onednovellstorys

2012-10-25
19:55:00

Stole my heart - kapitel 22
Sista andeblicken:
- En dejt?
- ja en dejt sa han och skrattade. 
- Okej, det funger utmärkt för mig. Han log åt det, sedan hjöde han sitt glas.
- Nostrovia sa han och våra glass klirrade mot varandra.


 

 
 

Jag vaknade nästa morgon i Nialls säng, jag tittade brevid mig ingen Niall där inte. Jag reste mig upp och såg att jag hade samma kläder som igår på mig, jag suckade jag hade nog bara gått in och däckat. Men är Niall? Jag gick ut och såg honom ligga och sova i soffan, han var otroligt söt när han sov, han låg och snusade försiktigt. Jag kände att jag fortfarande var trött och valde att lika bra sova några timmar till så jag gick tillbaka till Nialls säng och somnade om.

 

Niall väckte mig några timmar senare och jag hoppade in i duschen, idag skulle vi gå på dejt, han vägrade också säga vad vi skulle göa det var inte bra för jag visste inte hur man ska klä sig till överaskningar. Så när jag stog framför min väska var det svårt fast tillslut valde jag att hålla det enkelt. Svarta jeans, en vit v-ringad tröja och min skinnjacka till det. Jag minkade mig snabbt innan jag gick ut till Niall han var redan klar

- Kom så går vi ut och äter frukost, jag har inget hemma sa han och flinade.

- Jag borde ha fattat de sa jag och skrattade och vi stack ut. Vi hittade ett bageri och åt bullar och drack te, sedan sprang vi runt i London och på väg hem frågade han mig

- Så är du redo för dejten ikväll?

-Va sa jag förvånat. Jag trodde detta var dejten. Nu var det hasn tur att se förvånad ut.

-Nej verkligen inte, tror du jag är så oromantisk.

-Jag vet inte, där jag kommer ifrån hade detta räknats som en dejt.

-Folk är inte så uppfinningsrika där.

-Verkligen inte sa jag och flinade.

-Jag lovar det kommer bli romantiskt sa Niall coh blinckade.

-Okej, bara du inte lagar mat, jag har hört hur de andra har pratat om din matlagning. Han började skratta.

-Okej jag lovar sa han och flinade.



 

När vi kom upp i lägenheten sa han att vi skulle åka om en timme. Åka? Var skulle den galna blondinen ta mig nu. Jag gick in på hans rum och drog fram en klänning jag hade köpt idag, det är en vit kläning rätt enkel med lite broderi och sånt. Den var så fin och den satt perfekt. Och den kändes perfekt för en dejt med Niall. Men vädret litade jag inte fullt på fast det var början av April och det var väldigt varmt för att var det. Så jag packade ner en väska där jag la ner en tjocktröja. Jag satte mig framför speglen. Jag försökte fixa till håret så det skulle ligga lite snygagre än vanligt, det gick inte så satans bra så jag strundtade i det tillslut. Jag sminkade mig lite extre och satt och väntade tillslut knackade Niall på och drog ner mig till bilen. Vi åkte en bra bit och ko utanför London till en liten skog där han stannade och allt jag kunde tänk på var insekter så romantisk var jag. Han öppnade bilens bagelucka och tog fram en stor korg och log mot mig.

-Kom sa han och nicke mot en stig

-Men det finns insekter sa jag och log blygt.

-Jag lovar att jag ska skydda dig sa han och blinckade, jag skrattade man kune inte låta bil.

 

Vi gick en bit neråt och kom till en liten bras plat eller vad man skulle kalla det, det såg out som något scuterna skulle ha sin läger eld på kvällarna. Det fanns några trästockar som bämkar och en liten brasa. Efter som det var vid skymning tände Niall brasan direkt, det var otroligt mysigt. Han satte ner brevid mig och öppnade korgen där fanns läsk och jordgubbar vad jag kunde se, jag log detta var verkligen gulligt. Han tog upp jordgubbarna och drickan sedan  hällde han upp det i två glas och vi satte dem brevid varandra.

-Gapa sa han och tog upp en jordgubbe ut lådan, jag gapade lydigt och smakade snart en söt smak i munnen, jag log.

- Gott sa jag och svalade. Din tur sa jag sedan och tog upp en jordgubbe. Niall tittade på den som om han skulle kunna äta upp den med blicken, jag flinade å det och för att reta så precis när den var i hans mun drog jag den till min mun istället och åt upp den.

-Hallå orättvist sa han och tog tag i mig och började kitla mig. Jag försökte göra motstånd men han vann och det slutade med att jag låg ner i hans knä, jag räckte ut tungan mot honom och sedan var hans läppar mot mina, det kändes lika underbart varje gång.

-Du smakar jordgubbe sa han när han drig bort dem från mina.

-Du smakar ingenting sa jag och flinade.

-Aa men gissa varför sa han och skrattade.

 

 

Vi satt och pratade en stund innan han från ingenstans drog fram sin gitarr från ingenstans. Sedan började hans spela jag kände genast igen melodin, jag log och han började sjunga.

-I've tried playing it cool, Girl when I'm looking at you, I can never be brave. Cause you make my heart race. Shot me out of the sky, You're my Kryptonite, You keep making me weakYeah, frozen and can't breathe, Some things gotta give nowCause I'm dying just to make you see. That I need you here with me now Cause you've got that one thingSo get out, get out, get out of my head and fall into my arms instead, I don't, I don't, don't know what it is, But I need that one thing. And you've got that one thing. Now I'm climbing the walls but you don't notice at all that I'm going out of my mind all day and all night. Some things gotta give now cause I'm dying just to know your name and I need you here with me now, Cause you've got that one thing- 

- Aww Niall sa jag och kramade om honom jag tänkte precis kyssa honom fast då såg jag en sak som fick mig att hoppa upp och skrika till.

 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: