onednovellstorys

2012-03-18
21:07:20

More than this - part 4

sista andblicken :

Något bra hade äntligen hänt , något hos de killarna hade fått London att verka lite bättre , jag hade glömt människor som killar . Efter lektion tänkte jag gå runt i stan och flörta vilt med britter något som kunde bli en aning kul.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

När vi kom hem satt James med alla killar i köket och snackade , jag sprang upp på mitt rum jag skulle bara hämta mitt headseat , min plånbok och ett par solglasögon . Jag kände att jag var hungrig men ignorerade , vilket jag hade gjort sen vi kom hitt . Något litet att äta kanske tänkte jag. Jag la ner telefonen och plånboken i väskan och satte solglasögonen på huvudet. Sen gick jag ner nu satt bara James och den söta lockhåriga killen Harry om jag inte hade fel.

 

-          Hi sa han och log stort mot mig när jag kom in.

-          Hi sa jag tillbaka. Jag skämdes fortfarande .

-          Are you going out frågade James .

-          Yes I’m just going to eat first.

-          Where are you going frågade han sen.

-          Don’t know out , see London our something.

-          Alone ? frågade han osäkert.

-          Sluta sa jag nu på svenska . Jag ville inte ha detta samtalet framför Harry.

-          Felicia började han.

 

-          Jag tänker gå ut , jag tänker gå runt , kanske köpa lite grejer ska jag bo här ska jag veta min stad som jag kände mitt Malmö.  James tittade bort , jag hade vunnit.

 

-          I don’t want to interrupt but I and maybe the boys can show her around sa Harry lite blygt.

-          Yeah that would be a great ide sa James med ett stort leende .

-          Fine sa jag . Lite surt , jag hade velat vara ensam.

-          I’ll go and ask them sa Harry och gick ut . Jag gick fram till kylen så länge och tog fram chokladdoppade jordgubbar satte mig på en stol och började äta , första gången jag och mer än en liten pizza bit på en vecka. Jag kände hur hungrig jag var. Harry kom in igen .

-          Louis would like to come the other are doing something sa han med hans leende igen . Det var något med de. Jag tittade ner jag hade ätit upp hela asken med jordgubbarna.

-          Fine lets go then sa jag och reste mig.

-          I’ll go get him sa Harry och gick ut efter Louis.

-          Du var tvungen sa jag till James ,  jag ville vara ensam .

-          Men Felicia du har varit ensam sen vi kom hit .

-          Ja på mitt rum , nu vill jag vara ensam ute bland folk , så jag är inte teknist sätt ensam jag är bara med människor jag inte snackar med.

-          Felicia bara gör de. Du har ingen aning hur många tjejer som hade gjort vad som helt för att vara med dem.

-          Men jag är inte en av dem , jag är inte en av de tjejer som står och skriker efter ett killband som sjunger smöriga kärleks låtar och de är typ bara kända för att de ser bra ut.

 

Sen vände jag på klacken och sprang ut .


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: