onednovellstorys

2012-10-20
12:58:00

Stole my heart - kapitel 21

Sista andeblicken:

Felicias perspektiv:

- Hon är borta ropade jag ut i rummet, hennes vän Patric var där inne så jag gav lappen till honom. 
- Detta fixar vi sa han och log. 
- Du verkar inte så leden över detta sa jag till honom.
- Inte du heller sa han och höjde ena ögonbrynet. Jag skrattade och Harry kom fram till mig och tog min hand. 
- Jag gisar på Niall sa han. 
- Galna ungdomar sa jag bara och flinade igen.

 

 

 


 

Cissis perspektiv:
Efter jag och Niall blivit ett, hade vi smitit ifrån bröllopet jag hade gjort en liten runaway bride. Vi hade åkte in om mig snabbt och jag hade slängt ner lite kläder i en väska, med lite smink och min tandbortse också allt jag behövde för några dagar borta. Sedan åkte vi hem till Nialls lägenhet. Inte bästa gömnstället, men John var rätt korkad han skulle aldrig tänka på detta. Niall och jag hade inte sagt mycket under hela resan och tystnaden fortsatte in i hans lägenhet. Där jag hade varit många gången utan att det var tyst.


- Jag ska gå och byta om sa jag och pekade på min klänning som jag fortfarande hade den på mig.
- Ja klart, jag tar fram drinkarna sa han och blinckade. Alkohol det behövdes, det hade varit en lång dag, jag hade övergett mitt eget bröllop, jag hade blivit ett med Niall, och jag hade lämnat John för alltid, det var den bästa känslan.


Inne på Nialls badrum klädde jag av mig allt, klänningen, korseten, trosorna strumpebandet allt, och drog på mig mjuka slapp trosor och en bh, med ett par jeans och en stor mysig tröja och drog sedan på mig mina uggs, de var så härliga det kändes som om man gick på moln. Sedan la jag ner klänningen i sitt fodrall och gick ut och hängde försiktigt upp den i Nialls garderob, den hade inte så mycket i sig ändå.

 

Sedan gick jag ut till köket där NIall satt med en wiskhy flask coh två glas.
- Du drar in de stora grejerna ser jag sa jag och satte mig ner och fylle upp mitt glas.
- Det är en dag att fira sa han och log.
- Varför då sa jag och svepte mitt glas det brände duktigt i halsen.
- För nu får jag äntligen bjuda ut dig på en dejt sa han och blinckade och fyllade på mitt glas och sitt eget.
- En dejt?
- ja en dejt sa han och skrattade.
- Okej, det funger utmärkt för mig. Han log åt det, sedan hjöde han sitt glas.
- Nostrovia sa han och våra glass klirrade mot varandra.


Kommentarer:
#1: :D

GRYMT!!!:D

2012-10-21 @ 19:52:43
#2: Moa

JÄTTE bra längtar efter fortsättningen!

2012-10-25 @ 18:23:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: