onednovellstorys

2012-12-16
20:01:17

Nobody compares to you - Kapitel 3

 

'' Kära dagbok, idag började jag på min nya skola, en kille som heter Andy fick visa mig runt och han råkade också se vad jag brukar göra. Det jag inte vill att någon ska se, det jag inte vill att någon ska veta, det jag inte vill att någon ska höra. Men han såg, han hörde och han vet nu. För att ta det från början, jag kom till skolan jag satte mig ner inne hos rektorn, det var inget speciellt med varken rektorn eller hans kontor. Där fick jag sitta en stund och svara på frågor tills Andy kom in, Han va stor jämfört med mig, jag var 1.70 men han måste vara min över 1.80 och han hade muskler och jag var otroligt spinkig. Rektorn hade sagt att Andy skulle visa mig runt hela dagen och se till så att jag kom in i stämningen här på skolan. Andy och jag började med skolan att gå runt hela, det var en stor skola så det tog en stund. Han var hur snäll som helt ingen tvekan om saken och otroligt rolig, jag har inte skrattat så mycket på länge. Och det var inte heller jobbigt att prata med honom det var så enkelt. Det är inte så att jag har känslor för honom, nej verkligen inte han är en person som man bara klicka med direkt, som kändes äkta men bara kompis känslor. Efter vi hade gått runt på skolan och han hade visat mig skolgården fotbollsplanen, kändes det som vi faktiskt var bra kompisar. Så blev det lunch och eftersom man måste ha ett matkort för att äta i matsalen här och jag hade inte fått mitt stack vi hem till Andy som inte bodde så långt där ifrån. Han drog fram en plåt ur kylen som bestod av lasagne och värmde det i ugnen och dukade sedan åt vi. Vilket jag tyckte va synd, det var gott men jag visste ju såklart att det inte skulle stanna kvar. Men jag behövde en ursäkt så jag ** råkade** spilla lite på min tröja och gick in på toan för att tvätta bort det. Jag hade stängt dörren och satt igång kranen så att vattnet forsade snabbt ner i avloppet och satt mig på knä framför toalettstolen, jag stoppade fingrarna i halsen spydde, jag kände hur det fanns kvar och stoppade ner fingrarna igen och just då öppnade Andy dörren. Jag hade nog kunnat skylla ifrån mig, sagt att jag mådde illa men nu såg han när jag tryckte ner fingrarna i halsen. Han stirrade på mig och stängde sedan dörren, jag fick ut det sista och kände paniken inom mig, tänk om han berätta, sedan spolade jag gjorde rent, tvättade händer och sköljde munnen men lite munvatten jag såg att han hade sen hade jag bara gått raka vägen ut, tagit min väska och gått hem. Det ända jag känner nu är rädslan om han berättar vad han såg, jag hoppas inte det. Men nu rycker ju säkert mina chanser att få några vänner här, alla kommer bara tro att jag är ett freak här också. '' 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: