onednovellstorys

2012-05-30
23:10:56

More than this - part 43
Sista andeblicken:
. Han tog ut handen hur jackan och höll handen hårt knuten runt det han hade i handen. Jag tittade fortfarande stumt på han.

-          I just wonder if you would do me the honor of.. Sen öppnade han sin hand och jag flämtade till.








I Harrys hand lång en skimrade silvrig sak, men inte det jag hade trott. I hans hand låg det inte en ring som jag var övertygad om, där låg en nyckel.  Jag fortsatte att titta stumt på honom, tills jag fick fram ett tyst.

-          What?

-          I want you to move in with me, han log stort mot mig.

-          Right sa jag. Hans leende försvann.

-          What is it? You don’t like it?

-          I’m thinking sa jag. Min hjärna jobbade i hundranittio.

-          You don’t want to sa han nu ledsen.

-          Harry I would love to, I just. I’m 17, I live with my mum, I go to school. And you travel a lot. I’m just thinking how it would work out.

-          I have already talked to your mum sa han tyst, han viste hur jag skulle reagera nu.

-          You did what? Sa jag högre än menat. You talked to my mum, before you asked me?

-          I wanted her opinioned, and if you said yes, you wouldn’t have to fight or something liked that.

-          I,I,I fick jag ut ur munnen. Harry tittade på mig en stund.

-          What are you thinking?

-          How to kill you booth sa jag och tittade upp på han.  Han skrattade, sen drog han in mig i hans famn.

-          I just want us two too have a new beging, a frech start, and I want you around all the time. Even if I work all the time, it will be fine because you will be there. Han log ner mot mig, tusan hans leende fick mig att smälta inombords.

-          You can do your sweet talk sa jag och började gå tillbaka.

-          Is that a yes? Ropade Harry bakom mig.

-          That’s a maybe ropade jag tillbaka.

 

 

VI promenerade tillbaka till hans hus och gick in. Klockan var lite efter elva och vi hade varit ute längre än förväntat. Huset var släckt, så vi smög försiktigt upp till hans rum.  Hans rum låg längst ner i korridoren och hade tvättrummet, så när vi kom in kunde vi sätta igång en film. Medans han bytte om satte jag igång the notebook en av mina favorit filmer.  Harry vände sig om och såg vilken film de var.

-          Agien?

-          What it is a beautiful movie, and I love it.  So pleas? Jag tittade på han bedjande.

-          Fine, han stog där i bara kalsonger. Jag hade vant mig lite. Nu var det min tur att byta om. Jag rotade omkring i min väska, hittade mina sova shorts och en sliten gamal t-shirt med roboten från star wars. Jag drog snabbt min tröja och bh och slängde på mig tröjan sen av med jenasen snabbt och på med shortsen. När jag vände mig om stog Harry och betraktade mig.

-          Something intresing?

-          Yeah you. Han gick fram och kysste mig, jag kysste genaste tillbaka. Han började smeka sina händer runt min kropp.

-          Harry stop it, your parents are in the next room almost sa jag och kuffade bort honom.

-          Sometimes you are really boring svarade han kysste mig bärde mig till sängen och han höll om mig hårt.

 

Flimen gick och började lida mot sitt slut. Jag visste inte om Harry hade somnat så jag vände mig om. Jo där låg han och snusade. Han var så otroligt vacker, även när han sov. Hur kunde man vara så otroligt underbar hela tiden.

-          Jag älskar dig sa jag och pussade han mjukt på läpparna, innan jag själv somnade.

 

 

 

Nästa morgon vaknade jag tidigt. Jag kunde aldrig sova länge hos andra människor än hos mig själv och Conny och hos Harry hade det börjat bli bättre. Men skulle Harrys och Louis lägenhet bli min också, eller skulle vi skaffa en egen. Jag var förvirrad och viste inte vad jag skulle göra. Klart jag ville vara med Harry, han var det bästa som hänt mig. Men flytta ihop, jag var för ung kändes det som. Men när han var hemma bodde jag praktiskt taget hemma hos honom eller så bodde han hos mig. Det kanske var en bra ide. Men jag var tvungen att tänka mer på det mer.

 

 

Harry sov djup fortfarande. Jag tittade på han så underbar. Sen hörde jag ljud nerifrån köket, kanske var det Anne, jag bestämde mig för att gå ner och hjälpa henne. Jag hittade ett par strumpor i min väska och tassade försiktigt ner. Jag tittade snabbt i spegeln innan jag gick ner, mitt blonda hår låg rufsigt runt huvudet. Jag tittade på det. Jag saknade min röda hårfärg så mycket. Det skulle jag fixa när vi kom tillbaka till London.  När jag kom ner i köket satt både Gemma och Anne där, båda log mot mig när jag kom in.

-          God morning sa Anne.

-          God morning svarde jag och satte mig ner vid bordet.

-          So what are you and Harry going to do today? Frågade Gemma.

-          I have no idea.

-          Okay, he will come up witch something. He is good at it, and the spring is coming now it’s hot outside, or you can go with a sweater and it’s fine.

-          That’s good sa jag och tittade ut.

-          Felicia why are you touching your hair all the time? Frågade Anne nu.

-          I just miss my old hair couler, so when we get back I’m going to get it back.

-          Why don’t you fix it here, Gemmas friend is an amazing hairdresser.

-          Yeah sure, if she is up for it sa jag och tittade på Gemma.

-          Yeah I’ll give her a call right now and we can eat breakfast in the city I have a craving for a good latte. Go up and change sa hon och log mot mig.

-          Fine I’ll meet you her in a bit.

 

 

Jag sprang upp för trappan och smög in på rummet, Harry sov fortfarande. Jag tog slumpmässigt något ur väskan att ha på mig och min nesssär ur väskan och gick in på toan. På tre minuter hade jag borstat håret och lagt det i en boll, sen sminkade jag mig snabbt, jag tog bara på puder, en tunn eyeliner och lite mascara. Sen tittade jag på kläderna jag fått med mig, ett par ljus lite håliga jeans och en mossgrön tröja. Jag borde välja kläder så här oftare. Jag klädde snabbt på mig. Smög in lämnade väskan och gick sedan ne, Där Gemma redan stog.

-          Are you ready?

-          Yes I’m sa jag. Snörrade på mina Dr Martens la ner min nitade skinjackai min väska och gick efter Gemma ut.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: