onednovellstorys

2012-05-28
22:57:01

More than this -part 42
Sista andeblicken:

-          Be back by at 11 latest ropade Anne efter oss.

-          Yes mum love you sa Harry och stängde sedan dörren.  Sedan vände han sig till mig. Shall we sa han och gav mig sin arm.

-          Of cure my lady svarade jag han och flinade. Han pussade mig sen började vi vandra ner mot staden.



( vet bilden passar inte jätte bra in, men minus kläderna passar den )


Holmes Chapels var en otroligt gullig liten stad. Jag blev lite kär i den när vi gick där. På vägen träffade vi några av Harrys kompisar, inga direkta fans. Någon liten flicka gick fram och ville ha en bild men det var det mesta.

 

Vi gick in i ett litet bageri där Harry brukade jobba också för han ville säga hej. Bakom disken stog en man runt 50 års åldern, han vände sig om när dörren plingade och ett stort leende när han såg Harry.

-          Harry my little champion, come here and give me a hug. Harry gick bakom disken och kramade mannen.

-          Jack my man sa han samtidigt som han fick en stor kram.

-          And how is this lovely lady? Frågade jack sedan.

-          This is my girlfriend Felicia sa Harry och gick tillbaka till mig med Jack i hällarna.

-          Wow she is a beauty, I’m Jack, Harrys old boss.

-          Nice too meet you sa jag och sträckte fram handen. Fast jag fick en stor kram jag med.

-          His family is very, hmm, huggable sa Harry då.

-          Is everyone you know huggable.

-          She has humor sa Jack.  So what brings you back here? Put the singing career on the shelf and want to start working here instead?

-          Jack you are so funny sometimes sa Harry med ett leende på läpparna. No I was showing her the town and I wanted to show here this place and buy her some of you amazing coco and cupcake.

-          Of cure, but for you, you get it free sa Jack och blinkade.

 

 

Han gick tillbaka bakom disken och började dona med massa grejer, då vi hörde en ny röst.

 

-          Harry is that you? Vi båda vände oss om, där stog en rätt kort tjej med kort mörkbrunt hår och isblå ögon.

-          Jenny sa Harry och kramade henne, hon höll om honom hårt och smekte sina händer över hans rygg. Tjejer ser mer saker speciellt när det kommer till tjejer och deras pojkvänner. Jag tror inte någon av Harrys kompisar hade märkt något.

 

Min svartsjuka elaka sida började genast tänk ut dumma grejer, som att jag skulle nog ha henne ner på marken på några sekunder och massa annat.

-          Felicia sa Harry och drog sin hand framför mina ögon.

-          Yeah what? Sa jag och vaknade ur min lilla dröm.

-          This is Jenny, she went to my school.

-          Nice to meet you sa Jenny och sträckte ut handen, jag skakade den. Vi båda tittade på iskyla mot varandra. Vi tyckte inte om varandra det måste märkas.

-          Harry it’s reday ropade Jack då från disken.

 

 

 

Harry gick ditt medans jag stog kvar med Jenny.

-          If think you should stop whatevery you are doing sa jag med kyla till henne.

-          Oh doll sa hon då. I think you should walk away, you know I could get Harry when I want.

-          And I think I could kick your ass so hard in ten seconds that you would stay down there a while.

-          You should watch your mouth. I was Harrys first crush, and he didn’t make a secret of it, I just had a boyfriend at that time, but if I didn’t I would had him around my little finger and I can do it whenever I want to, even if he is dating you.

-          And I think you should watch out, because if you don’t I’m going to make sure that when someone sees you’re face they are going to run.  Hon gav mig en mördande blick. Fast då kom Harry tillbaka, med två rykande varma koppar med varmchoklad och två muffins.

-          Shall we go sa han och gav mig ena koppen och muffisen.

-          Yeah sure sa jag. Bye Jenny sa jag när vi gick ut. Hon mördade mig igen. Jag log, det kasnke inte var min favorit grej att käfta med andra tjejer, men jag visste hur jag skulle använda mina ord och hur man skulle slåss. Okej det med Jenny var inte mitt bästa ögonblick jag lät svarsjukan ta över lite.  Men jag visste att jag skulle få något tillbaka för det, whar goes around comes around.  Jag hade en känsla av att Jenny skulle fixa det själv.

 

 

 

-          What are you thinking about? Frågade Harry.

-          You svarade jag och log för det gjorde jag tekniskt sätt ju.

-          You are so adorable. Come I want to show you something.  Vi gick igenom Holmes Chaple igen och vi kom till slut ut på en åker. Den såg otroligt vacker ut.  Det var i mitten av Mars och vinterkylan hade inte gått över än så vi hade vinterjackor, halsdukar och mössor på oss, isig snö låg på åkermarkerna och allt såg helt fantastiskt ut.

-          This is beautiful Harry sa jag.

-          Not as beautiful as you, sa han och tittade ner på mig. Jag kände han så bra nu att jag visste att det var något.

-          What is it?

-          There is something I have been wanted to ask you for along time now and I think now is the best moment it can be. Jag tittade stumt på honom medans han grävde i sina jack fickor efter något. Han kunde inte, han fick inte fråga det jag trodde skulle komma ut ur hans mun inom det närmaste 2 minuterna. Han fick tag i det han letad efter. Han tog ut handen hur jackan och höll handen hårt knuten runt det han hade i handen. Jag tittade fortfarande stumt på han.

-          I just wonder if you would do me the honor of.. Sen öppnade han sin hand och jag flämtade till.

 

 


Ojoj nu händer det grejer, vad tror ni händer nu?

Jag vet inte om jag ska börja avsluta denna delen och fortsätta skriva mer, tänker skriva några kapitel till, men vet inte vill att denna ska pågå ett tag till, eller ska jag börja avrunda?


vill veta vad ni tycker. och för att lära känna mig lite bättre, följ mig på twitter @Felicia_i_am eller läs min personliga blogg http://felicialindekrantz.devote.se/..

Ha det fint så länge!


Kommentar:
#1: Anonym

Jag tycker du ska låta den här pågå ett tag till, den är jättebra! :D kram

2012-05-29 @ 00:12:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: