väll uppe fanns det en korridor där vi svängde höger som vakten hade sagt. Längst ner i korridoren fanns en dörr som vi öppnade och gick in där fanns det ett litet rum med stolar och en rad med andra dörrar, här svämmade det med människor som jag gissade skulle få konserten att hålla igång. Plötsligt hoppade en kvinna framför oss.

-          Felicia eller hur?

-          Ja det är jag svarade jag.

-          Alice följ med mig så ska ni få träffa dem. Men ni kanske skulle vilja hänga av er jackor här först sa hon och pekade på en kläde hängare. Jag tog våra jackor och hängde dem och tog min kamera, sen visade Alice oss ner för en korridor. Längst ner stog det en dörr och på den stog det Paramore.

 

 

 

Nervositeten steg, jag började saka och det kändas som jag skulle börja svettas eller svimma. Alice sträckte armen mot dörr handtaget och det kändes som allt gick i slow motin. Hennes hans nådde handtaget och tryckte ner det, dörren öppnades hon stack in huvudet och jag hörde henne säga * guys they have come now* sen log hon mot oss och sa att vi kunde gå in. Långsamt steg jag in i rummet där stog dem, de tre personer jag beundrat i flera år. Hayley stog där och log hennes röda hår såg ut som det brann, Jeremy och Taylor var de första som nådde fram till oss.

 

-          Hi guys sa Jeremy. Whats your name, i’m realy bad at names, just so you know.

-          I’m Felicia.

-          And I’m Conny.

-          It’s really nice to meet you sa Hayley. Jag trodde jag skulle svimma, jag stog och pratade med dem. Detta var så overkligt.

-          So are you exatided for the show?

-          Yeah really sa Conny.

-          Have you seen us before? Frågade Taylor.

-          Yeah in Denmark 2007 and 2009. It was amazing shows sa jag.

-          So that means you have been fans for a long time sa Jeremy.

-          Yeah I feel in love with you guys when I saw you for the first time sa Conny.

-          Tell me sa Hayley och satte sig i soffan.

 

 

 

 

Vi satt med dem och snackade tog lite foton tills deras show skulle börja. Vi skulle få se hela från kulisserna eller vad man skulle kalla det.  De sprang ut på scenen och de startade med Turn it off.  Vi stog hela konserten med ett leende på läpparna. Vi hoppade och skrek och sjöng med till alla låtar. När konserten tog slut kom de ut till oss och började snacka lite om hur de tyckte de varit. Den hade varit otrolig som vanligt svarade vi.

-          Hey we where going to check out some club in town, want to join us?

-          Yeah sure sa jag direkt. Tänk att vi skulle gå på en klubb med Paramore. Now thats sick.

 

 

 

 

Efter de fixat upp sig och bytat om stack vi till en full proppad club inne vid centrum. Vi stog vid baren och beställde lite drinkar, vi dansade och drack mer.

Jag Hayley och Conny satte oss ner i ett av hörnen till slut för att  ta det lite lugnt.

-          So girls how is life?

-          Fine svarade Conny, but school is starting soon.

-          Yeah that’s sucks.

-          Yeah I remember when I went to school, sometimes I miss it. Do you live here in Stockholm?

-          No I live in Malmo is just next to Denmark.

-          I just to live in Malmo but I live in London now.

-          Wow that must be hard, moving away from everything.

-          Yeah it was, but I was lucky I meet some friends right away and I meet a guy like a week after we moved there.

-          Oh that’s sounds great, are you still together.

-          No we broke up a while ago. But he is trying to so we can.

-          Oh Felicia sa Conny då.

-          What?

-          I don’t know if this is a scary coincidence, but is not that Harry?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: