onednovellstorys

2012-11-11
22:52:00

Stole my heart - kapitel 28

Sista andeblicken: - Är du nervös? Frågade Niall mig och tog min hand i hans.
- Lite, tänk så tycker de inte om mig svarar jag nervöst. 
- Det kommer att älska dig säger han och pussar min hand. 

 


 

Sätt igång låten och lyssna på den till kapitlet!
 
 
 
 
 

 

 

 

Fyra dagar senare, Nialls perspektiv:

 

Hur hade allt kunnat bli så fel, hur hade allt gått så snett. Detta som skulle bli den perfekta semestern för mig och Cissi. Jag tittar upp, jag är på någon gata i Mullingar jag orkar inte gå längre och sätter mig på marken och lutar mig mot en väg och börjar gråta jag kan inte hjälpa det. Jag känner mig så dum, så idiotisk. Jag skulle aldrig ha gjort det, Cissi var borta nu och hade rasat där ifrån direkt och skrikit att hon skulle hem och att jag aldrig skulle prata med henne igen. Jag känner på min näsa den är svullen och det blöder fortfarande lite. Men den är det nästan värt. Men jag förstår inte hur jag kunde gjort det. Fast en del var också Seans fel, eller var det, det kanske bara var jag som hade inbillat mig allt, kanske hade jag låtit min svartsjuka vunnit.

 

Tårarna fortsätter att rinna och det gör ont i hela kroppen, jag tänker tillbaka. Dessa fyra dagar har varit underbara, Cissi var så nervös när hon träffade mina föräldrar och min bror fast det hade såklart älskat henne. Vi hade skrattat och hon och min mamma hade klickat direkt och blivit bra vänner. Hur jag hade visat henne runt Mullingar och allt förklarat min uppväxt här. Presenterat henne till Scott och Sean och massa andra kompisar. Hur vi hade spelat fotboll till sent på kvällen. Och ikväll hade det varit fest på fotbolls planen.

 

Allt hade varit så bra, vi hade gått ditt hand i hand, det kändes som om min hand brände till när jag tänkte på att hennes hand hade hållit i den för några timmar sedan. VI hade gått ditt och alla hade tyckt om henne, vi hade varit kär eller jag var fortfarande det. Jag hade nog fått lite mycket alkohol i mig, men efter några timmar hade jag och några andra polare kört bear pong och när jag vände mig om stog Sean där och limmade på Cissi, jag försökte inte bry mig om det först men när han böjde sig ner och kysste henne på kinden small det för mig. Allt hade blivit svart, vad var det för kompis som gick och kysste ens flickvän på kinden. Jag hade gått fram och först skrikit på honom vad fan han höll på med, han hade sagt ingenting och jag hade boxat honom, rakt på ögat. Av rent självförsvar hade han slagit till mig på näsan.

 

Jag kunde inte fatta att jag hade slagit till min bästa kompis, och sedan för att göra allt värre hade Cissi börjar skrika på mig och dra iväg mig och jag hade tagit tag hårt i hennes handled sa till henne att sluta skrika, lite för argt. Hon hade bara stirrat på mig och sedan skrikit åt mig att släppa henne, att hon skulle hem och att jag inte skulle prata med henne igen.

 

Tårarna rann nu snabbare ner för mina kinder och jag visste inte hur jag skulle göra. Jag tittade åt sidan där jag hörde ljud, jag kunde urskilja två människor, det såg ut som en tjej och en kille. De verkade bråka, han verkade försöka hålla fast henne och fick henne emot en av väggarna. Hon skrek något i stil med släpp mig. Ett stick i hjärtat det var Cissis röst, jag reste mig och började springa ditt. 


Två kapitel på två dagar! Detta är ju bra, nu händer det lite grejer.. vad tror ni kommer hända i nästa del?


Kommentarer:
#1: Cissi xx

Asså åååh du är så sjukt himla bra! Du överasskar mej med varje kapitel! Jag visste inte att det kunde bli bättre än vad der redan var men du visa mej fel xD Älskar sätter du skriver på och din novell är fläckfri! Älskar den xx <33

2012-11-12 @ 01:01:13
#2: ayya

Oh du skriver så bra jag började nästan gråta du skriver underbart

2012-11-12 @ 19:41:40
#3: :D

meeeeer!!

2012-11-12 @ 20:03:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: