onednovellstorys

2012-09-19
17:43:15

Stole my heart - kapitel 9
Sista andeblicken:
- Cissi va fan sa han och gnuggade sin arm.
- Och jag byter lås imorgon så det är inte lönt att du kommer tillbaka, ha det bra John och ta aldrig kontakt med mig igen. Sedan smällde jag igen dörren låste och la mig på golvet och började gråta hejdlöst.   
 
 





Nästa dag stannade jag hemma igen bara för att få det verka trovärdigt att jag hade varit sjuk och för att jag var tvungen att vara här när låssmeden kom. Han kom rätt tidigt vid nio på morgonen och var klar vid elva. Jag la mig i soffan och gick in på datan och in på facebook. Igår sent på kvällen hade jag ändrat relationsstatus och raderat alla bilder på mig och John. Jag hade massa komentarer som det stog nästan likadant i alla '' vad har hänt?'', '' nej det kan inte vara sant! '' och '' finns för dig''. Jag skrattade lite åt det för av alla dessa människor hade tre kompisar till mig ringt igår och prata med mig, Emma, Hanna och Patric. Patric var den jag blev mest förvånad över att han ringde, han hade alltid varit mer Johns kompis än min men han hade sagt att han hade varit rätt trött på John hur länge som helst och hängde mest med honom för att John brukade alltid vara med mig och han tycket att jag var as ball att hänga med.

 

 

Min mobil pep till och jag hade fått ett sms av Niall, undrade vad han ville. Jag låste upp mobilen och läste meddelandet, '' Hej Cissi, hörde att du var sjuk, jag har inget att göra jag kan komma över med lite soppa eller något och ett av våran fifa spel så kanske det muntrar upp dig? :) xx''. Jag log för mig själv vad var det med den här killen jag hade känt han i knappt en vecka men det var som om vi har känt varandra hela livet, han kunde få mig att skratta åt absolut ingenting, jag log igen och svarade snabbt '' Absolut, men inte soppa ta vad helst du vill, kom över när du har lust så smsar jag dig min adress :) xx ''. Sedan tittade jag ner på mig, jag hade samma kläder som igår de var svettiga och fulla med smink eftersom jag hade pratat med de kompisar från Sverige och min mamma i flera timmar. Tur de att Niall skrev då '' Bra, skicka adressen så kommer jag om typ en timme :) xx''. Jag skickade snabbt min adress och hoppade sedan in i duschen.

 

Efter en halv timme var jag ute och kollade mig själv i spegeln, mina ögon var rödsprängda tyvärr så hade jag inte kvar det från när jag var liten, grät jag när jag var liten på kvällen syntes inte det nästa dag men nu kunde det synas i två dagar. Jag drog på mig ett par jeans en tröja med americas flagga på en en mjuk kofta. Jag lät håret hänga nere så det kunde torka snabbare, sedan borstade jag tänderna och tog en huvudvärkstablett. Sedan satt jag och väntade på Niall.

 

En stund senare ringde det på dörren och där stog han i en frå tröja och jeans med en stor mac donalds påse i ena handen och en annan liten påse i andra.

-Hej Niall sa jag och kramade han.

-Tjena sa han och kramade tillbaka.

- Kom in sa jag och gjorde en gest mot lägenheten Niall sparkade snabbt av sig sina skor och följde efter mig in till vardagsrummet. Han tittade sig omkring.

- Vad? Frågade jag och flinade.

- För att du bor med din kille verkade det inte som om en kille bor här sa han med ett flin, jag harklade mig och viskade tyst.

- Ehh John bor inte här längre.

- Oj eh varför då? Frågade Niall försiktigt men han lade snabbt till. Du behöver inte berätta om du inte vill Cissi.

- Han var otrogen mot mig så jag kastade ut honom igår viskade jag tyst igen. Jag kände också en tår rinna långsamt ner för min kind och torkade snabbt bort den. Och innan jag visste ordet av hade Niall tagit tag i mig och kramade mig hårt, det var skönt jag kramade hårt tillbaka han sa heller inget vilket var skönt och jag kände att nu skulle jag kunna få gråta ut, så jag släppte det och alla tårar började rinna och jag snyftade lite högt och Niall höll om mig ännu hårade.  


Okej kort kapitel men nu fick ni ett ska försöka skriva i helgen för jag ska iväg till östa götaland måndag och tisdag nästa vecka så kommer ha fullt upp lite i helgen också så ska försöka skriva så mycket och sätta tidsinställda inlägg så de kommer upp något.

Men komentera på nu brudar. 

NI vet att jag älskar er


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: