onednovellstorys

2013-01-17
21:47:22

Nobody compares to you - Kapitel 14

Sista andeblicken: Louis perspektiv - . Fast vi hamnade tillslut på hennes säng fortfarande kyssande. Fast jag ville inte göra något för snabbt med Alexandra. Jag vill inte förstöra det fina vi hade. Så jag avslutade kyssen och vi låg en stund och pratade tills jag kände hennes tunga andetag på min bröstkorg och jag såg att hon hade somnat och snart gjorde jag de också.  


 
 
 
 

 

 

 

Alexandras perspektiv:
Jag vaknade med ett ryck, det hade varit en mardröm att han var tillbaka och förstörde allt, men puttade snabbt bort tanken och upptäckte en arm runt mig jag tittade åt sidan och där lång Louis och sov djupt, hans mun var smått öppen och hans bröstkorg åkte skata upp och ner. Han var så otroligt söt när han sov, jag funderade på om jag skulle ligga kvar och somna om men min kurrande mage sa en helt annan sak, jag smög försiktigt ut ur rummet, och tittade in i Andys rum på vägen till köket han låg rak låg på sängen men sina kläder på och snarkade högt. Jag gick in och la hans täcke över honom och stängde dörren. Inne i köket började rosta massa mackor lika bra att göra till Louis och Andy eller han skulle förmodligen sova hela dagen. Jag plockade fram juice och pålägg och medan jag höll på kom en sömndrucken Louis in i köket.
- God morgon sa jag och slängde iväg ett leende mot honom.
- God morgon svarade han samtidigt som han gäspade och gnuggade sitt öga.
- Frukost? Frågade jag och nickade emot bordet.
- Visst men först detta säger han går fram och kysser mig. Jag fnittrar till.
- Louis inte för att vara taskig men din andedräkt är inte bra säger jag och ler emot honom. Han låsas spela extremt sårad och ger ifrån sig höga ljud så en trött och rödögd Andy staplar in i köket.
- A kan du ta det lite lugnt här inne säger han sedan får han syn på Louis. Oh hej Louis säger han och ger ifrån sig ett leende.
- Hej Andy, tuff natt? Frågar Louis.
- Lite, men jag ska sova vidare nu, god natt säger han och ger mig en blick som säger oh vad du och jag ska prata sen, sedan försvinner han ut. Jag suckar sedan sätter sig jag och Louis och äter frukost.


Två veckor senare:
Jag har precis slutat att jobba, det är fredag och allting känns bra just nu. Louis och jag har dejtat i två veckor nu och det kunde inte bli bättre, han var med på min ide om att ta det långsamt och inte försöka synas ute tillsammans så mycket innan vi visste hur vi ville ha det. Och ikväll skulle jag hem till honom för första gången eller inte hem och hem. Hans hus renoverades för tillfället så han bodde hos Harry just nu, så vi skulle vara hemma hos Harry och mysa gissade jag på. Jag gick hem om för att byta om, jag drog på mig jeans en stor huddtröja och en mössa sedan körde jag över till Harry, där han stog utanför och log sitt perfekta leende emot mig jag gick fram och kramade honom. Sedan kysste vi snabbt och lätt men det var underbart, han var klädd ungefär likadant som mig, en röd huddtröja och mössa men mjukis.
- Är det okej för dig om Harry är med oss ikväll? Han verkar vara ledsen men jag har ingen aning om varför säger han.
- Jadå det är klart säger jag och vi går in, Harry står i köket han iklädd en lilla t-shirt och han också mössa, var det en trend att ha på sig mössa just idag eller?
- Hej Alex säger han och kramar mig när jag kommer in.
- Hej Harry säger jag och kramar tillbaka.
- Är du sugen på tacos ikväll?
- Jag är alltid sugen på tacos säger jag och skrattar.



Några timmar senare sitter vi mätta i Harrys vardagsrum, han i en av skinnfåtöljerna och jag och Louis sitter och myser i soffan, Louis hade rätt han verkar rätt ledsen. Jag hör min mobil plinga till och det är från Lisa. '' Hej är du hemma? Jag behöver verkligen prata med någon!'' jag knappade snabbt in '' Nej, är hemma hos Harry med Louis, vad är det som har hänt? ''. Lisa brukade aldrig skriva såhär på sms det måste ha hänt något. '' Kan jag få komma snälla, jag måste verkligen prata med dig jag vet inte vad jag ska göra''.
- Harry är det okej om min tjejkompis kommer över en stund, det verkar ha hänt något. Båda han och Louis ser lite oroliga ut.
- Ja det är klart säger Harry, jag knappar snabbt in adressen och efter en kvart ringer Lisa på dörren och jag springer och öppnar. Där står hon som jag aldrig har sett henne innan hennes smink har runt och man ser att hon har gråtit eller hon gråter fortfarande, hennes hår är rusigt och hon ser helt förstörd ut.
- Vad har hänt? Säger jag hon tittar ner i marken.
- Min värld faller isär. Hon tittar på mig men ögonen fyllda av tårar. Han gjorde slut med mig halvskriker halv gråter hon ut. Jag bara tar henne i min famn det finns inget bättre att göra, hon håller om mig och gråter fullt ut , jag drar försiktigt in henne och stänger dörren, och vänder huvudet, där står Louis och Harry.
- Här kommer att behövas alkohol säger Harry och går in i köket.  


Kommentarer:
#1: :D

AS braaa:D

2013-01-17 @ 23:39:16
#2: Mikaela

Awesome, väntar på spänt på nästa :D

2013-01-18 @ 00:12:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: