onednovellstorys

2012-09-23
09:00:00

Stole my heart - kapitel 10
Sista andeblicken:
Och innan jag visste ordet av hade Niall tagit tag i mig och kramade mig hårt, det var skönt jag kramade hårt tillbaka han sa heller inget vilket var skönt och jag kände att nu skulle jag kunna få gråta ut, så jag släppte det och alla tårar började rinna och jag snyftade lite högt och Niall höll om mig ännu hårade.  

 

Niall höll om mig länge ända tills jag hade slutat gråta och låg helt stilla i hans famn, då släppte han mig, han höll sina händer på min axlar och vi satt rakt framför varandra och tittade varandra i ögonen. Niall såg ju bra ut förutom att hans tröja hade blivit lite blöt, men jag kunde inte varit en vacker syn, jag hade ju gråtit en massa och snorat och allt. Jag började torka av lite på tröjärmen.

- Ehh Niall du behöver inte stanna om du vill, jag kan inte vara det roligaste sällskapet just nu sa jag och snörvlade. Till min förvåning skrattade han.

- Men jag gick hit för att umgås med dig, och om du nu har det svårt just nu behöver du ändå nog och jag kommer alltid finnas här för dig Cissi, alltid vad som än händer sa han och tog undan en hårslinga från mitt ansikte. Jag log.

- Tack Niall, du är verkligen bäst just nu, men kan vi inte äta nu jag är döds hungrig sa jag. Han skrattade och tog upp maten som nu hade kallnat.

 

 

Niall sov över den kvällen på soffan och sov djupt när jag gick till jobbet, jag lämnade en lapp med en extra nyckel och skrev att han kunde ta vad han ville i kylskåpet och att låsa efter sig och slänga nyckeln i brevlådan efter. Jobb dagen gick rätt bra, jag hade berättat för Will och Charles vad som hade hänt och de var förstående och frågade inte så mycket vilket var skönt jag orkade inte direkt prata om det. Efter jobbet kände jag inte direkt för att gå hem det kändes lite jobbigt. Så jag bestämde mig för att gå runt lite. Jag vandrade runt tills jag hittade en liten park med en näckrosdam runt damen fanns det några stenbänkar. Jag gick och satte mig på en av dem och studerade näckrosornas blad som flöt runt och nuddade varandra för att sedan flyta iväg igen.

 

Lite längre ner i damen simmade två svanar som lutade huvudet ihop som man alltid ser på film. Jag undrade om jag någonsin skulle hitta rätt igen, om jag någonsin skulle kunna vara lycklig igen om jag skulle hitta någon som fullgjorde mig som John hade gjort om jag någonsin skulle kunna lite på någon kille igen. John hade krossat mitt hjärta ordentligt och fast jag hatade honom för det han hade gjort älskade jag honom fortfarande. Det var lite självklart vi hade varit tillsammans så länge att ingen hade nog kunnat släppa den personen på tre dagar. Det skulle ta tid och jag skulle ta hand om mig själv. Jag skulle ta hand om mig själv, fast John hade aldrig varit en sån kille som aldrig hade låtit mig vara själv, han förstod att jag behövde vara för mig själv och att jag satte mig själv först i vissa situationer. Jag kände hur det vibrerade i min fick och såg att det var ett sms från Niall. * Du vi hade aldrig den fifa matchen igår vad sägs att komma över och ha en turnering med mig och killarna? :) *. Jag log den killen kunde få mig att le hur jag än mådde. * Visst jag kommer om en stund* knappade jag in reste mig, vände mig och tittade bort mot svanarna som nu var bort innan jag började gå mot Nialls lägenhet.  


 

Kort kapitel igen, åker iväg imorogn som sagt men är hemma på tisdag och ska nog skriva på onsdag för kommer hem sent på kvällen, men det kommer upp ett kapitel redan imorgon ( måndag) någon gång under dagen, så håll utsik. så  ni kan hålla er tills onsdag torsdag, det kommer upp någon av de dagarna iallafall!

 

Ha det awesome så länge!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: