onednovellstorys

2013-02-07
17:28:11

Nobody compares to you - Kapitel 19

Sista andeblicken: - Han frågade om dig. Snabbt tittar jag upp på Alexander. 
- Vad sa du
- Att du och Andy har flyttat till London att du för tillfället jobbar som modell är och är skit lycklig utan honom i ditt liv säger han och ler emot mig. 
- Ibland hatar jag dig men ändå tycker jag om dig. 
- Jag vet jag vet kom nu går vi och träffar Andy säger han och knuffar mig framåt.  

 


 

 
 

Tre dagar med min bror jag så otroligt snabbt, han var bara en av de personer som jag aldrig tröttnade på, kanske för att vi var tvillingar eller att vi hade en kemi. Under tre dagar hade vi gått på bio, varit ute i stan, lagat en ganska lyckad middag. I vanliga fall så brukar vi nästan bränna upp köket, idag skulle han hem men först med mig till jobbet, det var inget stort idag en rock fotografering om jag inte hade fel sedan skulle jag släppa av honom på stationen och åka hem och göra mig redo för min och Louis dejt ikväll.
Vi skulle hem till honom och laga middag och mysa, förhoppnings vis är han bättre på att lägga mat en vad jag är. Jag och Alexander tar taxin ner till platsen vi ska vara på, när vi kom ditt sattes jag direkt i sminkstolen och fick en mörk sminkning, de satte också in långt lös hår och klädde mig i svarta skinnbyxor en trasig tröja och en skinnjacka.
- Snygging säger Alexander och flinar till mig, jag räcker ut tungan åt honom, han gillar inte den sorts stilen han är mer inne för tjejer som gillat pike tröjor och skräddarsydda byxor, den mer snobbiga stilen om man ska säga de.

När jag va klar drog jag av löshåret och bytade om, sminket brydde jag mig inte om eftersom jag skulle duscha senare. Jag och Alexander tog ännu en taxi ner till stationen, jag bad den vänta på mig i en kvart eftersom jag bara skulle säga hej då till honom.
- Hej då snorunge säger han och ger mig en stor kram.
- Hej då kiosk säger jag och känner hur han ler, vi kramas hårade.
- Du får komma och hälsa p´å snart, mamma och pappa saknar dig.
- Jag saknar dem också, jag är ledig nästa vecka så jag hade planerat att kanske komma då.
- Bra, jag hälsar dem det säger han och ger min ännu en kram innan han går till sitt tåg, jag vänder mig om och sätter mig i taxin för att åka hem.


Väl hemma tar jag en snabb powernap och duschar och börjar göra mig redo, jag tar på mig en spets tröja med jeans och en snygg kofta ovan på. Till sminkningen gör jag lite som photoshoten idag jag gillade sminkningen faktiskt det såg annorlunda ut på mig och jag avslutade det med ett rött läppstift. Håret lät jag bara vara, jag tittade på klockan Louis skulle hämta mig om fem minuter, jag drar på mig ett bara svarta korta convers och en stor svara jacka och möter Andy i hallen.
- Var ska du?
- Hem till Louis svara jag, han flinar.
- Ha inte för kul bara säger han och blinkar. Jag smäller till honom på armen.
- Hej då Andy säger jag och går ner där Louis redan väntar.


Hemma hos honom börjar vi laga pasta cabronara, det går sjukt mycket bättre än vad det gjorde för mig och Alexander.
- Det är verkligen jätte gott säger jag och tar en tugga.
- Det är bara för att du var med säger han och ler emot mig.
- Verkligen inte. Hemma brukade jag och min bror nästan bränna upp köket när vi lagade mat så vi fick bara laga mat i mikron av mamma tillslut säger jag och Louis skrattar.
- Tur att jag var här annars hade du väl bränt ner stället.
- Förmodligen säger jag och ler.

Efter maten börjar Louis diska och jag sätter mig i soffan med datan och väntar på honom, jag klickar upp twitter och skrollar och ser något som jag inte väntade mig, jag skrollar lite mer och mitt hjärta slår snabbare och mina ögon fylls av tårar.  


Kommentar:
#1: :D

as braaaa!!!:D

2013-02-07 @ 21:24:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: