onednovellstorys

2012-09-09
23:07:58

Stole my heart - kapitel 6
Sista andeblicken:
- Älskar dig med hej då sa han sen var det tyst i luren. Jag suckade han hade verkat frånvarande de senaste dagarna. Jag gissade på att de var jobbet men jag hade en oroande känsla i magen men jag ignorerade det. Det vara bra jobbet, för det var John och jag för alltid. För jag visste inte hur mitt liv skulle se ut utan honom, åtta år med honom så det var nästan omöjligt att se mitt liv utan honom i det, mina tankar avbröts av Liam som knackade mig på ryggen.
- Jag och Danielle täckte åka hem nu, vill du ha skjuts?  
 





 

 

På lördags morgonen väcktes jag av att solen sken in på mitt ansikte eftersom jag hade glömt dra för gardinerna. Jag suckade och vände mig på andra sidan och förväntade mig att se Johns ansikte men kom på att han skulle komma hem imorgon. Jag hade en liten liten huvudvärk, jag suckade igen och började resa mig ur sängen och gick in och duschade, denna dagen tänkte jag slappa kolla film och sitta vid datan och äta fet mat. Några timmar senare satt jag i soffan med en stor påse mc donalds mat med tven igång och satt framför datan, jag loggade in på twitter, jag såg att jag hade fått fler följare och några av dem var @Harry_Styles @Real_Liam_Panye @Louis_Tomlinson @NiallOfficial @Zaynmalik @DaniellePeazer och @Felicia_i_am. Jag log och följde dem tillbaka. Sen kunde jag se lite grejer de var taggade i och då kunde jag se bilder från igår och jag var med på vissa, det förklarade lite varför jag hade fått så möjliga följare. Fast de fanns inte många på mig det var mest på de andra men det fanns några få på mig, Niall och Felicia och en när Liam, Danielle och jag var på väg till bilen. Jag log lite åt det och la sedan ifrån mig datan och började äta min mat.

 

 

 

Jag sov länge på söndagen väldigt länge, jag var otroligt trött och det var dags att börja jobba imorgon, det var tur att jag tyckte om mitt jobb annars hade jag velat dö. Jag tog upp min mobil klockan var redan två, John skulle komma hem senare ikväll. Jag längtade sönder, men nu var jag tvungen att döda tiden så att han skulle komma hem snabbare. Jag loggade in på twitter och såg att jag hade ett direktmeddelande. Jag klickade in, det var från Niall. ** Hej Cissi, det var sjukt kul i fredags, du har inte lust att träffas en stund idag? :) xx ** jag kollade på meddelandet igen, han hade skickat det för tjugo minuter sedan. Jag tänkte efter en stund, jag hade ju tid att gör av med och Niall hade varit en rolig kille så varför inte. Jag knappade snabbt in ** Jo det är klart, jag ska bara fixa mig lite snabbt vaknade nyss :) **. Det tog bara en minut innan jag fick svar tillbaka * Grymt, men skicka ditt nummer så smsar jag dig så bestämmer vi plats och tid :) xx. Jag log och skickade mitt nummer. Sedan hoppade jag ut ur min säng och klädde på mig svarta jeans och en svart långärmad tröja. Jag plattade håret och satte upp det i en hög hästasvans. Sen tog jag bara lite puder jag orkade inte sminka mig.

 

 

Min mobil plingade till och jag tog upp den och läste smset ** Tja Cissi, det är Nialler vad sägs som en promenad i parken som låg vid oss om du kommer ihåg? :) xx * jag skrev snabbt ett svar * Ja det låter super, ska bara käka lite snabbt sen drar jag, jag minns var du bodde, smsar när jag drar :) **. Sedan gick jag in i köket för att äta en liten onyttig frukost, rostade nutella mackor med äppeljuice, jag åt relativt snabbt och borstade tänderna. Sedan drog jag på mig ett par gympa skor min militärmönstrade jacka och en svart halsduk. Sen satte jag in mitt headsaet och satte igång The Who och smsade Niall ** Jag är på väg nu borde vara där om typ en kvart! :) **. det tog några minuter innan jag fick ett svar ** Asbra jag väntar på dig där nere :)**. Jag log för mig själv och fortsatte att gå. Och efter en kvart var jag framme. Utanför en av portarna stog en blond kille med en bit långärmad tröja på sig och jeans. Jag kände igenom honom direkt, vem kunde glömma Niall, när jag kom närmare ropade jag på honom.

- Hej Niall ropade jag rätt högt. Han vände sig om och sken upp i ett stort leende.

- Hej Cissi sa han och kramde mig när jag kom fram.

 -Fryser du inte? Frågade jag och tittade på hans tunna tröja.

- Nej flinade han. Ska vi gå? Sa han sedan med sitt fina leende.

- Absolut sa jag och vi började gå ner mot parken.  


Kommentar:
#1: Anonym

Gud så bra! Längtar verkligen till nästa <3

2012-09-10 @ 11:26:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: