onednovellstorys

2012-03-21
23:24:50

More than this - part 7

sista andblicken :

jag dör tänkte jag och hade pannan på hans bröstkorg tillslut vågade jag titta upp han , han skrattade fortfarande sen lyfte han mig på en konstigs sätt så jag satt nu upp brevid han sen hände de jag inte trodde skulle hända , han tog ena handa runt min nacke och andra runt min rygg drog mig till han , detta hände så snabbt att jag inte han reagera och kysste mig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag blev så chokad av detta att jag inte kunde röra på i några sekunder tillslut fick jag tillbaka rörelse förmågan och knuffade bort Harry ifrån mig och reste mig från soffan . Vi stog och stirrade på varandra några sekunder , jag greps av panik igen . Sen såg jag tallrikarna på bordet , jag tog dem och sa.

 

-          Maybe you should go , I have things to do . Han såg besviken ut men nickade , reste sig och började gå mot dörren när han hade öppnat den och var på väg att gå ut vände han sig om och sa .

-          I sorry if you didn’t want me to do that , but I really wanted to , there is something about you Felicia , and I like it allot and I like you . Sen vände han sig om och gick ut och stängde dörren lite hårt jag såg genom fönstret att han slog handen mot huvudet , typ som man gör ibland och tänker typ * stupid , stupid * . Jag gjorde samma sak med huvudet fast i väggen och tänkte idiot idiot du är helt dum i huvudet Felicia en snygg kille gillar dig och du skjuter bort honom , din smarta jävel.

 

De gick över en vecka , Harry och de andra killarna va hemma hos oss flera gånger men jag undvek dem , låste in mig på rummet eller gick ut innan de kom och kom hem efter de gått . Ända gången jag varit med dem var när mamma och James tvingade mig att äta middag med dem . Jag hade suttit snett emot Harry och jag kämpa att inte titta på han , fast jag kände hans blickar som om de brände hål på mig . När man fick gå sprang jag genast upp på mitt rum och låste in mig för jag hade sett att han gjort en ansats att prata med mig. Jag skulle inte kunna undvik han förevigt men så länge som möjligt verkade bra . Tre veckor till typ sen skulle jag inte ha tid att försöka gömma mig för då skulle Conny komma och stanna två veckor. Jag längtade väldigt mycket .

 

Sommaren i London va otroligt varm och kvav i Malmö hade vi vind som blåst men inte här.  Jag hade tjatat på mamma och James att vi skulle åka till en strand eller något och bada mamma ville också de , tillslut hittade James en ledig dag så vi packade ner oss och åkte ner till närmaste strand . den va otroligt fin med en vit sandstrand och mörktblått hav. Vi la oss mitt i smeten , vi fick ändå en hyfsad stor plats , jag tog av mig min lite stora t-shirt och shortsen . Jag hade på mig en ny bikini som va leopard mönstrad mitt favorit mönster , Sen satte jag på mig mina 70-tals inspererade solglasögon såna som Jake Gyllenhaal har på sig i filmen Love and other drugs. Sen tog jag mitt efterlängtade dopp , havet var härligt svalt och jag stannade i hur länge som helt , jag och vatten tillsammans blev en grej. Jag var tvungen att gå upp till slut och få i mig vätska och smörja in mig jag kände redan hur solen började ta på mina axlar .

när jag kom till vår plats såg jag att de låg fler handukar brevid våra ,  såklart tänkte jag där låg alla fem , Naill , Zayn , Liam , Louis och Harry. Och Harry låg så klart precis brevid mig, där gick min plan att undvika han åt skogen. Jag la mig ner på handuken.

 

-          Hi Felicia sa de alla i kör och log , jag kunde inte låta bli och skrattade .

-          Hi guys sa jag och flinade . Jag drack lite vatten och började smörja in mig jag började med armarna sen magen bröst sen benen under hela proceduren såg jag hur Harry betraktade  mig när det kom  till axlarna nådde jag inte riktigt .

-          Do you want some help ? frågade Harry . Jag visste inte vad jag skulle svara men mina axlar behövdes smörjas så jag svarade.

-          Yes that would be nice. Han tog solkrämen ifrån mig och började långsamt smörja mina axlar hans händer va otroligt mjuka men bestämda jag vill inte att han skulle sluta men efter några sekunder var de över .

-          Thanks sa jag och kände hur jag rodnade. Han rodnade också och mumlade något jag gissade att de va typ varsågod . efter en stund av solande , hörde jag Liam som sa.

-          No it is to hot , someone how is joining me for a bath ? Alla vi nickade för utom mamma och James om hade sommat under en parasol.

 

Vi alla sprang ner till vattnen och kastade oss i det . Vi höll på i någon timme att fåna oss , typ knuffa varandra ner i vattnet , spela frisbee i vattnet och allmänt störa oss på varandra . Vid ett tillfälle vid andra omgången av frisbee som vi gjorde u lag , jag Harry och Louis mot Zayn , Liam och Naill hade Liam vi ett tillfälle lyft upp mig så han höll mig i båda armarna ni vet som de gör i filmer när de precis har gift dig och mannen bär kvinnan innan dörren och de , han gjorde de och kastade mig sedan i vatten när jag hade varit nära på att fånga frisbeen och då hade mitt lag vunnit , jag kände Harrys blickar hela tiden och han hade stått och stirrat när Liam gjorde de. Efter de vill alla köra en omgång till men då krävde jag och Louis att byta lag , och skojade med Harry att han var jätte dålig på de , han lipade mot oss så till slut blev det jag Louis , Liam mot Harry , Zayn och Naill. Efter halv matchen såg jag hur Harry kom närmare och närmare och precis när jag skulle fånga den perfekt kastningen hoppade på mig så jag ramlade ner i vattnet . Vi hade förlorat . Jag satt kvar i vatten och låssades vara sur. Jag såg hur alla killar gick tillbaka utom Harry.

 

-          Aww bad loser ? flinade han.

-          You cheated , when I was about to catch it you jumpt  me.

-          I did not , I trippt flinade han .

-          Yeah right .

-          Are you not going up?

-          No I’ll go up when you admit you cheated or you have to carry me to the beach.

 

Han svarade inte ens på de , utan gick fram till mig och lyfte upp mig som Liam hade gjort innan . Jag satte mina armar runt hans huvud som extra stöd , samtidigt som han gick mot stranden slutade han inte kolla mig i ögonen och jag kunde inte sluta kolla in i hans . Halv vägs stannade han och skakade av sig en sten som fastan under hans fot . Då sa jag de , de jag hade tänkt på sen första gången de hände .

 

-          Kyss mig . Fast jag sa det på svenska förstod han de , jag tror jag hade kunnat säga det på kinesiska och han hade förstått i de ögonblicket  . han lutade sig fram och hans läppar mötte mina , och denna gången var det jag som ville.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: