onednovellstorys

2013-01-03
15:55:49

Nobody compares to you - Kapitel 10

Sista amdeblicken: Sedan åkte jag hem, jag ville verkligen visa bilderna för Andy. Han blev jätte glad för min skulle. 
- Men A dessa är skit snygga ju säger han och tittar på dem igen. 
- Tycker du verkligen det?
- Ja det är skit bra säger han och kramar mig. 
- Tack Andy det hjälper. 
- Och nu ska alla få se det sa han tog fram sin mobil fotade ena bilden och la ut den på Instagram och Twitter och skrev. '' My bestfriend is hotter then your's ;) ''  


 

 

 

Nästa dag gjorde jag samma sak som dagen innan, hudfärgade underkläder, jeans en tröja och så på med en jacka och ett par skor sedan åkte jag till jobbet igen. Det var likadant när jag kom ditt också, in i hissen och sedan åkte jag några våningar. Fast det var annorlunda när jag kom fram till min våning. Istället för de tysta spänningen som igår fylldes luften av ett bubblande skratt. Jag gick fram och i sminknings stolen satt en av de vackraste tjejer jag någonsin sett. Hon var kortare än mig det märktes, hon hade brunt hår och världens finaste leende. Hon såg mig och hennes ansikte sprack upp i det stora leendet igen. Hon hoppade upp och gick fram till mig.
- Hej jag heter Lisa, det är du som är Alexandra eller hur?
- Ja hej säger jag sätter mig i stolen brevid henne. Hon ser så van ut som hon har gjort detta hundra gånger innan, och som hon hade läst min tankar säger hon.
- Du är ny på detta eller hur?
- Hur visste du det säger jag lite generat.
- Det märks du är inte van vid allt som händer runt omkring dig än säger hon och ler, sedan blir hon iväg dragen för att få på sig kläder snart händer samma sak med mig.


Jag får på mig en rosa,svart kjol och ett svart linne. Lisa kommer tillbaka med svarta shorts och ett vitt linne. Sedan blev vi ställda framför kameran, fick höra vad det var ute efter och vi körde igång. Det kändes ovanligt att jobba med någon annan som mitt andra jobb men Lisa var otroligt enkel att jobba med, jag gissar eftersom hon var erfaren. Vi höll på i någon timme sen var vi klara. Jag bytade om till mina egna kläder och skulle precis gå när Lisa kom upp brevid mig.
- vad ska du göra nu?
- Ingen aning faktiskt hade tänkt kolla stan.
- Vill du äta lunch med mig kanske? Frågar hon och ger mig ett strålande leende.
- Visst varför inte säger jag direkt. Jag hade kunnat behöva lite mer kompisar. Speciellt tjejer.

Vi vandrar genom Londons gator och kommer tillslut fram till en mysig grekisk restaurang där vi slår oss ner.
- Så bor du i London? Frågar jag Lisa efter vi har beställt.
- Ja, och jag har gjort det största delen av mitt liv. Du då?
- Jag flyttade hit nu precis innan julafton, jag bor en bit ifrån centrum med min bästa kompis.
- Oj vad spännande, vad heter hon då?
- Han, heter Andy säger jag och flinar hon flinar tillbaka.
- Man brukar ta bästa kompis som tjej om man är tjej oftast säger hon och ler igen.
- Jag vet, men han är perfekta bästa kompisen, vi kan prata om allt och det finns inga andra sorts känslor inblandat.
- Ja det är skönt, jag hatar när sådant händer säger hon och vår mat kommer. Det doftar ljuvligt.
- Har du någon pojkvän då? Frågar jag henne samtidigt som jag hugger in. Jag se att hon blir lite generad.
- Ja kanske eller vad man ska säga, jag träffar någon specielle i alla fall.
- Vad gulligt, är han också modell?
- Nej, skådis vi träffade när vi var med i någons musikvideo.


Vi pratade under hela lunchen utan någon paus, vi bytade nummer och bestämde oss för att gå ut i helgen. När vi var på väg därifrån knackade någon mig helt plötsligt på axeln och sa.
- Alexandra? Jag vände mig och och blev lite chockad och lite rädd vad skulle jag nu säga.
- Oh hej Louis.  


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: