onednovellstorys

2012-10-05
23:34:43

Stole my heart - kapitel 15
Sista andeblicken:
Vi dansade sakta och han gjorde en lite böjning med mig så jag lutade mig några cm bakåt och vi tittade varandra i ögonen, och jag kände att nu skulle det hända Nialls skulle kyssa mig nu. Han kände nog samma sak för hans läppar närmade sig min och när de var någon cm ifrån mina när jag kände hans andedräkt mot min hud, hörde jag ett skällande ljud och Sötnos som drog i mina strumpbyxor. Jag förstod att hela grejen hade gått förlångt jag tog upp Sötnos i famnen slängde en stressad blick på Niall sa hej då och sprang ut ur hans lägenhet samtidigt som jag hörde Ed Sheeran sjunga vidare på kärleks låten i mitt huvud.
 


 

Jag kände mig rätt korkad när jag gick hem och att jag skämdes, jag kunde inte undivka Niall för evight det var omöjligt eftersom Liam och jag hade kommit överns om att han skulle passa Sötnos när jag jobbade han skulle hämta henne på morognen och jag efter jobbet. Jag hade kommit hem och lagt mig på soffan och slog huvudet i en av de mjuka kuddarna som en privat show för Sötnos om hur korkad jag var, varför hade jag bara sprungit där ifrån, varför?

 

Min mobil plingade till men jag kände mig för feg att titta vem det var, tänk så var det Niall jag var för feg för att veta vad han hade skrivit fast efter en stund tog jag mod till mig och tittade vem det var och det var Felicia. En suck av lättnad kom ut ur min kropp jag läste snabbt vad hon hade skrivit och log * Tjenare snäckan hörde att du också skulle till den bal grejen, jag Danielle och Eleanor ska ut och kolla klänningar imorgon du kan väl följa med ? :) ** jag trodde inte Felicia var den personen som gillade att shoppa men alla kunde ha fel, mina fingrar kanppade snatt in ett svar * Tjenare gumman, jag tror det måste bara snacka lite med Liam först han ska passa min hund medans jag jobbar :) ** hennes svar kom snabbt * Okej, men hör av dig till mig när du vet men jag kan nog itne smsa mer nu Harry tycker mobilen stör våran '' filmkväll'' ;) **. Jag skrattade åt det sedan smsade jag Liam och frågade om det var okej om han kunde passa Sötnos lite längre eftersom vi skulle ut och handla han svarade snabbt ja och jag smsade Felicia att det gick bra sedan satt jag på facebook och twitter en stund och såg att Felicia hade tweetat * Shopping with my girls tomorrow, can't wait :) *'. Jag log och svarade henne snabbt * it's gona be crazy ;) **.

 

 

Jag och Felicia hade kommit översen om att hon skulle hämta mig på jobbet när jag hade slutat för att sedan köra till vår shopping destination. När jag såg vilken gata hon svängde in på blev jag nervös och harklade.
- Jag tror vi får åka till top shop eller något efter. Hon tittade konstigt på mig.
- varför då?
- Jag har inte råd att handla här sa jag ännu m,er nervöst, jag passade inte in i deras livstill. Men till min förvåning skrattade hon.
- Det är itne nog många som har, men vi blir sponsrade och vi fick en extra plats i fall vi visste att någon annan skulle komma och du ska ju ditt så vi tyckte att du kommer få den. Vi lånar bara kläderna så affärerna får reklam och du kommer ju synas så reklam sa hon och blicnkade mot mig. En lättnad lämnade mitt börst jag kanske skulle kunna få se ut som en prinsessa på en bal, min bal i nian hade allt bara blivit fel med kläder och hår.

Felicia parkerade och vi hoppade ur, utanför en av parkeringarna stog en tjej med stort lockigt hår och en med brunt Danielle och Eleanor, de vände sig om och när de såg Felicia vinkade dem.
- Hallå bruden sa Eleanor när vi kom fram och kramde Felicia sedan vände hon sig till mig och tog fram handen.
- Eleanor sa hon med ett underbart leende.
- Cissi jag har hört massor om dig.
- Jag har också hört mycket om dig.
- Hej Cissi sa Danielle nu och kramade mig.
- Hej Danielle sa jag och kramde tillbaka.
- Ska vi in sa Felicia och nickade mot dörren.

 

Butiken var bara lyx, lyx lyx. När jag steg in kändes det bara att jag inte hörde hemma där, fast de andra steg ovant fram till en av kvinnorna som arbetade där hon nickade direkt och visade oss till ett rum med mjuka soffor och champange. Vi satte oss ner och massa kläder kom ut, alla förklarade hur de ville ha det Danielle och Eleanor ville ha något som verkade passa dem och snyggt, Felicia sa något som döljde magen för hon hade varit väldigt uppblåst den senaste tiden, tydligen skulle de inte berätta än att hon var gravid. Jag svarade att jag bara ville se ut som en prinsessa. en modern prinsessa. Alla de andra provade kläder för mig och alla såg fantastiska ut i allt de testade. Tillsut blev det min tur jag fick testa massa klänningar vissa såg ut som bröllops klänningar men vara bara balklänningar men tillslut hittade vi den. Till och med jag var tvungen att kolla två gånger för att se om det var jag.
Nu kunde jag inte längta mer till balen, snart var det dags för min sagodebut.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: