onednovellstorys

2012-10-11
21:40:00

Stole my heart - kapitel 18

Sista andeblicken:

Bilen stannade utanför vårt hus och jag gick in i trappen, jag ville prata med någon men vem. Felicia och Harry hade flytta tillbaka till deras lägenhet Louis var säkert med Eleanor och Liam med Danielle och Zayn hade försvunnit från balen, jag kunde alltid ringa någon. Jag kom in i min lägenhet tog upp mobilen och ringde. 
- Hej Niall vad är det? sa Liam och lät ledsen.
- Hej Liam, gråter du sa ajg sedan för det lät som det.
- Ehh, kanske sa han tyst. 
- Ska jag komma över så kan vi gråta tillsammans?
- Vad har hänt?

- Jag kommer över så berättar jag sa jag och la på och gick sedan över till Liams lägenhet.


 

 

 

 

Cissis perspektiv:
Jag gick in på mitt rum och drog av mig klänningen och la den försiktigt på sängen och drog sedan på en stor tröja och shorts och gick sedan ut till John som satt på soffan.
- Vad vill du John? Frågade och stirrade argt på honom och satte mig så långt ifrån honom det gick.
- Jag vill försöka igen Cissi, det jag gjorde var dumt han tittade mig rakt i ögonen när ahn sa det, det gjorde ont men kändes bra jag hade saknat John men han hade sårat mig mycket.
- Du verkar tro att du bara kan valsa in här och göra vad du vill, att jag ska kasta mig över halsen på dig och säga ja att ta dig tillbaka, du var otrogen mot mig du kastade bort ett helt förhållande som vi hade byggt upp.
- Det var inte meningen sa han då, det var dumt.
- Inte meningen? Så vadå hon våldtog dig eller? Eller sov du och hon drog ner byxorna på dig och låg med dig? Det var visst meningen annars hade du fan inte gjort det, om du verkligen hade älskat mig hade du inte gjort det. Jag undrar bara vad som fick dig att göra det för det var inte jag. ALTT JAG NÅGONSIN GJORDE VAR ATT ÄLSKA DIG! skrek jag rakt mot honom. Han stirrade på mig hans visste itne vad han skulle säga väl.
- Cissi sa han tillslut. Det var dumt av mig jag fattar de och jag skulel aldrig ha gjort det jag vet men gjort är gjort och jag ångrar mig när du kastade ut mig gick inte ens till henne som du sa jag har bott på ett hotel och slutade prata med henne då. Sedan har jag föröskt prata med dig men jag har inte vågat. Och sedan har jag sett och hört att du har hängt massa med de killbandet och spreciellt med han killen som var här nu innan, NIall eller vad ahn heter. Har du gjort något med honom? Frågade han nu och tittade på mig som om han var sårad, han hade ingen rätt att vara sårad.
- Det angår inte dig ett dugg vad jag har gjort och inte har gjort med honom. Han fattade att jag hade gjort något han kände mig, han hade spenderat åtta år med mig.
- Okej men jag är här för att jag vill försöka på riktigt jag är redo att göra allt för dig, här och nu sa han och tittade allvarligt på mig.
- John du tror väl inte att jag kan svara på det nu? Jag kan inte svara på det nu, för som jag känner just nu vill jag slå ihjäl dig.

Han suckade och tog upp två saker ur fickan och la de på bordet framför oss.
- När du har bestämmt dig kan du ringa mig, kom ihåg jag är redo att göra allt för dig sa han och lutade sig försigt fram mot mig och kysste mig sanbbt på kinden.
- Sluta John sa jag tyst.
- Jag har saknat att göra det sa han och gick jag hörde dörren smälla bakom honom när jag tillslut tittade på vad han hade lagt på bordet, en lapp med hans nummer på och en lite blå ask.

 


Kort kapitel ajg vet, men det blev två på raken, jag har massa ideer nu till denna novell eller ja massa jag har en stor ide till vad osm kommer att hända. Hoppas ni tycker om det hittills komentera vad ni tycker och vad ni tror kommer att hända.

Kommer hon att välja JOhn  igen eller kommer hon vänta på Niall eller göra något helt annat?

minst sex komentarer så kommer nästa kapitel ut på fredagkväll eller tidigt på lördag morogn, lovar!


Kommentar:
#1: :D

så otroligt braaa mera !! :D

2012-10-12 @ 16:53:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: