onednovellstorys

2013-02-20
20:49:44

Nobody compares to you - Kapitel 25

Sista andeblicken: 
Några timmar senare låg vi i sängen och Nate sov brevid mig och jag smög försiktigt upp och gick in i badrummet och satte mig på toalett stolen hur kunde jag fucka upp allt så här mycket om Andy eller vem som helt fick reda på detta skulle de tycka jag var dum i huvudet vilket jag tyckte att jag var. Jag öppnade locket på toaletten satte mig på knä och tryckte ner två fingrar i halsen, allt åkte ut, jag vet inte varför men just nu fick det mig att må lite bättre.  


 

 

Tre veckor senare:
Morgon igen, Nate hade varit här nästan varje dag. Vi hade betett oss som ett par, vi hade gått ut och ätit, handlat lagat mat hållit handen pussat varandra på kinden hållit om varandra och aj såklart haft en del sex. Men idag skulle Andy komma hem och då skulle Nate ut, jag visste fortfarande inte om jag skulle berätta det för honom, ja han var min bästa vän men jag visste att hans kulle bli arg på mig. Men en bästa vän stannar med dig genom allt, eller hur?

 

Jag tittade på klockan, snart två Andy skulle komma vid halv fyra lika bra att få Nate ut tidigare. Han stog just nu och klädde på sig, jag satt i sängen med hans skjorta på mig och väntade och tittade på när han klädde på sig han var väldigt snygg och hans kropp var väldigt vältränad och snygg. Han packade ner allt i sin väska sedan följde jag efter honom ut i hallen där han tog på sig skor och jacka.
- Så när träffas vi igen?
- Jag vet inte Nate, jag har inte bestämt mig för om jag ska berätta det för Andy än.
- Du bestämmer själv hur du ska göra med det jag ska inte pressa dig, jag ringer ikväll säger han pussar mig på pannan innan han drar in mig i en kram. Och när vi släpper taget om varandra så hör jag det jag inte vill höra, en nyckel som vrider om låset och låser upp, dörren öppnas och där står Andy. Allt jag tänker är, Well, I'm fucked.  Han stannar i dörr öppningen och stirrar på Nate och mig, om jag hade stått med ett tår dränkt ansikte och hållit på att kastat ut Nate ur lägenheten kanske jag hade kunnat förklara bort det för Andy men icke. Nu står jag här i Nates förstora shorta rufsigt hår och många små sugmärken på halsen, Andy fattar vad som hänt, han tar nu ett steg in i lägenheten och jag tar tillfället i akt och knuffar ut Nate och smäller igen dörren.


Jag tittar på Andy, han tittar besviket på mig suckar och drar handen lite argt genom håret.
- Varför Alex varför? Säger han tillslut.
- Jag vet inte säger jag och jag känner tårarna komma jag hatar när Andy blir arg på mig.
- Du vet inte? Hur kan du inte veta.
- Jag stötte ihop med honom när jag var hemma han ville prata och jag kände mig så förstörd just då att jag gick med på det, fast här i London, och en sak ledde till det andra. Jag vet inte Andy jag vet inte varför skriker jag.
- Jag förstår mig inte på dig, du har klarat dig så bra utan honom, och nu tar du tillbaka honom.
- Han har ändrat han, han beter sig inte ens inärheten som innan.
- Men Alexandra hur kan du tro på de.
- Han tatuerade in min bokstav Andy, han tatuerade in min bokstav och sa att han alltid skulle älska mig skrek jag nu. Andy tittar lite chockat på mig.
- Jag kommer inte vilja prata om det jag kommer inte vilja se honom, när han ska vara här ska du säga till mig så jag kan sticka här ifrån, även om du är villig till att ge honom en andra chans så kommer inte jag gör det.
- Tack Andy säger jag och ler svagt.
- Nu tycker jag faktiskt lite synd om Louis säger Andy och tittar på mig. Just det Louis jag hade inte tänkt på honom på en dag nu eller något det var lite skönt.
- Vaddå då?

- Han har vari så nere sedan ni gjorde slut, Harry sa att han grät sig själv till sömns den först veckan över att han var så dum att han gick med på Eleanors villkor den helgen.
- Vilka villkor? Frågar jag och tittar upp på Andy.
- Eleanor hade hotat Louis att gå ut med att hon varit gravid i vevean de gjorde slut och att det var därför Louis hade gjort slut med henne för att han inte ville ah barn. Så hennes villkor var att de skulle vara tillsammans den helgen precis som det var innan annars skulle alla få veta de. Och Louis tänkte att alldeles för många skulle skadas och han ville inte ge bandet dåligt rykte över det så han gjorde som hon sa.
- När fick du reda på det?
- Igår han vägrade säga det men igår gjorde han det, han ville att jag skulle hälsa dig det, så nu kanske du förstår varför han gjorde som han gjorde säger Andy. Jag tittar ner i marken och känner tårarna som rinner ner för mina kinder. Andy karmar mig, jag säger att jag sak duscha, jag sätter igång duschen men innan jag hoppar in spyr jag.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: