onednovellstorys

2013-06-17
00:01:48

Change My Mind - Kapitel 5
Sista andeblicken: - Ja säger jag coh sträcker mig efter hans hand och tvingar han till sängen. Sov med mig säger jag och tittar på honom. Han nickar och lägger sig bakom mig och håller fortfarande min hand, jag lägger mig som en boll intill Liam och känner hans arm runt min taninga kropp. Om jag inte varit hög hade detta aldrig på hundra år här.


 
 
Jag vaknar till med ett ryck, mitt huvud dunkar, jag mår illa hur mycket blev det igår, sen minns jag killen som tafsade på mig när jag gick hem, Liam som hjälpte mig. Liam som jag bad sova med mig. Jag vänder sakta på huvudet, där ligger han och sover han andas tungt och hans bröst korg åker upp och ner, han ligger på rygg och har inte armen om mig längre. Snabbt men tyst drar jag av mig täcket och ställer mig på tå på golver, jag ser min skor tar dem och smyger sakta ut i hallen, där ligger min jacka. Ljudlöst tar jag den sedan öppnar jag dörren och hoppar ut och stänger den tyst bakom mig och går in i min lägenhet. Jag tar ett djupt andetag jag klarade mig, jag hoppade genast in i duschen jag var varm svettig, och glad konstigt nog. Liam var en gentleman vi hade sovit i samma säng utan att han hade försökt något, det var inte alla killar som gjorde. Jag tog fram ett shampo som luktade jordgubbar och gnuggar noga in de i håret, sen en bodykräm som luktar persika. Jag drar in doften och njuter, ibland är det synd att man röker då försvinner den goda doften. Jga hoppar ut torkar kroppen och viker handuken som en liten klänning över mig och en annan formar jag som en turban över håret.  När jag öpnnar badrums dörren hör jag hur någon knackar på ytter dörren, jag stelnar till och vet redan vem som står där, innan jag öpnnar drar jag av handuken från håret och låter mitt blöta hår falla ner till axlarna, vad jag visste tyckte killar de va snyggare, jag isste inte varför men ajg ville faktiskt känna mig snygg framför honom. Jag öppnar dörren, jag hade rätt, där står han i shorts t-shirt och morgon rufs.
- Hej Liam säger jag.
- Hej Mikaela, tänkte bara kolla om du gick hem så du inte vandrade iväg igen säger han och ler.
- Hemma säger jag och dra armen genom hallen.
- Vad sa du göra sen? Frågar han plötsligt, jag har en känsla om vart han är på väg.
- Liam, jag börjar jag.
- Bra jag hämtar dig om två timmar, jag vet världens bästa fika ställer säger han och går. Och jag står kvar och stirrar, så har en kille aldrig gjort med mig innan, men Liam var annerlunda, för snäll såg de bästa i människor, jag  sårade och tog sönder människor, han skulle hålla sig borta från mig.
 
 
Sminkade mig fickade håret och valde kläder av någon anledning klädde jag upp mig, svarta jeans, svart linne en rosa fjärlins mönstrad tröja ovan på och ett av mina få klackade skor. De silvriga de va skyhöga men jag hade tvingat mig själv att lära mig gå i dem, och ett halsband till och jag var klar, en titt på klockan, en kvart kvar. Jag gick ut på balkongen och tog en cigg, djupa långsamma bloss som gjord mig lugn in igen coh ta lite parfym, det dämpa röktlukten lite men inte mycket, två tuggumin i munnen sen var jag klar och som ett klockslag ringde det på dörren. Där stog han i svarta jeans och en svart tröja och jag märkte hur har tittade upp och ner på mig.
- Hej säger jag samtidigt som jag stänger dörren bakom mig och låser.
- Hej säger han och ler, vad fin du är säger han sen.
- Tack säger jag och ger bort ett halvt stelet leende.
Han öppnar porten för mig.
- Du gillar cupckaes va? Frågar han sen. Jag tittar på honom med stora ögon och nickar ivrigt.
- Jag älskar det säger jag och känner hur hungrig jag är.
- Vart kommer du ifrån? frågar han sedan medans vi går.
- Jag bodde hos min syster Ann tills aldeles nyss svarar jag och hoppas att han inte kommer med några följ frågor om det, men han verkar nöjd med svaret.
- Hur känner du hon som bor här egentligen?
- Hennes bror är en nära vän till mig, jag fick låna stället tills hon kommer hem svara jag.
- Aha, hennes bror är han mörkhårig med pircingar eller hur? Säger han och beskriver Seth redan så snabbt.
- Ja säger jag, Det är Seth de. sen hinner vi inte mer förens vi hör någon ropa bakom oss.
- Liam, Liam piper röseter bakom oss, vi båda vänder oss om, jag ser tre tjejer komma emot oss, jag gissar att de känner honom eftersom de ropar.
- Hej tjejer säger Liam och ler emot dem när de kommer fram till oss.
- Oh herregud det är verkligen Liam piper ena fram. Nu fattar jag inget, känner de inte varandra.
- Liam kan jag få en bild? Säger en annan.
- Visst säger Liam och lutar sig fram till henne och hon käpper några bilder, samma händer med alla tre.
Den första som tog bild står nu brevid mig och kranskar mig med en mörk blick.
- Är du Liams flickvän? Frågar hon sedan spydigt, jag blir chockad hon känner inte mig ens.
- Eh nej säger jag rätt stöddigt tillbaka.
- Säker på det?
- Hundra bruden säger jag kaxigt och ger henne en arg blick tillbaka. Han vänder sig om så att hennes hår skapar en vidnpust och hon och hennes vänner går iväg.
 
- Vem är du då? Frågar jag direkt Liam när tjejerna gått.
- Va? säger han och tittar konstigt på mig samtidigt som vi börjar gå.
- Vem är du? Varför vill tre främmande tjejer ta bilder och piper så fort de såg dig? frågar jag. Han tittar konstigt på mig sedan ler han.
- Du vet inte vem ajg är säger han lättat nästan.
- Nä borde jag säger jag spydigt nu.
- Jag är med i ett pojkband vi är rätt kända, vi heter One Direction du kan googla det när du kommer hem, för jag tänker inte diskutera jobb just nu säger han och ler ännu större. jag tittar bara på honom och rycker på axlarna.
Det tar oss en stund att komma fram eftersom det kommer fram rätt många tjejer, samma sak om och om igen. Samma spydiga frågor och blickar, jag blir rätt trött på allt, men tillslut kommer vi fram. Det finns cupecakes i alla färger oh former.
- Oh säger jag,
- Vad är det frågar Liam.
- Jag hatar när cupckaes är så söta och fina då vill jag inte äta dem direkt. Han skrattar åt mig.

- Sätt du dig ner så tar jag åt oss, du dricker kaffe va? Frågar han samtidigt som han går mot disken.
- Ja säger jag och går mot ett bord i en hörna, i fall några av hans fans skulle komma så skulle de inte se oss direkt. Han kommer tillbaka med massa söta cupcakes, jag suckar jag vill inte äta dem, men jag gör det hur fina och söta de än ser ut. Vi sitter där nog i några timmar och pratar och när vi går hem har det börjar regan mycket, Liam vinkar åt sig en taxi och vi flyger in fast vi hionner bli rätt blötta. Vi båda tittar på varandra i baksättet och skrattar. När vi är framme vid huset betalar Liam och vi hoppar ut springer in till poreten och Liam öppnar åt mig. Jag ler emot honom och vi börjar gå upp. Hans fingrar nuddar vid mina och när vi nästan är framme tar han tog och håller min hand, jag drar snabbt ifrån den och tittar sorgset på honom.
- Vad är det? frågar han och vänder sig emot mig.
- Liam, nej säger jag och tittar på honom, bryter inte ögonkontakten.
- Nej vad`?
- Detta kan inte fortsätta vad det än är säger jag och fortsätter titta honom i ögonen samtidigt som jag börjar gå upp.
- Är det något fel? Frågar han nu lite sårad.
- Jag är inte bra för dig, på något sätt, allt jag gör är att såra och krossa männsikor du är snäll god kommer du komma för nära mig kommer jag krossa och dra ner dig i skiten också, och jag vill inte göra det emot dig säger jag sen låser jag upp min dörr. Låt mig vara nu Liam, för alltid säger jag innan ajg smäller igen dörren och lämnar honom där utanför.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: