onednovellstorys

2013-01-08
20:37:40

Nobody compares to you - Kapitel 12

 

Sista andeblicken: Det kommer inte skada dig det värsta som kan hända är att det inte är kul och då behöver du inte göra det igen''. Jag tittar på smset och funderar länge, ska jag göra det, det är ju något med denna killen, han får mig att le och jag gillade något med den kyssen på nyår. Tillslut svarar jag '' Okejdå, som du sa vilken skada kan det göra?''


 



 

 

Veckan gick förbi och det blev fredag, då jag skulle ha min dejt med Louis. Jag måste erkänna det pirrade lite i magen av taken att Louis och jag skulle spendera en hel kväll tillsammans. Jag visste inte vad jag vi skulle göra, men han hade sagt att han hade planerat allt. Nu stod jag vid min garderob och bara stirrade. Jag hade på mig shorts och en stor t-shirt men skulle välja kläder nu innan jag duschade, jag drog fram mina skinnbyxor och de kunde aldrig gå fel direkt så jag la dem på sängen med ett bälte. Nu tröja, jag vill inte vara för uppklädd, tillslut blundade jag och stoppade in mina händer i garderoben och tog tag i två saker. När jag öppnade dem höll jag en stor stickad grå tröja och min stora stickade röda halsduk. Det kunde väl funka, jag la dem också på sängen och sprang in i duschen. När jag var klar gick jag in och drog på mig kläderna, det funkade tyckte jag. Sedan satte jag upp håret i en lös knut och sminkade mig. Puder mascara med eyeliner och så lite rouge och ett svagt rosa läppstift. När jag var klar granskade jag mig själv i spegeln.

Jag kunde inte avgöra om jag skulle se ut såhär, hjälp behövdes.
- Andy ropade jag högt. Jag hörde han komma långsamt men hans steg hördes. Han öppnade dörren till mitt rum.
- Vad?
- Hur ser jag ut? Frågar jag och tittar på han uppgivet. Han granskar mig snabbt.
- Snygg som vanligt, varför undrar du det? Frågar han. Juste jag hade inte sagt något till Andy om dejten.
- Öh ingen anledning svara jag och blir röd om kinderna.
- Ska du ut med någon? Säger han och börjar le.
- Nej skrattar jag nervöst.
- Så du har inget med att Louis inte ska med oss alla ut och festa ikväll? Frågar han nu och ler ännu mer. Jag känner hur den röda färger blir starkare.
- Kanske säger jag tyst och tittar ner i marken.
- Oh jag är så glad för din skull säger han och kramar mig, jag kramar tillbaka.
- Tack Andy det hjälper.



Någon timme senare satt jag i köket och väntade på att klockan skulle bli sju, då skulle Louis hämta mig, jag va otroligt nervös det va någonting med honom, något som hade fått mig att kyssa honom på nyår, något som fick mig att le. Klockan slog sju fortfarande ingen Louis men min mobil pep till, ett sms från Louis '' Jag är där nere kom ner! ''. Jag log, hur kunde denna kille få mig att le via ett sms. Jag drog på mig ett par svarta kängor och min skinnjacka och tog min mobil och nycklar och sprang ner. Där nere satt han i för jeans, en vit stickad tröja sedan såg jag vad han satt på, en skoter. Jag log stort, jag älskade att åka skoter. Jag kom ut genom porten han såg mig och ett stort leende spred sig.
- Hello love sa han och kramade om mig hårt.
- Hej Louis sa jag och kramade honom tillbaka.
- Kom sätt dig sa han och klappade på platsen bakom sig själv. Jag hoppade på bakom honom och la mina armar runt om hans midja, en lite stöt for igenom min kropp när jag la mina armar där.

Han startade skotern och började köra genom London, han körde rätt så snabbt och jag skrattade högt av farten och av adrenalinet som for genom min kropp. Efter en stund stannade vi utanför ett stort hus.
- Vad ska vi göra här? Frågade jag och tittade nyfiket på honom.
- Du ska få se, kom sa han och tog min han och vi gick in och tog hissen högst upp till taket. När vi var framme och kom ut fanns det två stolar och en brasa. VI satte oss ner på vars en stol och Louis tog fram en låda med macerones. Mitt leende blev större.
- Hur visste du att jag tyckte om dem sa jag, okej tycka om var en underdrift jag älskade dem.
- En gissning svarade han och skrattade.


Vi satt och pratade en bra stund och timmarna gick, efter att ha ställt oss och tittat ut över London satte vi oss på samma stol med en flit runt omkring oss, det kändes så enkelt och så rätt att sitta här prata om livet med Louis. Allt med honom verkade så enkelt, det var inte svårt alls och det hela kändes lite bättre eftersom det fanns en liten pirrande känsla i magen. Efter en stund vågade Louis lägga armen om mina axlar, ännu en stöt flög genom min kropp, jag som hade tittat ner på mina händer tittade nu upp på honom och möte hans blick, långsamt men försiktigt närmade han sitt ansikte emot mitt. Han va snart så nära att ajg kände hans varma andedräkt och sedan mötte hans läppar mina. Det var inte ett hångel som senast utan en lätt ljuv kyss, som fick hela London att tystnad och hela världen stannade och nu gick tusen stötar igenom min kropp. Han avslutade kyssen och vi båda log lite generat emot varandra sedan lutade jag mitt huvud på ans axel och log större.  


Kommentar:
#1: Josefin

När kommer nästa inlägg?!! :D

2013-01-10 @ 20:47:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: