onednovellstorys

2013-06-19
15:31:45

Change My Mind - Kapitel 6
Sista andeblicken:- Jag är inte bra för dig, på något sätt, allt jag gör är att såra och krossa männsikor du är snäll god kommer du komma för nära mig kommer jag krossa och dra ner dig i skiten också, och jag vill inte göra det emot dig säger jag sen låser jag upp min dörr. Låt mig vara nu Liam, för alltid säger jag innan ajg smäller igen dörren och lämnar honom där utanför.


 
Inne i lägenheten är ajg säker, jag måste få han att förstå att det aldrig skulle funka, eller ville han ens ha mig på det sättet tänk om han bara ville vara kompis med migt. Men det skulle ändå inte funka, jag hade sårat honom ändå. Jag drar av mig skorna och hoppar in i ett par mjuka inomhus skor och går ut på balkongen, sätter mig på en av stolarna och tänder en cigg, det känns skönt den ger ett lugn, jag röker upp och tänder en till för att, jag har mina ben på en annan stol och har lutat huvudet bakåt och blundar samtidigt som jag drar in bloss efter bloss. Tillslut är det dags att gå in och när jag reser mig ser jag Liams silluet gå in från balkongen, har han tittat på mig, jag suckar och går in tittar på klockan, snart fem. Jag får väl göra något att äta. Men ajg hinner inte långt förens någon bankar högt på min dörr, väldigt hårt.
- Mikaela öppna nu genast hör jag min syster säga där ute. Ann vad gjorde hon här.
jag öpnnar dörren. Där står hon i en svart tröja och svarta jenas med håret utsläppt.
- Hej Ann säger jag och tar ett steg åt sidan så hon kan komma in.
- Varför har du inte svarat när jag har ringt eller mormor och morfar? Frågar hon surt.
- Jag har inte hört mobilen svarar jag och tittar surt tillbaka på henne.
- Jag tänkte bara komma hit för att påmina dig om middagen ikväll hos dem. Jag suckar just det, middagen hos dem den hade ajg helt glömt bort.
- Jag tar med mig Toby säger hon. Just det Toby hennes väldigt snygga pojkvän som hon har varit tillsammans med sen hon var 17.
- Trevligt svarar jag.
- Du får också ta med dig någon kille, jag sa till mormor och morfar att du var med en kille det var därför du inte svara. Och du får inte ta Seth, mormor hade fått ett slag om hon hade sett han.
- Frågade du han var jag var?
- Ja han är en trevlig kille ibland. Var där sju säger hon sen går hon ut ur lägenheten. Jag står i dörr öpnningen och suckar högt.
- Oh låter som du har ett litet problem hör jag en röst säga brevid mig.
Där står Liam.
- Tjuvlysnar du? Frågar ajg argt.
- Nej men hon bankade rätt högt at jag var tvungen att kolla vad det var säger han och ler.
- Aha svarar jag.
- Jag kan följa med dig ditt säger han och går närmare mig, som vän tillläger han när ahn ser min blick. Jag suckar jag har inget annat val känner jag.
- Har du en bil?
- Ja säger ahn och ler.
- Hämta upp mig halv sju. Som en vän lägger jag till innan jag stänger dörren

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: