onednovellstorys

2012-09-27
17:22:45

Stole my heart - kapitel 12
Sista andeblicken:
Men jag valde att inte bry mig, jag satte mig ner i soffan och började spela mot Liam och efter tio minuter ledde jag stort, Liam svor lite tyst i hörnet och jag skrattade, trots den kapen ajg hade inombords, trots allt som hände inuti i mig, trots att det kände som om jag skulle gå i sönder när som helst, mådde jag bra just nu.  
 


 

 

Resten av den veckan hängde jag mest med Niall och de andra för när jag var med dem var det som en befrielse, alla mina problem hade satts bakom en spärr i hjärnan och störde mig inte för ens jag hade sagt hej då till dem. John var mycket att tanka på och att gå igenom bit för bit, men ibland kändes det som allt gick bättre nu när vi hade gjort slut. Jobbet gick bättre eller det hade ju gått bra innan men jag hade fått en så stor chans som jag aldrig ens vågat drömma om, om ungefär en månad skulle det vara den årliga stadsbalen, en bal för premiärministern och högt uppsatta människor i politiken, och man bjöd alltid in de hetaste eller mest omtyckta kändisarna just då och gamla älskade. Och lilla jag skulle ditt och göra ett reportage om det eller jag och Will skulle ditt och göra ett reportage om det.

 

Det som gjorde det bättre var att Niall och killarna skulle ditt, och Niall var en stor del av mina tankar nu för tiden, han dök alltid upp fast jag satt och gjorde nummer två eller låg och kollade på världens sämsta program eller om jag kollade gamla foton på mig och John. Det var något med den där lilla blonda killen han satt där och han ville inte ut ur min näthinna det var som om han hade limmat fast sig där. Han var otroligt rolig, charmig och han såg väldigt bra ut. Men jag hade satt in mig själv på att inte bli kär i någon inte ens Niall, jag skulle inte bli kär. Brad Pitt hade kunnat komma fram till mig och fria och jag hade sagt nej, eller det är Brad Pitt jag hade nog varit tvungen att tänka på den en stund. Men man fattade poängen. Niall var en underbar kompis som jag inte skulle vilja förlora ur mitt liv, han hade växt på mig och blivit någon som jag höll nära och verkligen inte ville förlora. Klart jag inte skulle vilja förlora någon av killarna men jag visste att om jag förlorade Niall skulle det göra mest ont.

 

 

Jag suckade om vände mig om i sängen, det var söndag och jag hade städat för längesedan och jag hade inget att göra, jag låg bara där och kände mig ensam. Jag tog motvilligt upp en tidning som jag redan hade läst, men jag var tvungen att gör något. Efter att uttråkat sluddrat igenom halva tidningen såg jag det, något jag verkligen behövde. Jag slängde på mig ett par jeans och en tröja sedan sminkade jag mig snabbt sen tog jag min jacka och skor och gick mot något jag verkligen behövde i mitt liv.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: