onednovellstorys

2012-10-08
17:27:00

Stole my heart - kapitel 16
Sista andeblicken:
Tillsut blev det min tur jag fick testa massa klänningar vissa såg ut som bröllops klänningar men vara bara balklänningar men tillslut hittade vi den. Till och med jag var tvungen att kolla två gånger för att se om det var jag.
Nu kunde jag inte längta mer till balen, snart var det dags för min sagodebut.
 

 
 ( Bild ett, Felicias vita klänning, Blid två Eleanors rödvita klänning, Bild tre Danielles ljusgrönaturkos klänning, Bld fyra, rosa korsetklänning med awesome släpp Cissis klänning. Bild fem Niall och Cissi när de dansar, BIld sex Niall och Louis på balen) 
 
 
 
 
 

 

Att undvik Niall hade varit enklare än jag trodde Liam hade förstått hur jag kände mig och började möta mig ett kvarter från deras hus när jag skulle hämta Sötnos i en månad nu. Och nu var det dags min baldebutt och eftersom Will skulle med mig kunde jag inte ha han att passa Sötnos och jag hade tillslut övertalat Charles att låta hans flickvän passa henne. Just nu var jag påväg till en stylist som skulle fixa till mig och min klänning var där sedan skulle en bil hämta mig och sedan Will och köra oss till balen där vi skulle medela inte hela kvällen. Det skulle filmas idag och läggas upp på vår radios hemsida.
Hos stylisten gick allt lätt hon gjorde en smokig eye på mig och rött läppstift och satte upp mitt hår i en mjuk krona med några lockar som hängde i ryggen på mig. Sedan tog jag långsamt på mig klänningen och den satt perfekt, tänk att lilla jag, på snart tjugotå år skulle på en riktig bal. Jag drog på mig de högklackade skorna och tog min lilla väska och gick ut till bilen som hade kommit, Will stog utanför och väntade på mig han såg ur snygg ut i sin svarta kostym. han tittade upp och såg mig han såg häppen ut.
- Shit, Cissi du ser fantastisk ut. Jag rodnade lite.
- Tack Will du ser inte så dålig ut du heller. Han flinade och öppnade bil dörren för mig.
- My lady sa han.
- Sir sa jag och flinade och hoppade in, detta skulle bli en magisk natt.


Väll ute vid parlamentet var det full rulle, och tillslut kom killarna men sina tjejer, alla killar hade kostym på sig Niall och Louis gråa med en vit shorta, Zayn, Liam och Harry hade svart och Harry hade en fluga. Tjejerna såg också otroliga ut, Felicia hade en vit klänning som hon inte kunde bli snyggare och den döljde också hennes mage, Danielle i sin ljus gröna och Eleanor i sin röd vita. Vi fick inte snacka med dem just då men vi skulle ju hinna träffas där inne. Vi filmade under middagen där vi satt med resten av pressen, Niall hade inte sett mig än tur det jag visste inte hur jag skulle hantera det. Springa hade ju kanske funkat om jag inte hade världens klackar på mig. När middagen tog slut fick vi lite fritid och vi skulle komma lite då och då för att göra ett snabbt repotage.
- Vill du dansa? frågade Will mig och räckte sin arm till mig.
- Såklart sa jag och vi valsade omkring på det fulla dansgolvet. Då och då stötte vi på några vi kände, när vi valsade förbi Harry och Felicia sa hon bara en sak.
- Han är vid baren sedan drog Harry iväg med henne. Jag släppte Wills händer, han tittade på mig.
- Jag måste ta lite dricka sa jag men han fattade att jag ljög.
- Visst det säger vi sa han blinkade till mig och gick där ifrån, jag gick fram till baren och där stog han med Louis och Eleanor, hon såg mig och fattade vinklen hon började dra i Louis och de var snart ute på dansgolvet.


Jag stannade två meter från Niall som nu vände sig mot mitt håll och han stannade till när han såg mig, hans ögon spärrades upp och hans mun öppnades av häppnad. Och där stog vi och bara tittade på varandra, jag kände hur mitt hjärta ökade takten och jag kände hur mina händer svettades. Men eftersom inte det hände något utan vi bara stog och tittad på varandra så tillslut gick jag iväg ut mot dansgolvet. Hur kunde jag vara så dum och tro att han skulle göra något han skulle såklart inte vilja prata med mig igen efter vad jag hade gjort mot honom. Då kände jag en hand som tog tag i min och jag blev dragn mot nog och där stog Niall och han tog tag i mig och vi började dansa.

 

 

 

 

Låten som spelades gjorde som om det kändes om vi var med i en film det kändes som om det bara var vi på dansgolvet och ingen annan. Vi dansade precis som vi hade gjort hemma hos honom fast närmare varandra som om vi inte ville komma för långt ifrån varandra. Jag gjorde en piruett men var snabbt tillbaka i hans famn igen då han viskade,
- Du ser helt fantastik ut, jag tappade andan när ajg såg dig. Sedan gjorde han den lilal böjningen igen och hans läppar närmade sig åter en gång men denna gånegn flyttade jag mig inte utan lät dem möta mina.
Det var som om allt stannade som om tiden och människorna runt omkring oss försvann. Nialls läppar var varma och det kände som mina och hans var perfekta för varnadra, vi kysstes ett bra tag innan han smög inns sin tunga i min mun och allt blev bättre, jag kunde inte ha önskat mig något bättre än detta. Niall kysste mig och det var allt som räknades. Tillslut läppnade hans läppar min och vi log mot varnadra och jag la armana runt hans axlar istället för att dansa vals jag ville vara så nära honom som möjligt. Han omfanade mig tillbaka och jag tittade ut på dansgolvet vi stog precis i utkankten av det och på andra sidan stog Zayn och Felicia och gjorde en high five och tittade på oss men när det såg att jag tittade började de direkt dansa med varnadra och försvann ur mitt synfält. Niall pussade mig på kinden och jag blev varm igen.

Niall bestämmde sig för att åka med mig hem för han kände att han behövde berätta en sak för mig, fast det verkade som om orden blev tjock i hans hals varje gång han försökte säga dem, tillslut stog vi utanför min port.
- Niall vad är det? Frågade jag tillslut. Han tog ett djupt andetag.
- Vi åker till USA imorogn och ska stanna där i fyra månader.Han tittade på mig och jag kände hur tårnarna kom till mina ögon jag släppte Nialls hand och sprang in igenom porten och jag hörde att han kom efter mig.
- Cissi ropade han. Jag svarade inte när jag nästan var vid min dörr var det någon annan som ropade på mig.
- Cissi sa en djup mans röst, och rösten hörde till mannen som stog fram mig och min dörr nu.
- John? sa jag förvånat.

 

 

Kommentar:
#1: :D

meeer !! :D

2012-10-10 @ 17:51:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: