onednovellstorys

2012-12-18
00:24:00

Nobody compares to you - Kapitel 4

Sista andeblicken: ''Han stirrade på mig och stängde sedan dörren, jag fick ut det sista och kände paniken inom mig, tänk om han berätta, sedan spolade jag gjorde rent, tvättade händer och sköljde munnen men lite munvatten jag såg att han hade sen hade jag bara gått raka vägen ut, tagit min väska och gått hem. Det ända jag känner nu är rädslan om han berättar vad han såg, jag hoppas inte det. Men nu rycker ju säkert mina chanser att få några vänner här, alla kommer bara tro att jag är ett freak här också. '' 


 
 
 

Jag stänger igen dagboken efter att ha läst igenom minst halva, Andy berättade ju inte någonting. Han hade bara dragit i väg mig efter skolan nästa dag satt mig ner och tvingat mig att berätta varför jag gjorde som jag gjorde. Det kändes jobbigt att prata ut om varför jag valdes att kräka upp min mat och anledningen var patetisk. En kille. Det var anledningen, jag hade haft ett förhållande innan jag flyttat till Wolverhampton. Han var en skit stövel, ett kräk, ett äckel ett riktigt svin. När jag träffade han var jag en glad tjej, jag vägde som jag skulle, jag hade lite extra fett på kroppen som man skulle. Då hade han kommit in, börjat som världens snällaste sen hade det kommit de små orden. '' Du är tjock '', '' Varför kan du inte vara lika smal som alla andra''. '' Du har en sån söt chipsmage ''. Då hade jag börjat, stoppa fingrarna i halsen och sluta äta, för han skulle sedan satt det bara kvar, en vana det blev ett komplex för mig att vara så smal som möjligt.

 

Andy var den första jag hade berättat allt för, varför jag kräktes, om mitt ex det med orden om att jag var tjock var bara en liten del av hans psykiska och fysiska misshandel mot mig. Jag berättade allt för Andy, det förde oss närmare och han har hjälpt mig, jag stoppar inte fingrarna i halsen längre jag äter och jag mår bättre.

 

Jag sparkar av mig mina jeans och hoppar in ett par mjukis byxor och hör Andy komma igenom dörren. Jag går ut och ger han ett stort leende och han får ett ännu större leende när jag ser pizza kartongerna han håller i. Vi sätter oss på soffan och jag dra min pizza kartong närmare mig, när jag öppnar den stiger den fanatiska doften och det vattnas i munnen och jag hugger snabbt in.

- Du jag har funderat på en sak säger Andy, jag tittar upp på honom.
- Vadå? Frågar jag honom med munnen full av pizza. Han skrattar åt mig, det bästa med Andy är att jag kan vara mig själv helt och håller och aldrig behöva skärmas för något.
- Jag tänkte att vi kunde ha en nyårs fest.
- Andy, det är tre dagar kvar till jul, så tio dagar kvar till nyårsafton, jag tror alla redan har planer svarar jag och sväljer min pizza bit han tittar lite åt sidan och ser skyldig ut.
- Nja kanske inte alla börjar han.
- För att du har redan bjudit in folk eller hur? Frågar jag och tittar strängt på honom.
- Ja typ. Eller ja det har jag svarar han och gömmer sig under sin mössa. Jag kastar min pizza bit på honom och hoppar sedan på honom.
- Du kan inte bara bestämma sådant själv, det är min lägenhet också skrik skrattar jag fram samtidigt som jag försöker brotta ner honom, men eftersom han är starkare än mig så är det jag som ligger ner rätt snabbt och han sätter sig på mig och håller fast mina armar.
- Men jag lovar du behöver inte göra någonting, bara hjälpa mig handla lite grejer, inget mer! Jag lovar att jag kommer städa allt sedan säger han och släpper mig och vi sätter oss brevid varandra.
- Nja börjar jag.
- Snälla söta Alexandra säger han och kramar mig och gosar upp sitt huvud på min hals så hans år kittlar mig.

- Okej, okej då jag ger mig, men då ska du städa utan min hjälp och inte säga ett knyst om det säger jag och hytter med fingret mot honom.
- Ja, jag lovar säger han och gör seger tecknet.
- Tönt säger jag och skrattat.
- Du kan vara en tönt, ät din pizza nu säger han sedan och kast en pizza bit i ansiktet på mig.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: