onednovellstorys

2012-05-05
00:36:06

More than this - part 26
sista andeblicken:

-          Hey viskade tjejen, My name is Rebecka.

-          And I’m Robin sa killen och log.

-          I’m Felicia sa jag till dem båda. Okej jag kanske inte skulle bli helt ensam.




Första dagen flöt förbi, det är som en vanlig skoldag, man blev presenterad till alla ämnen får sina scheman och så vidare. Jag gick med Rebecka och Robin, jag hade fått reda på att de var bästa kompisar och känt varandra sedan de var små, och att Rebeckas mamma var en av Londons bästa frisörer det var därför deras hår var så perfekta och Robin delade med sig av en sak jag tyckte var rätt privat men han la ut de där och ville att alla skulle veta det direkt.

-          Felicia here is the thing, I’m going to tell you something that everyone already know. Because I want everyone to know this. Okey?

-          Yeah sure hade jag svarat frågande.

-          I’m gay. So know you now and thats it with it okey.

-          Yeah sure, that’s not a problem. Nu hade jag skuldkänslor eftersom jag hade känt mig så fördomsfull, jag gissade att Robin va de när jag såg han från början men jag sa inget.

 

 

När dagen var slut följde Rebecka och Robin mig till parkeringen där jag skulle möta upp Simone, men hon var sen, jag låste upp bildörren och slängde in min väska.

-          Wow is that your car hörde jag Rebecka säga.

-          Yeah I got it just yesterday, I past my driving test yesterday.

-          Wow that is a nice present.  Hon studerade bilden den lilla stunden innan Simone kom.

-          Hey darling sa hon och pussade brevid min kind.

-          Hej sötnos, ehm this is Rebecka and Robin, they are in my class. Jag pekade på dem.

-          Hey I’m Simone, hon sträckte fram handen och skakade deras.

-          Shall we go I’m starving frågade jag Simone.

-          Yes pleas.

-          I’ll see you guys tomorrow? Jag vände mig till Rebecka.

-          Sure thing svarade hon samtidigt som hon och Robin gick mot hans bil. Jag hoppade in i min och startade motorn. Jag skulle nog aldrig bli trött på de ljudet.

 

 

Simone och jag satte oss på vår favorit restaurang, den italienska som vi hade gått till första gången. Vi satte oss ner och slummade igenom menyn, vi visste redan vad vi skulle ha. Efter en liten stund kom en kypare fram till vårt bord.

-          Hi my name is Ed. And I’m going to be your waiter, can I take your orders ladys? Sen tittade Ed på oss, hans ansikte blev rött och han tittade generat på oss.

-          Ohh Ed do you work here, that’s cute sa Simone, jag nickade.

-          Your orders sa han och fortsatte att skämmas.

-          I will have the pasta carbonara with a coke to drink pleas sa jag och log mot Ed.

-          I will have the pasta with the chicken and a Fanta sa Simone.

-          I will be right over with your drinks sa Ed och var nog lättad att komma därifrån.

 

Simones perspektiv:

Jag tycket synd om Ed, de gjorde jag verkligen man såg på han hur kär han var i Felicia, men hon var nog den ända som inte såg det.  Han tittade på henne som hon var det ända i världen, som det inte fanns något annat för han än henne. Men Felicia var ju redan kär, nej hon var inte kär hon var galet förälskad i Harry, hon tittade på han som Ed tittade på henne. Och lite till trodde man ibland.

 

Jag skulle hjälpa Ed att få Felicia det hade jag lovat han första gången de hade träffats och då visste jag inte ens om att hon var tillsammans med Harry. Jag hade ju först tänkt de är ju inte något man går ut med, fast de hade gått ut med det kvällen innan. Jag var ett stort fan av One direction, men jag visade inte det och fast jag såg bilden med dem kopplade jag inte att de var samma förens de kom ut bilder på dem överallt.

 

De var den grejen Felicia inte skulle få veta, hur otroligt kär jag var i Harry. Hon skulle aldrig få reda på det. Första hade de varit en kändish crush sen efter att ha umgåtts med dem som jag hade gjort nu så hade den bara blivit värre. Men han vara Felicias, men om jag kunde få henne ur vägen så skulle jag kunna få Harry för mig själv. Och allt jag behövde var Ed.  Jag hade en plan i tankarna så när Felicia gick på toaletten drog jag Ed till mig för att prata med han.

-          Ed I know you like Felicia, so I think it’s time you just do it.

-          Do what?

-          Stupide, kiss her of cures.

-           Simone she has a boyfriend.

-          So you can try, she if she has some feeling some wear under their. Do it you can’t really lose anything on it.  Ed tänkte på de ett tag innan han svarade.

-          Fine I will but how?

-          Leave  that to me big boy. Felicia kom tillbaka.

-          Baby I have to go and do some things to do, but why don’t you sty here with Ed until he quits then go together to my place?  Jag tittade på Felicia och väntade på svar.

-          Sure svarade hon bara, it can be fun.

-          I get of at 4, so like an hour o something.

-          That’s sounds lovely, but should get going then. Jag reste mig tog mina grejer och gick där ifrån. Jag gav inte upp så lät, Harry skulle bli min, jag hade en tanke mot Felicia just nu och den var you are going down bitch.

 

 

Eds perspektiv:

When Simone left I had now ide what I would do, I had to finish my shift first, then I could come up with what to do. One hour went so fast and we left the restaurant. But instead of going to town Felicia started walking to the cars that was parkt on the street.

-          Felicia where are you going?

-          To my car, didn’t you know, I past my driving test yester day.

-          That’s wonderful, but I want some ice cream walk with me to de shop around the corner.  I had now ide why I said that, but I didn’t want to do the kissing part outside her or Simons house.

-          Sure she said and smiled at me. We started walking down the street. When we where outside the shop I stopped.   She just lookt at me.

-          Why are you stopping?

-          I have to tell you something.

-          What? I tookt a deep breath, then I did it.

-          Felicia I’m in love with you, I love you so much. She just stood there.

-          You did not just say that she said and lookt at me. I couldn’t hold me anymore, I took my hands around her waist pulled her to me and kissed her.

 

 

Felicias perspektiv:

Jag visste inte vad jag skulle saga till Ed när han nu hade sagt att han var kär i mig. Han visste att jag inte kände så för han så varför var han tvungen att säga så.  De ända ord som kom ut ur min mun var också att han inte precis hade sagt de. Jag tittade på han i förhoppning att de skulle komma ett äsch jag skojade. Men på en sekund var hans armar runt min midja och han kysste mig. Va fan tänkte jag.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: