onednovellstorys

2013-01-30
22:57:23

Nobody compares to you - Kapitel 17

Sista andeblicken: Där fanns massa människor och överallt gick det runt servitriser, nästan direkt när vi hade kommit in höll vi i ett glas champagne. Lisa drog med mig och började prata med massa människor, jag pratade också men kände mig ändå lite utanför tills jag kände en arm runt min midja och jag vände mig om och möttes av Louis vackra ögon. Han kysste mig på kinden och jag kände hur jag rodnade.  



 

 

 

 

Vi spenderade resten av kvällen att inte försöka se ut som ett par utan som vänner, därför försökte jag prata lika mycket med de andra killarna som med Louis, under kvällens gång såg jag flera gånger hur Lisa och Harry sjönk in i djupa samtal med varandra. Jag log åt det, det hade varit bra för Lisa att få lite nya vänner som inte har kontakt med hennes ex.
Just nu stog jag och Lisa med killarna och klockan började närma sig elva, Lisa skulle ge mig skjuts hem och vi skulle dra en tidig kväll. Jag skulle hem och förmodligen slöa med Andy och Lisa ska iväg till sin mamma över söndagen. När vi snackade de sista minuterna hördes en silkeslen röst.
- Hej Louis sa rösten och han vände sig om och eftersom jag stog brevid honom kunde jag se personen när han vände sig, där stog nog en av de sötaste tjejerna jag någonsin sett. Hon stog där och gav ett flörtigt leende mot Louis.
- Hej Eleanor sa Louis, lite rädd lät det som.
- Hur är det? Jag saknar dig sa hon ännu flörtigare och strök sin hand över hans arm, okej nu gick hon lite för långt hade hon inte märkt att Louis andra arm gick runt min midja och att han stog nära mig.
- Hej Alexandra, Eleanor var det? Sköt jag in och la fram min hand så hon kunde se att han höll armen runt om mig, hon tittade runt och gav sig ifrån ett litet skratt.
- Ja Eleanor sa hon och log emot mig, sedan vände hon sig mot Louis igen.
- Vad vill du Eleanor?
- Jag kanske saknade dig säger hon och ler. Jag vänder mig om för att Lisa petar på mig och gör ett tecken att vi ska åka nu.
- Babe vi ska åka nu säger jag och petar på Louis. Han tittar sig snabbt omkring sedan böjer hans sig ner och ger mig en ganska hård passionerad kyss och när jag tittar upp ser Eleanor ut som ett svart moln.
- Hej då babe säger han och ler emot mig. När jag går förbi ger jag henne en liten vikning och säger. - Hej då Eleanor, som jag förväntade gav hon mig inte ens sån trevlig blick.


När jag kommer hem ser jag att Andy sitter i soffan framför datorn.
- Hej Andy säger jag och går in på mitt rum och byter snabbt om till shorts och en tröja.
- Hej A säger han och tittar upp när jag kommer ut igen.
- Vem är Eleanor? Frågar jag, jag kunde inte låta bli.
- Oh redan säger han och gör ett snabbt sne leende.
- Vadå redan?
- Hon är Louis ex, de gjorde slut i november typ någon vecka efter deras ett års dag. Jag ger honom en blick.
- November, han träffade mig en månad efter säger jag.
- Tur de, han va lite av ett vrak efter de gjorde slut, fast han försökte inte visa det.
- Så jag är hans repond girl, det är ju bara perfekt säger jag och kastar mig is soffan. Andy lägger armen om mig och drar mig intill honom.
- Det lovar jag dig att du inte är, Louis är bara mer pojkväns killen han har alltid tur i kärlek, och eftersom han dejtar dig så har han verkligen det. Jag log emot honom.
- Ibland vet du bara vad du ska säga eller hur.
- Japp säger han och ler. Vad säger du om att imorgon går du jag ut på stan och har en tbswaaa.
- Såklart. The best day with Andy and Alex svarar jag.  


Kommentar:
#1: :D

as bra!!!:D

2013-02-01 @ 10:41:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: