onednovellstorys

2012-10-10
20:35:00

Stole my heart - kapitel 17

Sista andeblicken:

- Vi åker till USA imorogn och ska stanna där i fyra månader.Han tittade på mig och jag kände hur tårnarna kom till mina ögon jag släppte Nialls hand och sprang in igenom porten och jag hörde att han kom efter mig.

- Cissi ropade han. Jag svarade inte när jag nästan var vid min dörr var det någon annan som ropade på mig.

- Cissi sa en djup mans röst, och rösten hörde till mannen som stog fram mig och min dörr nu.
- John? sa jag förvånat.


 

 


Jag kunde inte fatta det John stog framför mig nu, jag hade inte pratat med honom på två månader, han såg inte så annerlunda ut hans hår hade blivit längre och han hade nog inte rakat sig på någon vecka och hans kläder var smutsiga och det fanns något annt på dem.
- John är det blod på din tröja? Frågade jag och tittade förskräckt på honom.
- Äsch det är inget sa han och försökte torka bort det med handen. Samtidigt då kom Niall upp bakom mig.
- Cissi sa han men hans röst dog ut, han stirrade på John han visste mycket väl vem han var och hur han såg ut. John sitrrade tillbaka men vände sig tillslut mot mig som stirrade på båda två.
- Vi behöver prata sa han lugnt.
- Om vadå sa jag och kände ilskan stiga inom mig. Jag kände Nialls blickar eftersom vi pratade svenska.
- Snälla Cissi bara några minuter jag vill göra upp för det jag gjorde mot dig. Jag blev mer sur. Jag gick fram till honom och gav honom en smäll på kinden, min handflata stramade efter det sedan började jag slå honom på resten av kroppen samtidigt som jag sa.
- Du tror att du bara kan komma hit efter två månader och försöka fixa allt, va du förstörde det inte jag varför skulle jag lyssna på dig?! halv skrek jag. Jag hade slutat slå på honom och gått några steg bakåt.
- För du har alltid haft en stark tro på att alla förtjänar en andra chans sa han och tittade på mig, det var sant jag suckade jag gissade att jag skulle vara tvungen att prata med honom. Jag gav honom nycklen.
- Gå in jag kommer strax sa jag argt mot honom han tog den och slank in i lägenheten. Kvar stog Niall och jag och tittade på varandra.

 

 

- Så vad ska ni göra? frågade han tillslut.
- Prata sa jag och kände hur tåranra brände bakom ögonlocken.
- Verkligen efter allt han har gjort mot dig sa Niall och han lät arg.
- Niall du förstår inte jag har varit tillsammans med honom i åtta år, han har varit allt för mig.
- Så det som hände innan betyde inget för dig? Sa han och tårar började rinna ner för hans kinder.
- Jo Niall, men du ska iväg imorogn och vara borta fyra månader, jag har svag just nu jag skulle ttne klara av det Niall du måste förstå att jag är svag just nu att allt inte är så enkelt, du kan gå runt hörnet och hitta en ny tjej, du behöver inte välja mig jag förstår inte ens varför sa jag och kände hur mina trårar ran nu. Vi tittade bara på varandra nu, tillslut sa han tyst.
- Men Cissi sedan dog hans röst ut.
- Niall vi får ta detta en annan gång, ha det bra i USA sa jag och gick in till min lägenhet och grät och jag kände Johns armar runt mig som om han ville trösta mig, men jag knuffade bort honom tog av mig skorna och gick in i vardagsrummet.

 

 

Nialls perspektiv:
Hon gick in och stängde dörren bakom sig och lämnade mig kvar där, jag kände hur tårarna kom snabbare nu. Jag hade varit rätt korkad jag skulle nämnt detta med USA tidigare men jag ville verkligen inte att de skulle förstöra men det hade det gjort, och vad hade John gjort där att han var där gjorde det allt värre. Jag hade ju inte planerat att göra något ikväll men när jag såg henne hade hon varit hjärtslitande vacker och tagit andan ur mig, jag visste inte hur jag inte skulle kunnat ha kysst henne. Det verkade omöjligt att inte ha gjort det.
Jag gick ut mot bilen som väntade på mig och hoppade in, den skulle ta mig hem mot mina packade väskor som skulle ta mig bort här ifrån det kanske var det bästa för tillfället. Fast hennes ord ekade fortarande i mitt huvud som omhon stog framför mig igen och sa det igen * Du kan gå runt hörnet och hitta en ny tjej du behöver inte ens välja mig, jag förstår inte ens varför*. Det hade gjort ont, hon förstod nog inte vilken underbar tjej hon var hon var rolig,snäll,vänlig och hon var vacker också. jag ville inte ha någon annan jag ville ha henne men jag kunde tydligen inte.
Bilen stannade utanför vårt hus och jag gick in i trappen, jag ville prata med någon men vem. Felicia och Harry hade flytta tillbaka till deras lägenhet Louis var säkert med Eleanor och Liam med Danielle och Zayn hade försvunnit från balen, jag kunde alltid ringa någon. Jag kom in i min lägenhet tog upp mobilen och ringde.
- Hej Niall vad är det? sa Liam och lät ledsen.
- Hej Liam, gråter du sa ajg sedan för det lät som det.
- Ehh, kanske sa han tyst.
- Ska jag komma över så kan vi gråta tillsammans?
- Vad har hänt?

- Jag kommer över så berättar jag sa jag och la på och gick sedan över till Liams lägenhet.

 


Kommentar:
#1: :D

meeer så himla spännande !! :D

2012-10-11 @ 20:31:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: