onednovellstorys

2012-06-20
19:30:00

Moments - kapitel 5
Sista andblicken:

-  Amy sa jag och skrattade till.

- Jag lyckas redan med skämten, så Amy dy är en kvinna som gillar öl, det är ovanligt sa ahn coh log, jag log tillbaka den här kvällen kunde bli intressant.




 

- Så var kommer du ifrån? Frågade Josh och smuttade i sig sin öl.

- Bradford sa jag, du då?

- Över allt från London, jag flyttade hem ifrån när jag var fjorton.

- Fjorton? Varför så tidigt, jag bord fortfarande hemma.

- Jobbigt där hemma jag kände mig helt ihop tyckt som jag inte kund få någon luft, så jag flyttade till min bror när jag var fjorton och skaffade ett eget ställe när jag var nitton. Jag tittade förvånat på honom.

- Hur gamla är du nu?

- Tjugofyra sa han och skrattade.

- Oj shit sa jag och tog snabbt några klunkar av min dricka.

- Vadå då, hur gamla är du? Sa han och log nyfiket mot mig.

- Nitton sa jag och flinade fånigt mot honom.

- Shit, jag trodde du var äldre, du ser mycket äldre ut.

- Haha ska det var en komplimang eller.

- Det berors på hur man ser det sa han och log.

 

 

Några timmar senare var det dags för baren att stänga och dags för mig att gå upp och lägga mig, jag hade fått i mig några drinkar och det kändes när jag ställde mig upp. Jag vinglade genast till så Josh fick komma till undsättning och fånga mig. Och hjälpa mig upp till mitt rum. När vi väll stog utanför dörren släppte han mig. Jag stog lutad mot den och försökte låsa upp den, tillslut gick det.

- Så det är dags för mig att säga hej då sa jag.

- Är du säker på att du inte behöver mer hjälp? Frågade han och ställde sig närmare mig.

-Det är lugnt jag klara mig sa jag igen.

-Jag hoppas du klara dig då sa Josh och steg ännu närmare mig och kramade mig, jag kramade atumatiskt tillbaka. Sen kände jag hans läppar mot mina, atumatiskt knuffade jag bort honom och ramlade in på mitt rum och stängde snabbt dörren och låste. Sen ramlade jag ner i min säng, Nina skulle bli sur på mig och försöka analysera det hela, vilket jag hoppades på, eftersom jag själv inte förstod det.

 

 

Jag hade rätt Nina blev sur på mig, vi hade gått från hotellet vid lunch tid för att hitta något gott ställe att äta på och de var då hon hade frågat.

- Så hur gick det igår?

- Det gick bra, vi hade trevligt, han var rätt rolig fast han fick hjälpa mig upp till rummet sen eftersom jag blev lite väll full.

- Och? Sa Nina och tittade nyfiket på mig.

- Eh ja, vi sa hej då han kramade mig sen kysste han mig eller man kan inte kalla det en kyss eftersom jag hoppade in i rummet direkt när han gjorde det och stängde dörren på ungefär två sekunder, så det var väll mer som en puss.

- Oh Amy sa hon med sin irriterade röst, du skulle låta han kyssa dig, du behöver ju träning, tänk när du träffar Zayn och ni gör som i filmer ni träffas det händer något jobbigt ni skils åt sen inser ni att ni älskar varandra över allt annat och någon av er springer efter den andra oftast på en flygplats och ni springer mot varandra hoppar i varandras famn. Skillnaden är att i filmer är aldrig någon av personerna en dålig kyssare men i verkligheten är man det. Tänk så är du en dålig kyssare.

- Tänk så är han en dålig kyssare sa jag och tittade på Nina.

- Det kan hända men jag tror inte det.

- Men jag vill inte kyssa Josh för då kan bara bli så fel, han kan bli kär eller börja gilla mig och sen när ajg är där med Zayn så kan han komma och förstöra. Men ajg tror inte att de skulle hända, vem skulle vilja bli kär i mig liksom.

- Du måste sluta tänka ås himla negativt, du ser inte ut som du gjorde för några år sedan. Du är en snygg ung tjej och om Zayn inte vill ha dig, har han ingen smak. Och ajg kommer backa nu, vill du inte kyssa någon annan behöver du inte göra det. Jag log mot henne.

-Tack Nina.

- Det är lugnt och imorgon är det vår första av många One Direction konserter.


Förlåt för kort kapitel men jag har lite att göra, men jag fick en komentar om varför jag inte skriver på engelska och det är därför ajg har dyslexi det ät inte så farligt när jag skriver på svenska men det är jätte jobbigt på engelska och det blir massa gramatiska fel och så vidare, jag fårgade min mamma hur jag skulle göra och hon sa att för bästa resultat skulle jag skriva på svenska och jag litar hundra procent på min mamma när det kommer till sånt här. Så det är därför jag inte skriver på engelsak,

Hoppas ni tycker om det ändå!

Kommentar:
#1: Anonym

mer :D

2012-06-21 @ 19:03:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: