onednovellstorys

2013-02-27
21:39:21

Nobody compares to you - Kapitel 27
Sista andeblicken:- Du och Louis då pratade ni? Det var faktiskt inte meningen att lämna er ensamma. 
- Vi pratade, men jag har pojkvän det kommer inte hända något, även om det gjorde så kommer det inte hända igen säger jag och sätter mig på Lisas soffa, hon sätter sig brevid mig. 
- Vad hände? 
- Han kysste mig och jag sa inte nej. Lisa jag saknar honom hela tiden men jag kan inte göra det igen eller jag vet inte säger jag och bryter ut i tårar hon karmar om mig och låter mig gråta ut.  

 
Lisas perspektiv:
Alexandra somnade tillslut på min soffa efter att ha fått gråta ut, jag kan förstå hur hon känner sig som jag hade uppfattat det så hade hon verkligen blivit kär i Louis i slutet men jag förstår också varför hon har svårt att kanske ta tillbaka honom det hade jag också haft. Jag tar upp min mobil ur min väska och går in i köket, jag har fått ett sms från Harry. '' Är du fortfarande med Alexandra? Hur mår hon, Louis är helt förstörd. Saknar dig hjärtat xx'', jag log stort hur kunde ett sms få mig att le som en dåre, jag knappade in mitt svar '' Ja hon sover i min soffa, hon var också rätt förstörd tänkte ringa Andy från hennes mobil och be han hämta henne, saknar dig också! ''. Jag lägger mobilen på bordet och går fram till Alexandras jacka och hittar hennes mobil hon har fått sms men jag vill inte snoka utan klickar upp kontakter och hittar Andy högst upp och ringer upp honom. Han svarar snabbt och jag förklarar vad som har hänt att hon är ledsen och somnade på min soffa hon har bilen här så ifall han kunde hämta henne och den, han svara ja och får min adress och säger att han är där om en halv timme. Jag går in till köket igen och ser att jag har ett nytt sms från Harry. '' Jaså , så kan man kanske komma över senare, du och jag sleepover? ;) '' jag fnittrar till av hans sms '' Visst gärna för mig, glöm nu din pyjamas kom en en timme ;) '', jag kan se hans min framför mig när han får smset hur han flinar till och biter sig lite i läppen. Jag värmer lite te vatten och väntar på Andy som kommer prick efter en halv timme. - Hej Andy säger jag när jag öppnar dörren. - Hej Lisa säger han och ler. Var är hon? - I soffan säger jag och pekar in i lägenheten. Andy går fram och väcker hennes försiktigt men hon verkar inre vilja, han suckar och kommer fram till mig igen. - Var är hennes jacka? - Här säger jag och ger den till honom. Vad är det som händer? - Hon vägrar gå upp eller hon har somnat så djupt att hennes medvetna säger åt henne att inte vakna för allt är värre när hon är vaken. - Så detta har hänt innan? Frågar jag förvånat. - Ja, när vi träffades första gången så var hon fortfarande jävligt knäckt efter Nate som hon är tillsammans med nu, detta hände ibland men det hände mest när han hörde av sig eller något påminde om honom svarar Andy han ser rätt arg ut när han pratar om Nate. - Du gillar inte Nate va? Frågar jag honom. - Nej, har aldrig gjort och kommer aldrig göra, han behandlade henne som skit och jag kan inte förstå varför hon går tillbaka nu nät hon har klarat sig så bra men jag gissar på att det har med Louis att göra, men jag respekterar hennes val men de betyder inte att jag kommer gilla honom. - Förstår dig jag gilla inte heller honom vi träffade honom snabbt i eftermiddags han ger mig kalla kårar, Harry gillar inte honom för andra anledningar. Andy börjar le. - Just det du och Harry, hur går det med de? - Bra han kommer hit snart säger jag och ler. . Men då drar vi då säger Andy går tillbaka till Alexandra sätter på hennes jacka och lyfter upp henne i sin famn och går. Det tar inte så lång tid sedan kommer Harry och jag möter honom i en lång kram, det hade bara gått några timmar men jag saknade honom redan, vilket var sjukt. VI sätter oss i soffan och jag lutar mig på hans axel och han stryker mitt hår. - Hur mår hon? Frågar Harry och jag förstår att han menar Alexandra. - Dåligt hon grät i timmar sedan somnade hon. - Louis gjorde ungefär samma sak. Fast han sa att han inte skulle ge upp utan försöka mer, han fattade att hon fortfarande hade känslor eftersom hon inte sa nej till kyssen. - Jag tror hon aldrig slutade tycka om honom utan att hon bara är förvirrad. . Jag känner samma säger Harry och böjer sig fram och kysser mig länge, jag älskar när han gör det, jag biter mig i läppen. Han ger mig en blick han tycker inte om när jag gör det och sedan kysser han mig igen mer hårt och passionerat. Vi fortsätter in i sovrummet. Alexandras perspektiv: När jag vaknar nästa dag ligger jag hemma i min säng, hur kom jag hit jag hade ju varit hemma hos Lisa, fast jag ser Andy ligga och sova brevid mig då förstår jag att han måste ha hämtat mig. Jag hade tur att ha en sådan bra vän. Jag tittade på klockan, den va tio jag gick för att göra frukost till mig och Andy, när han kom upp en timme senare stog det rykande varma pannkakor på bordet. - Vad ska du göra idag? Frågar jag honom. - Jag och Liam hade nog tänkt dra ut ikväll svara han. - Finns det en chans att du kanske kan sova hos honom? Frågar jag. Andy tittar på mig. - Ska han hit eller? - Ja svarar jag och tittar ner på min pannkakor. - Då sover jag där svara han. Var försiktigt nu A. - Andy vad ska hända. - Ja har bara en dålig känsla över det. - Andy börjar jag men han avbryter. - Jag har lovat att inte kommentera så jag ska inte säger han och ler emot mig och jag ler tillbaka fast jag också har en dålig känsla i magen. Vid sju tiden har Andy gått hem till Liam för att senare gå ut och Nate har kommit hem till oss, jag märker direkt att han är på dåligt humör vilket ger ett resultat av att de är tyst vid matbordet när vi äter, så när vi dukar undan och sätter inte disken i diskmaskinen frågar jag honom. - Nate vad är det? - Inget säger han men jag ser att han ljuger. - Du ljuger säger jag och tittar på honom. - Vem var du med igår frågar han. - Lisa säger jag och tittar på honom. - Vem var du med innan henne jag såg henne vid sex tiden fast i en trafikkö. Jag drar ett djupt andetag. - Louis viskar jag, han var hemma hos Harry och väntade på honom. Nates ögon mörknar igen och jag känner hur mitt hjärta börjar slå snabbare.

Kommentarer:
#1: Ida

Jag tycker att det är tråkigt när du inte får några kommentarer och är väldigt besviken över mig själv att jag aldrig kommenterar... Har nästan aldrig tid. Men din berättelse är skit bra och beundrar dig över att du fortsätter även om ingen skriver det till dig här vad jag har sett! <3

Svar: Aww tack så himla mycket! tycker också det är tråkigt att jag inte får mycket kommentarer men därför blir såna som dina extra speciell och värmer så mycket och det gör mig så himla glad! Tack du du gjorde min dag så mycket bättre! <3
Felicia Lindekrantz

2013-02-28 @ 18:28:11
#2: :D

så otroligt bra verkligen!

2013-03-03 @ 21:06:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: