onednovellstorys

2013-01-22
00:14:49

Nobody compares to you - Kapitel 15

Sista andelicken: - Min värld faller isär. Hon tittar på mig men ögonen fyllda av tårar. Han gjorde slut med mig halvskriker halv gråter hon ut. Jag bara tar henne i min famn det finns inget bättre att göra, hon håller om mig och gråter fullt ut , jag drar försiktigt in henne och stänger dörren, och vänder huvudet, där står Louis och Harry. 
- Här kommer att behövas alkohol säger Harry och går in i köket.  


 

 

 

Lisas perspektiv:
Alexandra leder in mig i vardagsrummet jag håller fortfarande ett krampaktig tag om henne, just nu är hon det som håller mig stående tills vi sätter oss i soffan. Jag sitter där, och är närvarande men ändå inte. Hur kunde det bli såhär det kändes tomt som någon tagit bort en bit av mig. Jag kände hur töntig jag var men ändå, jag älskade verkligen honom, jag tänker hans namn i huvudet, Erik, Erik. Det gör ont och bilden som jag har sett hela kvällen spelas ännu en gång upp i mitt huvud, han i sängen men någon annan, orden efter att jag inte var något för honom. Jag började nästan gråta av tanken. Harry kommer in med en stor spritflaska och några glas, fats jag ser i ögonvrån hur både Alexandra och Louis skakar på huvudet, jag bryr mig inte jag ska dricka just nu är fuck the world allt jag känner jag vill inte bry mig om något, Harry häller upp mycket i ett glas till mig och sig själv och jag tar snabbt en klunk och känner hur det bränner till i halsen men bryr mig inte och tar en klunk till. Jag hör hur Alexandra frågar mig saker och hur jag svarar och att jag gråter samtidigt men det slutar snart, alkoholens magi har börjat slå in men om jag känner min alkohol så kommer jag börja gråta ännu mer snart.
- Du Lisa jag och Louis ska gå och lägga oss klara du dig med Harry säger hon och tittar på mig, jag tittar snabbt på Harry som får upp ett leende.
- Jag lovar jag bits inte skämtar han.
- Jag klara mig svara jag och ler mot henne, hon ler tillbaka och kramar mig hårt och går sedan iväg med Louis, kvar sitter jag och Harry. Vi har båda druckit upp nu och han fyller på igen.
- Så varför är du en stor drickare ikväll? Frågar jag honom och tar en klunk.
- Ungefär samma som dig säger han och tar också en klunk.
- Så du har också blivit dumpad.
- Typ vi var aldrig ett par direkt men jag gillade verkligen henne och så bara ja försvann hon säger han och jag ser nu att han gråter, jag vet ju precis hur kan känner sig så jag går och sätter mig på skinnfåtöljens kant och håller honom en stund till jag känner att hans har slutat gråta sedan sätter jag mig igen. Han tittar upp på mig.
- Hur känns det för dig då? Frågar han. Nu känner jag att jag börjar gråta, han gör samma sak sätter sig brevid mig och håller om mig.
- De säger att det är en krossat hjärta men det gör ont i hela kroppen hulkar jag fram och lägger mig på hans ben och han kilar min rygg och tillslut somnar jag.

Harrys perspektiv:
Jag känner hur Lisas andetag blir tyngre och jag tittar ner på henne och ser att hon sover, försiktigt lyfter jag upp henne och bär in henne i mitt sovrum och lägger henne på sängen. Hon får sova där inne eftersom Louis har det ena gästrummet och de andra är inte riktigt klart än. Jag lägger henne ner utan att väcka henne, sedan drar jag täcket över henne sedan går jag tillbaka till vardagsrummet, där finns en nästan full spritflaska som väntar på mig.  


Kommentar:
#1: Mikaela

Underbart som alltid väntar spänt på nästa haha :P

2013-01-22 @ 14:03:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: