onednovellstorys

2012-10-02
23:35:26

Stole my heart - kapitel 14
Sista andeblicken:
 Dagen gick hyvsat snabbt och jag kunde inte längta mer efter Sötnos att jag nästan halvsprang hem till Liam. När jag kom ditt satt Liam och snackade i telefon och Zayn satt och gullade med Sötnos. 
- Du är verkligen bra med henne sa jag till honom. 
- Äsch man blir så när man är lite kär sa han och kramade min lilla valp.


 
 
 
 
 

- Vem är det Liam prtar med? Frågade ajg när Liam gick in i ett annat rum för att prata ostört.
- Danielle skulle jag tror, de bråkar just nu.
- Jaha vad synd sa ajg och kramde Sötnos.
- Fast mellan dig och Niall verkar det gå bra sa Zayn och flinade, jag kände hur färgen på mina kinder blev starkare.
- Varför säger du så vi är bara vänner sa jag och försökte få färgen att försvinna.
- För att han pratar om dig varje gång han får chansen och ni båda får det fånigaste flinet när man nämner den ändra säger han samtidigt som han knuffar mig retsammt på axlen.
- Du skojar med mig.
- Jag lovar dig om du går och ringer på hans dörr nu utan att han vet om det skulle ha bli hur glad som helt och få sitt fåning flin, Zayn flinade han retades med mig.
- Okej jag gör det sa jag lyfte upp Sötnos, ropade hej då till Zayn och Liam och gick ut och raka vägen ner till Nialls dörr.

Jag tog ett djupt andetag sedan knackade jag på, dörren öppnades och där stog Niall i bara kalsonger, jag började omedelbart gapskratta och Niall blev röd i hela huvudet och sprng in på sitt rum för att ta på sig något samtidigt som han sa att jag kunde komma in, och Zayn hade rätt när han kom ut med jeans och en vanlig tröja hade han ett stort filn.
- Vad gör du här frågade han mig när han kramde mig hej.
- Liam har passat min hund sa jag samtidigt som Sötnos sniffade på Nialls strumpa. han böjde sig ner och hälsade på henne, hon började genast slicak försiktigt på hans fingertoppar lukt av matt skulle jag gissa.

 

Efter en stunds av prat började vi prata om balen som skulle hållas om en månad.
- Har du hittat en klänning? Frågade Niall.
- Kanske, jag har inte bestämmt mig än men jag tänker do it big eftersom det är en sån stor bal.
- Tur att man bara behöver en kostym då sa han med en självbelåten min, jag slog en av kuddarna på honom.
- Orättvist sa jag och gjorde en ledsen min. Han skrattade åt mig.
- Kan du dansa då?
- Vals? frågade jag. Ja lite fast jag har nog glömt de mesta jag har inte gjort de sedan jag var femton.
- Kom jag ska lära dig sa Niall och drar upp mig på vardagsrums golvet, Sötnos ligger på soffan och sover djupt. Han går fram till datan och sätter på en låt, jag hör direkt vilken det är Ed Sheeran - Give me love.

 

 ( tryck på länken för att starta låten som ska spela till när man ska läsa resten innan ni forstätter att läsa. TRYCK PÅ LÄNKEN)

http://www.youtube.com/watch?v=XF2AlO8cKbE

 

 

Han satte försikgit min ena arma på ahns axel och sin på min höft och våra fria händer samanflätas. Jag minns lite av dansen och vi rör oss tyst genom rummet, han snurrar mig en gång och min klänning snurrar runt han drar in mig till hans kropp och jag kommer farligt nära. Vi fasnar så vi rör oss inte mcyket sedan, det vibrerar i hela min kropp och för varje cm jag och Niall rör oss är det som en stöt flyger igenom min kropp. Det känns som om min kropp värker efter honom, vill bara ha han när mig, fast det måste vara omöjligt, det hade gått för kort tid för mig att börja bli kär i någon annan i Niall Horan av alla människor.

 

Vi dansade sakta och han gjorde en lite böjning med mig så jag lutade mig några cm bakåt och vi tittade varandra i ögonen, och jag kände att nu skulle det hända Nialls skulle kyssa mig nu. Han kände nog samma sak för hans läppar närmade sig min och när de var någon cm ifrån mina när ajg kände hans andedräkt mot min hud, hörde jag ett skällande ljud och Sötnos som drog i mina strumpbyxor. Jag förstod att hela grejen hade gått förlångt jag tog upp Sötnos i famnen slängde en stressad blick på Niall sa hej då och sprang ut ur hans lägenhet samtidigt som jag hörde Ed Sheeran sjunga vidare på kärleks låten i mitt huvud.


 

Grejen med låten som ska spelas under kapitelet... jag har sett att man kan göra så det spela samtdigt som man läser men jag vet inte hur man gör så ni får bara trycka på länken och läsa sedan eller något.. för jag har ingen aning hur man ska göra. Jag försökte i alla fall..


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: